Poengoversikt
Populært innhold
Viser innholdet med flest omdømmepoeng den 26. sep. 2022 i alle områder
-
Hadde en liten tur fra Gardermoen til Kjevik i dag. Begge fantastiske freeware flyplasser. Liker godt hva MSFS begynner å bli. Lite bilde av alle som var lettet over å slippe levende ut av maskinen etter en noe hard landing på Kjevik.7 points
-
Heisann! Her kommer enda en reportasje med alt for mange bilder. Så dersom du er lei av mine turboprop-turer, så er det bare å klikke på "tilbake"-knappen Dagens tur går fra Winnipeg til Thompson i Manitoba, Canada. Dette er to av basene til et flyselskap ved navn Perimeter Aviation. Perimeter og datterselskapet Bearskin Airlines (base i Thunder Bay) opererer en eksotisk flåte av Metrolinere i forskjellige størrelser og konfigurasjoner, både pax, cargo, samt medevac. I tillegg opererer Perimeter en flåte dasher. Perimeter har også sin egen terminal i Winnipeg. Dagens flight går som Perimeter 190. Flightplanen er av den eksotiske arten Direct, som mange av flightene i de traktene går med, og flytid er oppsatt som 2 timer. Metrolineren har som kjent ingen autopilot, men denne utgaven til X-Plane har for enkelhetens skyld fått en liten "retrofit". Oppsatt utenfor Perimeter Terminal i Winnipeg. Boarding skal ta til, og det er fullbooket på dagens flyvning. Vi klareres til en Winnipeg 2 departure fra bane 18. Den går som i kjent amerikansk stil ut på å fly runway heading til du får videre innstrukser. Venstre propell dras igang. Dette er sånn jeg har forstått en noe uvanlig turboprop, med direktekoblet propell. Altså ingen "girkasse"(?). Metrolinerne er også notoriske for å ha mye elektronikk og hydraulikk som kan svikte. Motorene startes med et knappetrykk, og innen kort tid takser vi avgårde. Nesehjulstyringen er også hydraulisk på Metrolineren, og om man googler litt på diverse foraer er styreenheten et "MEL"-item. Så det kan være greit å være god til å styre med differensialbremsing her. Det er neo med frontrutene her jeg virkelig digger. En Westjet 737 lander. Perimeter 190, line up and wait, runway 18. Vi klareres så for avgang, og skyter fart. VR på ca. 115 knop. Så snart som mulig klareres vi direkt CYTH og tar en 180-grader. En flyplass sikkert mange av dere kjenner til. Gimli. Over Lake Winnipeg. Her skimter vi den lille byen "Norway House", som også er en av destinasjonene til Perimeter. Bebyggelsen forsvinner. Det så ut til å bli ganske disig en stund, så vi valgte en RNP innflyvning til bane 24. Metrolineren er utrolig morsom og fly. Den stopper fort når man trenger det, så høy fart inn på finale er ikke noe problem. Perimeter sine maskiner er også godkjent for grusbaner. Skau. Og mere skau. Landingene begynner også å komme seg! Parkert og nedstengt på South Apron. Her står flyet noen timer før returen går til Winnipeg. Takk for følget!3 points
-
For en ekkel negativitet. Tenk om den var litt mer gavmild i sin tolkning, eller i alle fall belærende? Men nei, bare ekkert. 👎2 points
-
2 points
-
Fått på plass litt fler 3D modeller. Desverre vanskelig å få alt helt riktig da det er dårlig med referansebilder å bruke samt jeg aldri fikk muligheten til å oppleve FBU for egne øyne. Det begynner nå hvertfall å ligne noe på bildene jeg har tilgjengelig More to come2 points
-
Hei, jeg har fløyet seilfly på ENNO i mange år og kost meg med å fly hang rundt GAUSTATOPPEN. Nå har jeg hatt noen fine VR turer i simmen med Discusen, men synes det er litt trist at det ikke en gang står en mast på toppen av fjellet. Er det noen som kunne hatt lyst til å lage et aldri så lite GAUSTATOPPEN scenery ? Det hadde vært flott ! God helg 😀✈️1 point
-
For øvrig et godt initiativ, men jeg tror jeg ville gått for en annen produsent enn Aerosoft. Twin Otteren er et skrekkelig eksempel. CRJen er for såvidt helt grei, men langt unna PMDG eller Fenix kvalitet. Er jo store pengesummer det er snakk om. Samtidig så vil jeg jo tro at interessen og potensiell inntjening burde være til stede om produktet blir bra. Skulle selv gitt mye for en study level Dash 8 serie som gjerne inkluderer hele serien.1 point
-
Morsomste jeg har hørt på lenge 🤣 Tror jammen jeg må begynne å designe igjen og denne gang kreve penger for det dersom det finnes så mange lettlurte mennsker der ute. Denne må deles i bøtter og spann.0 points
Poengoversikten er satt til Oslo/GMT+01:00