Gå til innhold

Poengoversikt

Populært innhold

Viser innholdet med flest omdømmepoeng den 04. mai 2018 i alle områder

  1. Nå er det noen år siden jeg har vært innom flightsim.no. Og det ser enda bedre ut enn da jeg hang her. Utrolig bra at dere har tatt så godt vare på nettstedet i så mange år! Denne fortellingen begynte jeg på for mange år siden. Den ble først publisert på engelsk, i blant annet tidsskrifter i USA, og jeg påbegynte den her, på norsk. Jeg husker faktisk ikke om jeg la ut en nogenlunde ferdig versjon eller ikke. Men så tok det mange år før den ble helt ferdig. Så her er den igjen, denne gangen hele historien, redigert og renskrevet så godt jeg har kunnet. Navnet på piloten er byttet med vilje. En barndomsvenn som dere kanskje kjenner, Jan Tore Fjeld (var en av hovedpersonene bak DC-10 simulator på Lillestrøm), besøkte meg i Canada noen år etter hendelen og fikk høre historien direkte fra piloten. Merk at den er skrevet slik at "selv svigermor" skal forstå. Fortellingen har ikke vært innom korrektur eller redaktør, så alle hull eller ting som kan virke rart, må jeg stå for selv. Håper uansett det kan være underholdene for noen av dere å lese. Dersom noen skulle finne på å dele på Facebook er det helt greit. https://arebarstadno.wordpress.com/flyturen/
    1 point
  2. Utrolig historie! Jeg lærte en gang at det finnes tre slags flygeregler: IFR, VFR og PFR - Personal Flight Rules. Mine PFR var strengere enn VFR, for sikkerhets skyld.
    1 point
  3. Jeg konverterte vel E3A 10-15 ganger før jeg fikk den rett. Den er ganske komplisert, og jeg fikk den kun til ved å bruke custom parametre i ModelDef.xml i forbindelse med McX. Så er jeg sånn skrudd sammen at når det er gjort noen ganger, har jeg automatikk i det (såfremt jeg husker å ta notater). Så i morges konverterte jeg CDAI KC-10 og AIM KC-10 Dutch AF på en liten time. De som vil prøve seg på konvertering, kan laste ned en Pdf fra AIG forum, Art of AI Modeling seksjonen. Torbjørn, Du finner min artikkel om å legge inn AI fly her på forumet. Det er en ganske automatisk prosess, og alle linkene er der.
    1 point
  4. @Torbjørn M Skal gi deg et lite raskt svar. Det er en del jobb, men når man først har kommet inn i det tar det ikke lange tiden å få inn SAS, Norwegian og Widerøe her på berget. I AI delen av forumet ligger det flere låste tråder om hvordan du legger inn ai, hvor du finner det du trenger å tips til feilsøking
    1 point
  5. Var ikke klar over Airbus var inne i markedet, men er heller ikke overrasket. Det finnes ingen AI modell ennå, men i mellomtiden skal jeg forsøke å få KC-10 i lufta😃 Får ta med en screenie i dag og. Dette er FSX modellen.
    1 point
  6. Den er der der Fredag 15:15. 15:05 on approach. Var sånn jeg testet roterende antenne (stopper ca. 500 fot). Testet landingslys ETNG Mandag 19:25, da går to stk ut på tokt. Vedlegger et bilde av ETNG Geilenkirchen som jeg og har gitt full P3D/FSX standard. Dette er NATO hovedbasen for de dyra.
    1 point
  7. Kanskje ikke helt On Topic, men jeg synes denne var arti, og det viser hvor langt enkelte går for å lage replikaer av fullsize motorer. Det var iallefall to-tre flymotorer her inne, inkludert hjemmelaget turbojet?
    1 point
  8. Utrolig gøy! Det er nesten som man gleder seg til å bli pensjonist Bare 40 år igjen... Sniker inn en video fra vår nabo i sør, Find Hansen. Artig skure som lager gamle stamp-motorer i miniatyr. Ikke akkurat fly, men vi skriver den inn i boka for oss mekanikk-interesserte.
    1 point
  9. Uansett hva slags utstyr som er brukt til å filme med, så er det liten tvil om at denne landingen her er i drøyeste laget. Har selv vært med på tilsvarende og landing i full storm på samme flytype. Resultatet var sinte og gråtende passasjerer, samt exceedence på flyet. Hva som er tilfelle på flyet i videoen er det vanskelig å uttale seg om. Men behagelig var det neppe, og noen av passasjerene flyr kanskje aldri mer igjen etter en sånn innflyging og landing. Så det er ingen andre enn selvtilliten til kapteinen som vinner på et sånt stunt.
    1 point
Poengoversikten er satt til Oslo/GMT+01:00
×
×
  • Opprett ny...