Gå til innhold

Poengoversikt

Populært innhold

Viser innholdet med flest omdømmepoeng den 07. okt. 2020 i alle områder

  1. Stavanger lufthavn, Sola https://flightsim.to/file/1494/enzv-stavanger-airport-sola Custom bygninger, jetways, VDGS. Original førstepost lagret for ettertiden: Har gått med noen timer i scenery editoren, men nå fungerer AI traffic, ATC og taxi assist markings med navn på taxebaner og nummer på gates. Har lagt til taxi signs og malte taxeskilt på terminalområdet. Mye arbeid med aprons og painted lines i tillegg til noen custom textures. Bruker fortsatt default 3d modeller. Området øst for 18-36 er foreløpig ikke rørt. Noen som vil betateste? Tar gjerne tilbakemeldinger på taxisign, lys og andre ting. Sjekk gjerne om ATIS gir lyd fra seg. Den sluttet å fungere her av ukjent grunn.
    7 points
  2. Da har jeg lagt ut en samlepakke på flightsim.to for nedlasting. Her er mye fikset, særlig specular shine i mine custom bygninger og andre objekter, men også noe mer justering av shaderne. Men mye mer er også fiksa. Bl.a. er Grønøras bygninger scalet riktig, fjernet noe gjerder ++, og gjort noe texturkorreksjon både der og på Røra svarva airfield. På Vuku stripa er det lagt til et fjøs som i virkeligheten, custom silo er der, og halmballer wrappa og uten wrapping er custom laga for både Skogn og Vuku. Har dere noen andre av mine flystriper som jeg har lagt ut her, så slett alle, og bytt ut med min nye scenerypakke fra flightsim.to. Mye er korrigert og jeg er godt fornøyd, omsider... Jaja. Da har jeg prata nok. Håper dere drar og opplever Trøndelag. 🙂 https://flightsim.to/file/1380/bush-airfields-of-norway
    7 points
  3. Supert svar! Nå funker panelene i fs2020! Til ditt punkt 2 fant jeg 2 Saitek-drivere som lå i oppstart, fikk deaktivert dem. Etter det funket det med den nye Logitech plug-in. Nå gjenstår det å få liv i to FIP - er! Takk for hjelp! Og ang. Spadnext: Ville først se om jeg kom i mål bare med Logitech driveren før jeg ev. måtte kjøpe noe. /Tom
    2 points
  4. vil vel kanskje heller ha dem som zipfiler ?
    2 points
  5. Flott jobb du har gjort med denne flyplassen 👍. Er det en mulighet at du kan få lov til å bruke AON terminalen fra Andrew? Mener å huske at den er ganske lik virkeligheten. Bare en tanke ☺
    2 points
  6. Vi hører veldig mye om de som har kranglete opplevelse med MSFS2020, men selv har jeg ikke hatt opplevelser med simmen som det har vært verdt å rapportere. Fikk en CTD når jeg skiftet flyplass via Developer under flight en gang, men det opplever jeg ikke som en kranglete simulator. Meningsmålingen er ment til å gi et nyansert bilde på hvor stor andel brukere som har møtt på kritiske feil som man ikke forventer i et kjøpt og betalt produkt. At enkelte fly har hatt feil friksjon under oppbremsing eller manglende Real WX i nordamerika ønsker jeg ikke å hensynta i denne meningsmålingen. Let the voting begin!
    1 point
  7. Stooooooor takk til @Jan Tore Elvheim som donerte bygninger til ENSD prosjektet! Her har dere noen få WIP bilder jeg tok av flyplassen når jeg testa ut drone mode i simulatoren. Updaten (version 1.0.0) med de nye bygningene og flere forbedresler er rett rundt hjørnet nå, så bare å følge med på: https://flightsim.to/file/210/ensd-sandane-airport-anda
    1 point
  8. Var en tur nettopp over Hardangerjøkulen, den var intakt, men Vøringsfossen var et sørgelig syn!
    1 point
  9. .rar er for litt viderekomne og de få kb som du tjener på .rar fremfor .zip vil skape mye irritasjon hos alle de som aldri har hørt om .rar før.
    1 point
  10. Merkelig, det skal være mulig å laste opp .rar filer. Du kan evt. prøve å en .zip, er det de fleste anbefaler. Mener du trenger ett eksternt program for åpne .rar filer og det er litt dumt kanskje
    1 point
  11. Last ned fra Flightsim.to: ENKR - Kirkenes/Høybuktmoen Får jobbe litt mer med denne, men nå går det i alle fall an å bruke plassen 🙂
    1 point
  12. ENBA - Svalbard/Barentsburg Heliport Kort stripe på 120 meter, så jeg anbefaler et lite fly 🙂 ENDI - Geilo/Dagali En på Flightsim.to som ønsket seg noe å lande på, så jeg ordnet "noe". Er denne HELT stengt, eller hva er status? Jeg landet der selv for noen få år siden, men det står at den nå er under hammeren for salg...
    1 point
