Gå til innhold

Poengoversikt

Populært innhold

Viser innholdet med flest omdømmepoeng den 13. feb. 2018 i alle områder

  1. Var morsommere før og. Braathens fra Kjevik til Fornebu, panisk trillevognservering i opp og nedorverbakke, rakk aldri å drikke opp kaffen. God mat på porselenstallerkener fra Fornebu til Hamburg (CRJ). Med MD80 eller 90 (SAS) til Zurich...ble man nesten sett rart på om man ikke ville ha en drink til :-p
    2 points
  2. Ernst fikk lokket fram kredittkortet, og helga har vært dedikert til denne DC-9-30F fra Sky Simulations. Etter noen testturer rundt nyervervede Manchester-Boston Regional (KMHT) for å få workflowen til å sitte, ble flyet lastet og klargjort for tur til Ronald Regan i Washington (KDCA). Flymodellen er meget bra med unntak av innvendige teksturer som er på nivå med default fly i FSX. Noen av instrumentene er vanskelige å lese pga. lav oppløsning. Når det er sagt så er systemsimuleringen meget god (ikke Level-D), men evig nok til å holde enhver travelt opptatt under det meste av flighten - 90% av knapper og spaker er funksjonelle. Her er det ikke moderne hjelpemidler og autopiloten er nesten til mere bry enn hjelp, men du kan "jukse" og koble den til default GPS og få den til å følge flightplan der. Eksteriøret er bra med flotte animasjoner og detaljer, dog ikke i HD. Lyden er meget bra, både fra motorer og cockpit. Turen til KDCA ble relativt underholdende med tre go-arounds før jeg fikk 9'ern ned på bakken pga. tett snødrev og ditto redusert sikt. RW 19 har heller ikke ILS, så det hadde nok blitt alternate i den virkelige verden, men det gir jo ingen neglebitende spenning Kaptein Avatar klar for walk-around: Loading in progress... Flott cargo-area på KMHT: Approach til KDCA ble i vanskeligste laget (ingen ILS): En av mange go-arounds... Bakken ble først synlig på 400 ft AGL, og med non-precision approach så var det ikke lett å være aligned med RW: Endelig løsnet det - alle gode ting er tre! Full flaps, spoilers og reverse thrust! Lossing i KDCA.
    1 point
  3. Bare trist. Har fulgt Einar på hans flyturer gjennom flittig rapportering på facebook. Det samme når det gjelder foto, der var han like ivrig som med flyvningen. Kondolerer til de etterlatte .
    1 point
  4. Einar var en fantastisk kar, alltid blid og hyggelig. Snart 20 år siden jeg traff ham første gang, ivrig simmer og motivator som senere tok luften med storm, tenkte alltid sikkerhet. Takk for gode minner.
    1 point
  5. Jeg kjente også Einar gjennom miljøet her inne fra jeg kom hit nå for mange år siden. En tvers igjennom hederlig og dyktig kar, lidenskapelig i sin interesse for alt med fly å gjøre og viktig bidragsyter til flightsim-miljøet. Hadde også stor glede av å følge hans inspirerende blogg om det å ta PPL(A), en ærlig og gjennkjennbar beskrivelse av både opp- og nedturene på veien mot målet. Det var svært trist å få vite når navnene på de to omkomne idag ble offentliggjort, at Einar var en av dem. Kondolerer til de begges kjente og kjære, venner og alle innen det relaltivt lille flymiljøet i Norge, som ila. gårsdagen ble fattigere og etterlater seg et vondt tomrom.
    1 point
Poengoversikten er satt til Oslo/GMT+01:00
×
×
  • Opprett ny...