Gå til innhold

Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

I mangel av en brukbar Dash 8,  lot jeg meg friste av denne ATR-modellen.  Ka farsken,  den kostet jo bare kr. 134,- så det var ingen stor risiko.  Ellers ser den jo riktig så pen ut,  har god lydkvalitet og er faktisk en nytelse å håndfly på kortere strekninger.   Har ikke tenkt å utfordre den med avansert navigasjon,  men mest som en avveksling for alt "smårusket" som har hopet seg opp i hangaren 😁 .  Første test med ATR 42-600 fra Fagerlia, Mo i Rana  til Bodø.

atr1.jpg

atr2.jpg

atr3.jpg

atr4.jpg

atr5.jpg

atr6.jpg

atr7.jpg

atr8.jpg

atr9.jpg

atr10.jpg

atr11.jpg

atr12.jpg

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fløy den akkurat ENGM-ENVA. Oppfører seg pent, og er forholdsvis "lettflydd" 🙂 Er noe smårusk som ikke er helt som det skal, men ikke noe som ødelegger opplevelsen. Venter nå bare på et Loganair-livery til 42-600 (72-600 ligger allerede klar).

Klarer imidlertid stadig å irritere meg over at importert flightplan fra Simbrief og lignende blir massakrert så fort den blir importert inn i simmen. Her er det nok greiest å legge inn ting manuelt. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
Sitat

Har avventet litt da jeg var en smule skeptisk. Ser den har fått en smule lunken mottagelse så hadde egentlig håpet at Blackbird koster støvet av sitt ATR prosjekt. Ellers kan man jo alltids vente på Dashen fra Majestic. 

Hadde ikke tenkt å skaffe meg denne,  men siden den nesten var gratis,  var det et enkelt valg 😊 .  Hadde heller ingen store forventninger til modellen,  men ble faktisk overrasket over kvaliteten.

Sitat

Klarer imidlertid stadig å irritere meg over at importert flightplan fra Simbrief og lignende blir massakrert så fort den blir importert inn i simmen. Her er det nok greiest å legge inn ting manuelt. 

Ja,  ser at andre har samme problemet.  Regner med at modellen blir oppgradert etter hvert,  i mellomtiden skal den bare brukes til lett underholdning 😆

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett frem til denne, men holdt forventningene på et lavt nivå. Fin fugl, men ikke helt der oppe. Kommer til å fly den en del i påvente av Majestic.

Faktisk det første kjøpeflyet mitt til MSFS, da FBW320NX og Default C172 (steam gauges) har holdt meg aktiv..

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden skrev Ernst K.Furuhatt:

Hadde ikke tenkt å skaffe meg denne,  men siden den nesten var gratis,  var det et enkelt valg 😊 .  Hadde heller ingen store forventninger til modellen,  men ble faktisk overrasket over kvaliteten.

Ja,  ser at andre har samme problemet.  Regner med at modellen blir oppgradert etter hvert,  i mellomtiden skal den bare brukes til lett underholdning 😆

Ja, prisen er det ingenting å utsette på :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si jeg liker denne mer og mer.

Akkurat passe utfordrende til at jeg vil fikle med den og lære mer, og stor nok til at jeg kan skryte på meg å ha lært (!?) meg et større fly. Har funnet en del gode tutorials på YouTube bl.a. denne offisielle som tar deg gjennom "the basics"...

Har knotet ned en steg-for-steg sjekkliste, så jeg kommer meg både opp og ned med æren i behold 🙂 

 

  • Like 3
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at dette er et godt kjøp. Selv om det er en del bugs, virker det meste så bra at opplevelsen blir fin. At den ikke importerer simbrief flightplan eller flightplan fra world map bryr jeg meg ikke om. Er en av disse nerdene som koser meg med å programmere FMC uansett 🤓, selv på PMDG 737. 

Slet litt med å komme i gang med alle raritetene på dette flyet, men etter å ha sett en del videoer, så begynner det meste å sitte. Nå er utfordringen å programmere knapper og funksjoner til HC Alpha og Bravo throttles og til Streamdeck, men det kommer litt etter litt tenker jeg.

Hadde vært moro om noen som kjenner flytypen IRL hadde gjort en vurdering av flightmodellen og systemsimuleringen på denne. Det sies jo at ATR guru Ragnar skal ha vært med under utviklingen...... 

 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden skrev Ole-Chr Larsen:

Enig i at dette er et godt kjøp. Selv om det er en del bugs, virker det meste så bra at opplevelsen blir fin. At den ikke importerer simbrief flightplan eller flightplan fra world map bryr jeg meg ikke om. Er en av disse nerdene som koser meg med å programmere FMC uansett 🤓, selv på PMDG 737. 

Hvis man er litt strukturert, så er det faktisk ikke så vanskelig å programmere denne.

FMS1 - INIT - POS INIT - GPS Pos to INIT POS - Return
WEIGHT - ZFW and FOB - Hold +3 seconds to fill - Return
PERF INIT - Set cruise altitude - Set Alternate/Altitiude - Return

MENU Button

FMS1 - INIT - FPLN INIT - ROUTE
Enter Dep/Dest - Fill into F/T
EXEC
Add route, departure proc and arrival proc
EXEC
Clear all discontinuity
EXEC

Done 🙂 

Denne har i alle fall fungert for meg 🙂 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
13 timer siden skrev Raymond Bertheussen:

Imponerende bilder som alltid. Jeg er faktisk litt nysgjerrig på hvilke grafikkinnstillinger du kjører med 🙂

 

Er på reise, så æ får ikke kopiert siden med grafikkinnstillingene, men det meste er på «high» og «medium», ingen ting på «ultra». Bruker en 32 tommers skjerm med maks oppløsning, så bildene blir skalert ned når de blir postert i forumet. Har en middels kraftig PC, men er kjempefornøyd med flyten i MSFS ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...