  13. TBM930 har store bugs med turboprop simuleringen i likhet med Caravan og 350, men utover det er det et fint fly. Jobbes vel med å fikse PT-6 turboprop simuleringen. DA62 trenger over 50% throttle for å settes i bevegelse. Usikkert hva som er problemet her. I lufta er det helt greit det lille jeg har testet. Etter min mening er 152 og Salvage Cub en av de beste flyene i FS2020. XCub også hvis man ser bort fra performance problemer. Default jetflyene er det som du sier bare å styre unna inntil videre, dem har alt for mange problemer
    1 point
  14. Litt blanding, men mest fra Trondheim. Både Trondheim sentrum og Oslo sentrum har fått et ansiktsløft. Håper at noen vil ta tak i Bergen også...
    1 point
  15. Kjøpte den også i dag og er bra fornøyd så langt. Hadde tenkt å legge ut et mini-review i et eget innlegg, men det passer greit å legge det ut her. Jeg syns egentlig Carenado har gjort en svært bra jobb her. Holdt meg unna Cessna 182T idet den ikke ble særlig godt mottatt. Det visuelle er det absolutt ingenting å utsette på. Her er det nok av detaljer både innvendig og utvendig. Jeg la spesielt merke til bruken av PBR og hvordan omgivelsene reflekteres i ulike overflater. Cockpiten er både detaljert og funksjonell. Her er det lite som er «inop» slik som i default fly. Carenado bruker MSFS sin default GNS530 som er buggy men god nok til enkle funksjoner som direct-to, oversikt over nærmeste flyplasser, enkle flight plans o.l. Jeg prøvde ikke noen GPS approaches. Døren på copilotsiden og luken i vinduet på pilotsiden kan åpnes, noe som selvfølgelig er helt unødvendig for å simulere flygning, men kanskje har litt å si for immersion. Oksygen kan skrus på, og cockpit-belysning er overraskende bra. Med tanke på avionics er M20R godt utrustet, idet den leveres av Carenado med følgende custom komponenter: Custom KFC 150 autopilot Custom KX165 NAV2/COM2 Custom KR87 ADF Custom BK KT76C transponder Custom BK KN64 DME Bortsett fra ADF som jeg ikke har testet, ser de andre ut til å fungere upåklagelig. Jeg vil også legge til at det er flott å ha en steam gauge cockpit som gir litt variasjon fra alle glasscockpitene. Cockpiten gir en real 90-talls følelse! Det som kanskje overrasket meg mest med M20R er hvor bra den flyr. Dette var i mange år mitt favoritt-GA i XP11. Jeg synes Carenado sin MSFS-versjon overgår X-Plane varianten. Noe som ikke sier rent lite, gitt hvor bra Laminar Research har utviklet blade theory modellen. Men i dette tilfellet syns jeg Carenado utnytter MSFS’ simulering av aerodynamikk på en svært god måte. Stalls og spins er nesten skremmende bra modellert. Her får man plutselig og brutal vinge-dropp og går rett inn i en spinn. Noe som stemmer ganske bra med beskrivelser av Mooney som «unforgiving». Ifølge POH kan flyet miste opptil 2000ft høyde ved stalls, noe som kommer godt fram i MSFS. Ground handling er bra, men flyet virker litt «twitchy» på bakken. Jeg har ikke flydd en ekte Mooney, men her trenger man ikke mye motorkraft for å komme seg rundt på bakken. Dette er et ganske raskt enmotors piston takket være en 280hk motor som tillater opptil 2700rpm for «continuous operation». Dette resulterer i omkring 190knop, gitt at man bruker riktig mixture setting. Og apropos det: her kan mixture fin-tunes, noe som definitivt ikke er tilfelle i de fleste (alle?) default fly. Det er en grunn til at flyet blir kalt «luftens Porsche». Flyet er responsivt, raskt og rett og slett veldig morsomt å fly. I motsetning til X-Plane versjonen, som var plaget av en buggy ground effect, er dette flyet ganske greit å lande i MSFS. Forutsatt at man holder god kontroll på fart - det tar tid å få farten ned fra 190knop. For at dette skal gå litt raskere er flyet faktisk utstyrt med en «speed brake». Høyeste rated ceiling er 20,000ft. Her får man 1300fpm i starten. Over 12,000 slår man på oksygenet. De siste par tusen fot oppnår man 7-800fpm. Ising kan bli en real utfordring, og flyet er ikke godkjent i «icing conditions» - det har kun en basal windshield anti-ice i tillegg til pitot heat. Jeg finner ikke mye som trekker ned her. Det største irritasjonsmomentet for meg var knotete click-spots, der altitude/VS-knappen definitivt var verstingen. Lyder virker også bra - her får man raskt lyst til å slå av den hvinende drivstoffpumpa. Man må ut med noen hundrelapper for dette flyet (309kr) - men er man interessert i general aviation anbefales det på det sterkeste. Må beklage all bruken av engelske ord og uttrykk. Har skrevet endel på engelske forum, og det ble litt tidkrevende å finne tilsvarende ord på norsk i alle tilfeller. Håper likevel at omtalen kan være nyttig. Lenke til POH: http://www.softoutfit.com/static/refs/poh.pdf
    1 point
Poengoversikten er satt til Oslo/GMT+01:00
×
×
  • Opprett ny...