Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 26. april 2023 Premium Medlem Del Skrevet 26. april 2023 I mangel av en brukbar Dash 8, lot jeg meg friste av denne ATR-modellen. Ka farsken, den kostet jo bare kr. 134,- så det var ingen stor risiko. Ellers ser den jo riktig så pen ut, har god lydkvalitet og er faktisk en nytelse å håndfly på kortere strekninger. Har ikke tenkt å utfordre den med avansert navigasjon, men mest som en avveksling for alt "smårusket" som har hopet seg opp i hangaren 😁 . Første test med ATR 42-600 fra Fagerlia, Mo i Rana til Bodø. 8 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan R. Storelvmo Skrevet 26. april 2023 Del Skrevet 26. april 2023 Flotte bilder! Har avventet litt da jeg var en smule skeptisk. Ser den har fått en smule lunken mottagelse så hadde egentlig håpet at Blackbird koster støvet av sitt ATR prosjekt. Ellers kan man jo alltids vente på Dashen fra Majestic. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frank Kristiansen Skrevet 26. april 2023 Del Skrevet 26. april 2023 Fløy den akkurat ENGM-ENVA. Oppfører seg pent, og er forholdsvis "lettflydd" 🙂 Er noe smårusk som ikke er helt som det skal, men ikke noe som ødelegger opplevelsen. Venter nå bare på et Loganair-livery til 42-600 (72-600 ligger allerede klar). Klarer imidlertid stadig å irritere meg over at importert flightplan fra Simbrief og lignende blir massakrert så fort den blir importert inn i simmen. Her er det nok greiest å legge inn ting manuelt. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 26. april 2023 Forfatter Premium Medlem Del Skrevet 26. april 2023 Sitat Har avventet litt da jeg var en smule skeptisk. Ser den har fått en smule lunken mottagelse så hadde egentlig håpet at Blackbird koster støvet av sitt ATR prosjekt. Ellers kan man jo alltids vente på Dashen fra Majestic. Hadde ikke tenkt å skaffe meg denne, men siden den nesten var gratis, var det et enkelt valg 😊 . Hadde heller ingen store forventninger til modellen, men ble faktisk overrasket over kvaliteten. Sitat Klarer imidlertid stadig å irritere meg over at importert flightplan fra Simbrief og lignende blir massakrert så fort den blir importert inn i simmen. Her er det nok greiest å legge inn ting manuelt. Ja, ser at andre har samme problemet. Regner med at modellen blir oppgradert etter hvert, i mellomtiden skal den bare brukes til lett underholdning 😆 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ø.C.H. Skrevet 26. april 2023 Del Skrevet 26. april 2023 Har sett frem til denne, men holdt forventningene på et lavt nivå. Fin fugl, men ikke helt der oppe. Kommer til å fly den en del i påvente av Majestic. Faktisk det første kjøpeflyet mitt til MSFS, da FBW320NX og Default C172 (steam gauges) har holdt meg aktiv.. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan R. Storelvmo Skrevet 26. april 2023 Del Skrevet 26. april 2023 51 minutter siden skrev Ernst K.Furuhatt: Hadde ikke tenkt å skaffe meg denne, men siden den nesten var gratis, var det et enkelt valg 😊 . Hadde heller ingen store forventninger til modellen, men ble faktisk overrasket over kvaliteten. Ja, ser at andre har samme problemet. Regner med at modellen blir oppgradert etter hvert, i mellomtiden skal den bare brukes til lett underholdning 😆 Ja, prisen er det ingenting å utsette på 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tobias Nome Skrevet 26. april 2023 Del Skrevet 26. april 2023 (endret) Jeg liker den. Forstår ikke helt hva folk mener trekker ned her, annet enn manglende simbrief-integrasjon, så klart. Regner dog med at det kommer etter hvert. God pris, bra modell og god systemdybde! Bare å kose seg Endret 26. april 2023 av Tobias Nome 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frank Kristiansen Skrevet 27. april 2023 Del Skrevet 27. april 2023 Jeg må si jeg liker denne mer og mer. Akkurat passe utfordrende til at jeg vil fikle med den og lære mer, og stor nok til at jeg kan skryte på meg å ha lært (!?) meg et større fly. Har funnet en del gode tutorials på YouTube bl.a. denne offisielle som tar deg gjennom "the basics"... Har knotet ned