Gå til innhold

Poengoversikt

Populært innhold

Viser innholdet med flest omdømmepoeng den 06. okt. 2021 i alle områder

  1. Borte er dei dobble vindpølsene og den nye Lepsøybroen på plass, veldig bra.
    5 points
  2. Slo til på denne idag jeg og, etter anbefalinger her, veldig fin modell både visuelt og dynamisk. Her nesten som en Saab Safir :-)
    5 points
  3. Søndag 6.oktober 1946 gjenopptok Det Norske Luftfartsselskap (DNL) sin kytstrute med fly fra Bergen til Kristiansand. De tok i bruk et av de mest driftssikre passasjer fly på den tiden "Tante Ju" . Tre Junker-52 sjøfly med plass til 17 passasjerer og et mannskap på 3. Flyet startet og avsluttet den daglige turen i Bergen. Det mellomlandet i Haugesund og Stavanger (Sømmebukta, Hafrsfjord.) før ferden gikk videre til Kristiansand.
    2 points
  4. Ja, denne modellen liker jeg stadig like godt, og er den jeg har samlet flest timer på
    1 point
  5. Nesten De som kjøpte NGXu i en kort periode i starten da de hadde kampanjen får avslag. De som kjøpte etter denne perioden vil ikke få avslag. Selv var jeg veldig fornøyd med NGXu og mente det var en no-brainer å kjøpe den med discount mot MSFS, men nå er-og-blir jeg en såkalt PMDG-fanboy, så denne flymaskinen hadde nok gått inn i stallen min uavhengig av rabatt. For øvrig veldig spent på flymodellen. Systemsimuleringen til PMDG har alltid vært topp, men "flyfølelsen" har de nok hatt litt å gå på da den ofte var litt i overkant stiv. En god del ble løst i oppgraderingen fra NGX til NGXu, faktisk imponerende mye, så jeg er veldig spent på resultatene mot ny MSFS FM.
    1 point
  6. Her er den originale manualen fra 1939, på tysk selvfølgelig!😁 https://stephentaylorhistorian.files.wordpress.com/2020/04/ju52-betriebsanleitung-1939.pdf
    1 point
  7. BGDB - MESTERSVIG Det er en tidlig septembermorgen. Flyet står i Daneborg, klar for å frakte tre forskere til Mestersvig. Det er spådd fint flyvær; overskyet, lite vind og temperaturer ned mot -10 grader. Flytid: 1:50 Etter avgang, kan forskerne allerede gjøre målinger på isens tykkelse i fjorden. Isen er ikke tykk, men akkurat tykk nok til å bære en C208 med fuel, baggasje og fire personer om bord, om man skulle være så uheldig å få motorstans. Dårlig med bagasjebånd og sikkerhetskontroll i Daneborg 😂 Climbout til planlagt høyde av 5000'. Skybasen befinner seg på ca 6500', så det passer utmerket! Vel oppe på cruise, kan man ta seg en varm kopp kaffe og nyte den fine utsikten utover de islagde fjordene og snødekte fjellene nordøst på Grønland. Heldigvis titter solen såvidt frem gjennom skyene. Et stykke lengre frem ser det ut til at skybasen detter og det blir raskt vanskeligere å beholde visuelle referanser på 5000'. Etter innhenting av en snedig og hjemmesnekret IFR-klarering klatrer vi for å komme over skyene. Der er jo himmelen alltid blå? Først på FL105 ser vi toppen av skyene. Herlig! Litt cloud surfing 😃 Og litt is på vei opp. Ikke annet og forvente gjennom 5500' med skyer og temeraturer rundt -5 grader. 😍 Lite slår dette skuet! Navigerer såvidt rundt litt skyer, men holder oss fremdeles over det meste. Etter en effektiv descent gjennom ising er vi omsider under skyene og klare for å begynne innflygning mot flyplassen. Urørt og majestetisk natur. Over en fjord og et fjell, så skal vi finne en grusrullebane på omlag 1800m. Det er nok mer snø enn grus der nå, men det får vi se når vi kommer dit. En rask titt på landingsplassen. Snødekt, men det står allerede et annet fly som har kommet seg ned. Da skal vi få til dette vi også! Joiner left downwind for landing på noe som kan se ut som rwy 30. Hvertfall sånn ca. Ikke så farlig så langt nord! 😆 Isen på flykroppen er borte og vi er straks klare for å lande på Mestersvig lufthavn. Den snødekte banen blender godt inn i terrenget rundt på finalen. VELKOMMEN TIL MESTERVIG LUFTHAVN.
    1 point
  8. Et par bilder fra 2004 da vi hadde en på besøk i Tromsø
    1 point
Poengoversikten er satt til Oslo/GMT+01:00
×
×
  • Opprett ny...