Poengoversikt
Populært innhold
Viser innholdet med flest omdømmepoeng den 12. nov. 2022 i alle områder
-
Milviz/Blackbird DHC-2 Beaver i MSFS SU11. Første flytur etter oppdateringen falt selvfølgelig på Beaver`n, og jeg ble ikke skuffet. Milviz-kvalitet innvendig og utvendig, og overbevisende både i lyd og flyfeeling. Det som fortsatt er mangelvare skyldes ASOBO og sjøfly, her merker jeg ingen forbedring, desverre. Heldigvis bare en liten demper på flygleden i en ellers spennende utvikling av MSFS.7 points
-
Flotte bilder! Den ultimate bush maskinen den der og så langt favoritten av de nye flyene i oppdateringen. Håper Asobo gjør noe med vannet neste år sånn at vi som liker bush flyging kan leke oss i Canadas villmark4 points
-
Lastet ned og testet helikoptrene! Må si jeg er imponert over helikopter modellen. Hadde ikke så høye forventninger til dette her ved første lansering, men ble positivt overrasket. Er ikke helt på XP12 eller DCS nivå riktig enda, men det er ikke snakk om store ting. En meget god start. Bell 407 har dog mye bugs, men Colibrien er ganske solid så her har Asobo gjort en god jobb. Forhåpentligvis kommer det ytterligere forbedringer av helikopter modellen i SU12 og videre neste år. Tips til alle som skal fly helikopter: Slå av assistance! Disse er påskrudd default for helikopter og senker fly opplevelsen med mange hakk.4 points
-
3 points
-
Fra Akureyri (BIAR) nord på Island opererer flyselskapet Norlandair flyvninger til Grønland, Grimsøy, Vopnafjörður og Þórshöfn. De to sistnevnte opereres som en trekantrute som opereres både med Twin Otter, såvel som King Air 200. Denne "reportasjen" skal ta oss med på tur til de to sistnevnte som Nordland flight 564, 565 og 567 på denne rundturen. Turen avgår på ettermiddagen og tar i underkant av 2 timer totalt med flytider på 50, 15 og 45 minutter. Denne tidtabellen er tydeligvis beregnet på Twin Otter, så vi fikk godt med tid med vår King Air (Carenado's plagsomme knapper på venstre kant av bildet er jeg smertelig klar over, men jeg gadd rett og slett ikke croppe alle bildene). TF-LNB (en av Nordlandairs to King Air maskiner) står oppstilt i Akureyri. Maskinen har 9 seter og er fullbooket denne ettermiddagen. Dette var før jeg fant ut at jeg kunne assigne en hotkey til GPU å få strøm på flyet, til tross for at Carenado ikke har GPU modellert til denne modellen. Så det ble batteristart denne gangen. Etter en kjapp takset vi ut for backtrack på bane 01 for avgang på 19. Vi ble klarert for "visual climbout" for å slippe å ta en lang omvei opp dalen fra flyplassen sørover, før vi skulle dreie mot nord-øst. Roterer på 105 knop og holder snuta lavt for å oppnå 160 knuter som er climb speed. Etter å ha kommet klar av fjellsidene setter vi kursen direkte mot Vopnafjörður. Fint vær denne ettermiddagen, men kaldt og disig. Engine anti-ice blir på hele flyvningen. Vi legger oss pent på FL150 mens vi planlegger en RNP innflyvning til bane 04 ved BIVO. Dette grunnet dårlig sikt. Snart etablert på glidepath. Farten holdes på ca. 180 knop til IAF før understell og flaps senkes. Selvom det er det vestre Island som er det villeste naturmessig er det søren meg spektakulært her også. Vref på 105 knop i fine vindforhold. Short final. Etter backtracking svinger vi av til terminalen. Vi ligger nå ca. 15 minutter før ruta. Kunne sikkert flydd litt mer økonomisk (glad i power descent). Vel parkert. Et par pax går av, noen kommer på, og pilotene