en steg-for-steg sjekkliste, så jeg kommer meg både opp og ned med æren i behold 🙂 3 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Torgeir Pedersen Skrevet 28. april 2023 Premium Medlem Del Skrevet 28. april 2023 Hei. Ja, her var det mye moro for pengene, allerede mange informative videoer på YouTube, blant annet fra denne karen 737NG Driver - YouTube Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-Chr Larsen Skrevet 28. april 2023 Del Skrevet 28. april 2023 Enig i at dette er et godt kjøp. Selv om det er en del bugs, virker det meste så bra at opplevelsen blir fin. At den ikke importerer simbrief flightplan eller flightplan fra world map bryr jeg meg ikke om. Er en av disse nerdene som koser meg med å programmere FMC uansett 🤓, selv på PMDG 737. Slet litt med å komme i gang med alle raritetene på dette flyet, men etter å ha sett en del videoer, så begynner det meste å sitte. Nå er utfordringen å programmere knapper og funksjoner til HC Alpha og Bravo throttles og til Streamdeck, men det kommer litt etter litt tenker jeg. Hadde vært moro om noen som kjenner flytypen IRL hadde gjort en vurdering av flightmodellen og systemsimuleringen på denne. Det sies jo at ATR guru Ragnar skal ha vært med under utviklingen...... 4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Torgeir Pedersen Skrevet 28. april 2023 Premium Medlem Del Skrevet 28. april 2023 Det finnes mulighet for import fra Simbrief også Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frank Kristiansen Skrevet 28. april 2023 Del Skrevet 28. april 2023 24 minutter siden skrev Ole-Chr Larsen: Enig i at dette er et godt kjøp. Selv om det er en del bugs, virker det meste så bra at opplevelsen blir fin. At den ikke importerer simbrief flightplan eller flightplan fra world map bryr jeg meg ikke om. Er en av disse nerdene som koser meg med å programmere FMC uansett 🤓, selv på PMDG 737. Hvis man er litt strukturert, så er det faktisk ikke så vanskelig å programmere denne. FMS1 - INIT - POS INIT - GPS Pos to INIT POS - Return WEIGHT - ZFW and FOB - Hold +3 seconds to fill - Return PERF INIT - Set cruise altitude - Set Alternate/Altitiude - Return MENU Button FMS1 - INIT - FPLN INIT - ROUTE Enter Dep/Dest - Fill into F/T EXEC Add route, departure proc and arrival proc EXEC Clear all discontinuity EXEC Done 🙂 Denne har i alle fall fungert for meg 🙂 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raymond Bertheussen Skrevet 28. april 2023 Del Skrevet 28. april 2023 Imponerende bilder som alltid. Jeg er faktisk litt nysgjerrig på hvilke grafikkinnstillinger du kjører med 🙂 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 29. april 2023 Forfatter Premium Medlem Del Skrevet 29. april 2023 13 timer siden skrev Raymond Bertheussen: Imponerende bilder som alltid. Jeg er faktisk litt nysgjerrig på hvilke grafikkinnstillinger du kjører med 🙂 Er på reise, så æ får ikke kopiert siden med grafikkinnstillingene, men det meste er på «high» og «medium», ingen ting på «ultra». Bruker en 32 tommers skjerm med maks oppløsning, så bildene blir skalert ned når de blir postert i forumet. Har en middels kraftig PC, men er kjempefornøyd med flyten i MSFS ☺️ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raymond Bertheussen Skrevet 1. mai 2023 Del Skrevet 1. mai 2023 Takker. Har du inne eget mesh for Norge eller kjører du orginal Nordic-pakke fra MS2020 alene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 2. mai 2023 Forfatter Premium Medlem Del Skrevet 2. mai 2023 Ikke noe ekstra mesh, bare standard MS2020 med orginal Nordic-pakke Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 6. mai 2023 Del Skrevet 6. mai 2023 Flyr endel med ATR - Danish Air Transport for tiden, Oslo til Florø. Behaglig maskin å fly med kontra WIF som alltid gir meg øresus. Langt bedre seter og seteavstand har DAT også. I ATR'en kan jeg overleve uten å ta på støydempende hodetelefoner. 4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tobias Nome Skrevet 7. mai 2023 Del Skrevet 7. mai 2023 Godt å se deg tilbake på forumet igjen, Andrew! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.