Gå til innhold

Poengoversikt

Populært innhold

Viser innholdet med flest omdømmepoeng den 09. jan. 2022 i alle områder

  1. Eit lite hopp fra Sogndal til Sandane Klatrer ut på EVNAN1E RNAV app er kjekt å ha, selv i fine været (Men gleder meg til G3X får en liten update, for den er motvillig til mye, ble bedre med GTN mod) Savner å se denne fjellveggen i gluggene på Wif dash 8 "Trygt" nede og venter på pasienten som kommer med ferja fra Nordfjordeid. Mørket nermer seg
    4 points
  2. Noen som er våkne sent/tidlig og kan bekrefte at dette fungerer og ser noenlunde ok ut? Beta B for 1.7.0: https://drive.google.com/file/d/1VAtipLhGZImbkxdY4ivXkWPib6Ntq9xP/view?usp=sharing (Dette er ikke en payware flyplass der det er meningen at man skal titte på ting på nært hold)
    3 points
  3. Mye frustrasjon angående CTD og bortfall av Throttle. Løsningen er : " Suggested action: Please assign the throttle lever to THROTTLE AXIS 1 " hvilket jeg gjorde, og alt fungerte fint igjen. Har ikke hatt CTD eller andre problemer med F-35, og tok for sikkerhets skyld en testtur fra Bodø til Andenes, med touch and go på Bardufoss. Kikket på flyet både utvendig og innvendig underveis, tok screenshots, fløy høyt og lavt, hurtig og sakte, landet, taxet og parkerte på Andenes, og alt virket som det skulle.
    2 points
  4. @Dag BaardsenFungerer for meg i default a320. @Henrik Isaksen Helikopterterminalen og hangarene er mer interessante for meg enn passasjerterminalen
    2 points
  5. Funker som gull her også ! 😀
    2 points
  6. Her er min liste over forbedringer og bugs i FS2020 som jeg har funnet og som fortsatt er i simmen. Beklager engelsk tekst. Innlegget var ment i et engelsk forum derav engelsk. Det som er tatt med her er det som ikke har blitt bekreftet av Asobo. Ting som helikopter, seilfly, sesonger, replay system osv. har jeg ikke tatt med da det er bekreftet at det kommer. FS2020 issues and improvements: - all planes wiggling slightly left and right initially when adding power for takeoff from a standstill on the runway - rudder is way too sensitive for all airplanes during takeoff - beta range missing for turboprop airplanes - hot starts not simulated for turbine engines - Turboprops: with the engine stopped and prop in feather, putting the prop/condition lever to max the prop pitch will change to fine with the engine stopped. This should not be possible due to lack of oil pressure. Same happens the opposite way. - weather UI needs major improvements to allow for things like RVR and more advanced features (e.g. assigning a metar to a given wx station, fronts, storms etc.). Currently very basic. - being able to open doors on all default airplanes - adding functionality to a lot of "inop" buttons like seatbelts, heating etc. for many default airplanes - ATC needs major overhaul (including phraseology, procedures, bug fixes and new features) - Turboprops: seems to be a huge lag between the sound you hear (and the engine response) compared to the torque gauge when adding or reducing power. Could this be a bug similar to the one we had previously on piston engines? Seems like you get immediate response from the engine, but the torque shown on the torque gauge in the cockpit is showing a massive delay and takes forever to show you the power you have set and obviously also being produced by the engine. - improved propeller physics (drag etc) - fix tendency for certain airplanes (default) to not want to take off forcing you to pull back even harder during rotation to get off the runway and to actually STAY in the air initially after liftoff - improved water physics (especially during takeoff and landing) - EGT is barely rising when leaning a piston engine. When leaning too much the engine should become rough. Does not happen in the sim making leaning the engine much harder. - weather vane effect too strong on water making water operations almost impossible (bug in SU7). Especially on windy days. - MP not rising or way too little when reducing RPM on piston engines. Same the opposite way. - rudder response when applying full rudder in the air needs significant improvement (way too twitchy and nervous like the plane doesn't know what to do before it finally starts banking in the direction of rudder (left or right). Is also rocking back and forth in yaw direction initially. Needs to be much more fluid like in real life. - pitch seems to be very "nervous" and sometimes a bit twitchy. Applies to all airplanes including default and 3rd party - rudder should be very ineffective at low speeds. Then gradually become more effective at higher speeds. Especially during take-off roll - g-meter seems to be giving false/unrealistic G-readouts for positive g's - flying straight and level inverted gives -1 G readout. Is this correct? Negative g-loading seems realistic though - rudder effects on airplane seems very static and rigid, especially on aerobatic airplanes - prop