Gå til innhold

Poengoversikt

Populært innhold

Viser innholdet med flest omdømmepoeng den 22. april 2023 i alle områder

  1. I dag slapp Ugra Media sitt "nye" map, "Normandy 2" til DCS. "Normandy 2" er et helt nytt map, som bygger på Ugra Medias originale "Normady"-map, "Normandy 2" er mye større og mye mer detaljert - antallet flyplasser er også økt fra rundt 30 til 69. For første gang er det nå mulig å fly over London og Paris i DCS. Jeg er i utgangspunktet ikke kjempeinteressert i den Andre Verdenskrig, men Ugra kjører et tilbud det er vanskelig å si nei til - hvis man allerede har "Normandy" og "The Channel" får man det nye mapet til $10 USD. Forhåpentligvis kommer det noen flere tidsriktige AI-fly etterhvert så man kan gjenskape ting som "the Battle of Britain".
    4 points
  2. Ja, scenery gateway system kommer i neste World Update og gjør at man kan sende inn sine scenerymodifikasjoner til MS for å inkludere dem i standard, etter en viss kvalitetskontroll så klart. Da vil man ikke behøve å laste disse ned fra f.eks. flightsim.to.
    3 points
  3. Ja som sakt, skal man bli ferdig med ting så tror jeg man må redusere litt på detaljnivået. Vil si det er bedre at folk får en flyplass å fly til som ser bra ut vs. å vente i lang tid for å få en flyplass med detaljer som man må finstudere flyplassen for å se..:)
    2 points
  4. Dessverre bare med defaultgreier (ingen custom bygninger eller bakkematerialer, slik som standnummer og lignende), men kan i alle fall få gjort det mye bedre enn det som er default nå.
    1 point
  5. OK. Vet ikke hvordan det funker, men tydeligvis ikke godt nok. Du må velge ATWEG1L og videre ILS36 fra VEMIN. Vet ikke hva slags valg du får med G1000, men du burde velge ILS 36, og få hvert fall valg om transition via «none», «rebli» eller «umseg». Får du kun valg om rebli eller umseg, velger du en av disse, og bare sletter punktet du velger, slik at sekvensen blir vedig (ATWEG1L) - vamen (ATWEG1L/IAF ILS36) - etutu (FAF ILS 36). Fra bildene du har lagt ved ser du tydelig at den går VEMIN-REBLI-VEMIN så ILS36. Den gjør noe som ligner på en teardrop/base turn for å gi deg riktig track mellom REBLI og VEMIN (som blir immediate fix i dette tilfellet, noe som blir klønete). ATWEG1L er designet med tanke på å avslutte STAR på VEMIN, og bruke VEMIN som IAF på innflygingen. Mest sannsynlig lastes planen inn i MSFS fra simbrief opp på måten du viser til fordi flyet ikke vet hva den skal bruke som IAF på innflygingen, noe som man stort sett må velge selv uansett på systemene jeg kjenner til.
    1 point
  6. Ser ut som du har valgt ILS 36 med REBLI som IAF, selv om ATWEG1L går til VAMEN. Dette skaper litt forvirring. Slett REBLI, så bør det bli greit.
    1 point
  7. Nå har ikke jeg sett flygeplanen din i detalj, så det kan selvsagt være andre ting også som bugs i programvaren. Har jo vært en del oppdateringer av avionikken det siste halvåret. Men jeg ville startet med å sjekke flygeplanen for å se at det ikke er noen rariteter der
    1 point
  8. Det kan fort være nødvendig. Du kan vise hele flight plan i G1000. Det er noe flygere alltid gjør for å sjekke at alt er riktig når ruta er lagt inn. Da vil du fort se om det er noen rariteter i ruta du skal fly som gir mønster som det du viser i bildet.
    1 point
Poengoversikten er satt til Oslo/GMT+01:00
×
×
  • Opprett ny...