Gå til innhold

Sim Update 15 beta er ute!


Anbefalte innlegg

1 time siden skrev Dag Baardsen:

En god ting er jo at det skal være enda mindre ising i fjordene!

Har testet dette. Det ser ut som de har naila det denne gangen. Mye mere realistisk her jeg bor. Før så var alt bare is. Og nå er det meste is fritt og det flyter noe isflak her og der:)

Har ikke testa Svalbard da. Der var jo helt ekstremt.

Endret av Erik Kristoffersen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
41 minutter siden skrev Erik Kristoffersen:

Har testet dette. Det ser ut som de har naila det denne gangen. Mye mere realistisk her jeg bor. Før så var alt bare is. Og nå er det meste is fritt og det flyter noe isflak her og der:)

Har ikke testa Svalbard da. Der var jo helt ekstremt.

Hei.!

Svalbard ser ikke så verst ut tok nettop et bilde. Det er mørkt etter denne årstiden, men ok. Litt is innerst i fjorden er overkommelig.

Skjermbilde 2024-02-15 172448.jpg

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moved the iced water threshold up from 27cm to 72cm in order to limit the amount of wrongly frozen water in the world. Example: Swiss lakes, Norwegian fjords…

Så lenge de skal bruke snødybde til å definere når det er is eller ikke så er det ikke naila. Men det er ser jo mye bedre ut enn det har vært. Jeg regner med at det blir klaging igjen når snødybden kryper under 72 cm og isen forsvinner fra Mjøsa 🤣 

  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden skrev Ole-Chr Larsen:

Moved the iced water threshold up from 27cm to 72cm in order to limit the amount of wrongly frozen water in the world. Example: Swiss lakes, Norwegian fjords…

Så lenge de skal bruke snødybde til å definere når det er is eller ikke så er det ikke naila. Men det er ser jo mye bedre ut enn det har vært. Jeg regner med at det blir klaging igjen når snødybden kryper under 72 cm og isen forsvinner fra Mjøsa 🤣 

Ja, det er ingen optimal løsning. Ser nå at det definitivt har blitt bedre med tanke på overfrosne innsjøer og fjorder, men nå er problematikken at vann som normalt sett skal være isbelagt nå er åpne. Gjelder masse fjellvann og større innsjøer. Må nok en annen metode på plass for en optimal løsning. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor akkurat 72 cm som grense for isdannelse?

Med tanke på hvor vi bor og de snømengder vi har så burde limiten vært minst 100 cm.

Hvis noen er med i beta testingen, så kan jo dette være noe å gi feedback på..

Hvordan ser Tromsø området ut i SU15, noen som kan poste et bilde?

Endret av Siggen
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...