Gå til innhold

DLSS Frame Generation for RTX 20XX og RTX 30XX


Anbefalte innlegg

Det er nå mulig å få Frame Generation for alle nVidia RTX kort. Jeg installerte mod'en i dag til mitt RTX 3090 kort, og fikk stabilt høyere FPS med alle slider maxet helt ut i FS2020. Dette er fortsatt i en tidlig fase, og det er nok en og annen bug. For min del har jeg sett at det skjer noe rart mellom flyet og rullebanen akkurat i øyeblikket flyet roterer. Det kan ha sammenheng med at rullebanen er snødekt (har ikke testet uten snø). Ellers er dette en stor boost for meg. Stabilt 50-60 fps under flight med fps-krevende modeller, og mellom 30-40 fps på krevende flyplasser med samme modeller. Da står det aller meste på max. Det finnes en del tutorials for hvordan man gjør dette på Youtube her og og her. Er det noen som har installert denne mod'en? Og i såfall - hvilke erfaringer har man gjort? Jeg er så langt veldig fornøyd (med unntak av hva jeg ser under rotering)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden skrev Brynjar Mauseth:

Må vel bruke DX12? Da får en bare texture bleed overalt dessverre.

Ja, man må bruke DX 12 for at dette skal virke. Men hva ser du av texture bleed med DX 12? Kan du vise med et screenshot?...
Jeg har for øvrig brukt DX 12 lenge, uten å reagere på texture bleed.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fortsetter en stund til med Frame Generation. Vil teste dette litt mer ut. Eneste drawback, som jeg så langt har erfart, er at det virker å være et etterslep av frames et lite øyeblikk (mellom fly og rullebane) i det flyet roterer. Jeg har ellers kjørt på DX12 helt siden jeg kjøpte ny PC i fjor høst. Jeg ser litt på FPS og flyt i simulatoren med fly og flyplasser som har hatt en større innvirkning på FPS hos meg. Nå har jeg maxet ut det aller meste i innstillingene. Ved bildet under, har FPS lagt rundt 20 med gamle settings. Nå viser det 48 FPS (BPS), og 41 FPS (99% BPS).
For øvrig lurer jeg på hva 99% BPS er. Er det noen som kan forklare de 2 indikatorene (BPS og 99% BPS)?

 

Skjermbilde (4489-1).jpg

Endret av Gunnar van der Meeren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv testet kjapt, og så ingen merkar forskjell i FPS (med MSFS egen FPS-måler). 

Men leste i etterkant at en må bruke en ekstern FPS-måler (MSI Afterburne el.) for å se forskjellen i tall. 

Som sagt testet jeg bare kjapt ved gate uten å faktisk ta meg en tur, så er jo mulig at flyten var bedre. Skal selv teste igjen med ekstern FPS-måler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden skrev Ø.C.H.:

Har selv testet kjapt, og så ingen merkar forskjell i FPS (med MSFS egen FPS-måler). 

Men leste i etterkant at en må bruke en ekstern FPS-måler (MSI Afterburne el.) for å se forskjellen i tall. 

Som sagt testet jeg bare kjapt ved gate uten å faktisk ta meg en tur, så er jo mulig at flyten var bedre. Skal selv teste igjen med ekstern FPS-måler.

Alt+R gir Nvidia sitt overlay som her. Men lurer fortsatt på hva BPS og  99% BPS  er

Skjermbilde (4489).jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden skrev MagTvei:

Det fungerer veldig bra her nå, absolutt verdt bryet med å installere det. 

Screenshot 2024-01-01 134133.png

Screenshot 2024-01-01 135121.png

Godt Nytt År!
Ser at du har litt blurry teksturer på Fellowship'en. Jeg gjorde samme erfaring helt til jeg endret Nvidia DLSS Super resolution (i General settings) fra performance til Quality (sjekk den hos deg). Da ble det lynskarpe teksturer. Ellers så kjører jeg samme oppsett som på bildet under.
 

Skjermbilde 2024-01-01 kl. 14.46.55.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden skrev Gunnar van der Meeren:

Godt Nytt År!
Ser at du har litt blurry teksturer på Fellowship'en. Jeg gjorde samme erfaring helt til jeg endret Nvidia DLSS Super resolution (i General settings) fra performance til Quality (sjekk den hos deg). Da ble det lynskarpe teksturer. Ellers så kjører jeg samme oppsett som på bildet under.
 

Skjermbilde 2024-01-01 kl. 14.46.55.jpg

Ja, er klar over det, men det er på grunn av min middelmådige maskin, se signatur. Har allerede "Quality" og ellers det meste på Medium.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg har innstallert i dag og er fornøyd med mere fps. Har det samme som Gunnar, noe blurry og uskarp i det jeg letter og lander. I tillegg er viftene i full sving litt mer enn før. Ellers veldig fornøyd.

 

Endret av Trond Johan
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg gått tilbake på slik jeg hadde det før. Ja mye bedre frames men veldig "flikking" eller skjelving i bildet under takoff og landing. Nice når man er opp i luften. Men, jeg vil ikke ha denne skjelvingen i bildet under noen omstendigheter, så gikk tilbak til det gamle oppsett. Ligger da i mellom 30-50 fps litt avhengig av hvor man befinner seg. Jeg flyr bare små flyging med Cessna 172 eller Beech Baron G58 i alt fra 2500 fot til 10.000 fot. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden skrev Trond Johan:

Jeg leste noe om at dette ikke støttet multi skjermer, jeg kjører på tre. Hva med deg da MagTvei?

 

Ok, muligens det som er grunnen da, jeg har bare en 1080x1920 27".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...