animation when stopping the extra 300 looks very weird. Propeller comes to an abrupt stop like it was hitting something. Same applies to several other default airplanes - lack of inertia which makes yawing motion caused by gusts and turbulence very static and dramatic. Much more fluid in real life. - lag in brakes when using keyboard command. Can not use short presses for smaller corrections. It's either none or full braking power by holding the brake keyboard command for 1 sec. - issues with ground handling physics model (to be expanded) - stall warning coming on way too late for multiple GA aircrafts (tested 152 and 172, 1-2 knots before stalling). Should be 5-7 knots before stalling. - special effect for wakes behind float airplanes currently have bugs with the animation - ITT for turboprops is completely off Suggested improvements: - ability to quickly change heading/altitude on autopilot in bigger increments like in FSX - support for time accelleration (at least 16x, preferably up to 32x for really long flights on cruise where the graphics engine blurs out ground textures to improve performance like in FSX/P3D. As soon as you go back to normal speed they quickly catch up) - improved propeller animation effects to look more real life including the startup sequence which is in "stages" like in FSX. Needs to be more fluid like in other sims and can also be improved significantly. DCS World is a good example. It looks extremely good and "alive". Varies depending on propeller rpm. Currently propeller animations look like something from a 20 year old game and does not hold the same standard as the rest of the graphics. - special effects like ship wakes etc. - water spray on the windshield when making a water landing would be a nice touch - being able to change aircraft without having to start a new flight (updated userinterface) - rough engine when leaning too much (piston engines) - ability to add beta range to flight control axis (like in the Majestic Q400 for P3D) - control profiles for each aircraft like in DCS World - AI traffic (ships and more) - we need features like an instructor station like in X-plane. Also replay and being able to analyze your flight to see the track flown and accuracy in altitude etc. like in the old FSX. Navmap really should be updated with lots of features like the old one in FSX.
    1 point
  7. Da vet jeg ikke. Aldri opplevd noe sånt. Vet jeg hadde dårlig takeoff performance i starten, men det var pga feil modellert leaning av stempelmotor som gjorde at du måtte leane på sea level for å oppnå maks effekt for takeoff, men dette ble fikset. Nå er performance ganske så lik virkeligheten hos meg iallfall.
    1 point
  8. Nei, det er nok riktig det. Det problemet har ikke jeg og kan ikke huske å ha hatt det heller. Vet ikke om det kanskje er noe gammelt? MSFS har jeg bare flydd litt sporadisk det siste året med unntak av de siste par ukene.
    1 point
  9. IndiaFoxtEcho Visual Simulations
    1 point
  10. Jeg glemte at jeg hadde forrige versjon inne nå ved patch, så jeg deleta hele joystickoppsettet mitt for å få orden på reverser 😣😣😣 …naturligvis uten at det gjorde noe som helst nytte. Et par timers frustrasjon pga egen idioti
    1 point
  11. Ja, det står liksom ikke helt i stil med resten. Problemet er vel bare at det er akkurat det samme som i FSX og ikke rørt. Dem har bare implementert det direkte i MSFS. Står sikkert ikke øverst på prioriteringslista, men mener å huske at han produkt manageren for MSFS sa noe om et nytt propellsystem som kommer med innføringen av helikopter, så er lov å håpe at hele systemet blir nyoverhalt og vi får noe tilsvarende som i DCS. Er mange 3. part utviklere som også har klaget over at det er ekstremt vanskelig å få propellanimasjoner til å se sånn noenlunde bra ut. Spesielt oppstart av turboprop.
    1 point
  12. Jeg trekker tilbake noe av min kritikk. Track-IR virker OK etter siste oppgradering.
    1 point
  13. Terminalen er ca ferdig, men må gjøre ferdig gangbroene til jetwayene. Og alle trærne i området er tilbake igjen og vegetation polygon har sluttet å fungere. Skulle ønske SDK'en bare kunne fungere av og til.
    1 point
  14. Åh, det var herlig å få denne chubby fuglen tilbake i X-plane hangaren. LevelUp har tatt Zibo-mod, malt om noen deler, hamret modellen noen hakk rundere og flottere i kantene, fått Daniela (X-planes svar på Hans Zimmer) til å gi flymaskinen et nytt lydspor og vipps så hadde vi 600-900 serien tilbake i X-plane. Etter mye dramatikk, forsinkelser , prøving og feiling, klarte de endlig å komme i mål. Akkurat som Zibo, helt fantastisk. Akkurat som Zibo, helt gratis For de av dere som er som meg, fortsatt bruker alle simulatorer og har dem installert, er dette ikke noe å tenke på en gang. Last ned og nyt det. Får en fantastisk oppgradering! Her fra dagens test rundt alpene.
    1 point
Poengoversikten er satt til Oslo/GMT+01:00
×
×
  • Opprett ny...