får seg kaffe mens vi venter. Så spinnes maskineriene i gang, og vi skal utføre det korte hoppet over til Þórshöfn, BITN. Oppsatt med 15 minutters flytid i tabellen. Det klatres visuelt før vi dreier til babord så snart det lar seg gjøre for å intercepte tracket direct til IAF for nok en RNP innflyvning. Denne gangen til bane 01 (fortsatt dårlig sikt). Vi legger oss på 6000 fot i noen minutter (midt i skydekket) før vi peker nesa nedover igjen. Vi kommer oss pent under skydekket og jeg tar over visuelt (offset på innflyvningen) og tar oss galant rett over sentrum. Parkert igjen, fortsatt med god tid i henhold til rutetabell. Etter å ha byttet ut enda litt flere passasjerer starter vi opp og takser ut for avgang på bane 01. Vi kommer oss kjapt opp, og her kranglet jeg litt med GPS'en før jeg fikk den til å gå dit jeg ville. Vi blir klarert direct PEXIR for en ILS-flyvning til bane 01. Denne er litt spesiell, og jeg ønsket spesifikt denne innflyvningen selvom det var vindstille og resterende trafikk brukte 19. Hvorfor? GLideslope med 5.3 grader såklart! Her gjaldt det å få ned farta tidlig og konfigurere så mye en kunne i god tid. Jeg ante ikke hvordan flyet ville reagere på en sånn glideslope. Klar for intercept. Vi fikk litt overshoot, men korrigerte det pent opp. King Air'n viser seg som den Jeepen den er. Null problem å holde/samt blø av litt fart, selv på en så bratt glideslope! Vel nede. Og takk for turen!2 points
-
Takk for svar Ernst. Mistenker online kaoset ja. Sist jeg fløy den nå i kveld, hadde jeg en viss kontroll, og fløy horisontalt uten climb eller descend. Så ble jeg kastet ut av serveren igjen med den følge at jeg ikke hadde noe kontroll på flyet (og det gikk følgelig rett i bakken). Ellers, ser DC-3'en ganske bra ut og den har veldig autentisk lyd.2 points
-
2 points
-
Test tur med "stor" oppdateringa i dag. Det har tydelig skjedd noe med AI trafikken til det bedre👍 Typisk vær over Dublin, med regn og skyer, roligere vær mot sør/øst. Flott lys over alpene, og lite turbulens der i dag:-) METAR EIDW: 112130Z 22004KT 140V350 5000 -RADZ FEW005 SCT014 BKN024 14/14 Q1020 TEMPO 6000 METAR LIME: 112120Z 02002KT 6000 SCT001 10/09 Q1034 NOSIG2 points
-
Obs! Sjekk ut A310 og DC3 pakkene i Marketplace for oppgradert grafikk etc på begge, samt WT nye G430. Disse kom ikke automatisk ned med resten av pakkene i Content Manager og måtte "kjøpes" gratis via Marketplace som egne addons. Litt merkelig, men sånn er det.2 points
-
Aaaaah 😵..... selvfølgelig er det Beaver, aner ikke hvorfor æ var så opphengt i Single Otter`n !? Min feil, og takk å pris for at det er noen som er våken i forumet 😬.1 point
-
Knallfine bilder ! Jeg kjørte innom Akureyri i sommer, og kjenner meg godt igjen. Må bare ha denne flyplassen, Island har akkurat passelig avstand mellom flyplassene, og et fantastisk landskap for VFR og utfordrende vær1 point
-
Å fly med assistance på var jo som å fly i GTA Helikopter modellen er fortsatt alt for stabil samt at det er noe rart som gjør at jeg føler jeg ikke har helt kontroll når jeg skal lande presist. Collective er også alt for lite responsiv. Usikker på om dette ligger på simulator siden eller om det er flymodellen. For min del blir det nok X-plane til helikopter flyging enda en stund til fremover.1 point
-
Takk! Da skjønner jeg hvorfor jeg ble skuffet ved første forsøk i går. Var ikke på høyde med Aerofly FS4.1 point
Poengoversikten er satt til Oslo/GMT+01:00