Gå til innhold

Flightsim.to betenkeligheter


Anbefalte innlegg

Som dere kanskje har sett så har nå flightsim.to startet opp sitt premium tilbud. For 5 dollar i måneden kan man nå få en reklamefri god nedlastingsopplevelse som ikke er ekstra strupet i hastighet.

Utviklere kan på månedlig basis få dette gratis dersom man har mer enn 7500 nedlastinger i siste 31 dager, som er et rimelig høyt antall (Jeg ligger på 4500 uten store oppdateringer).

De vil også snart starte opp med et Creator's program der utvalgte utviklere kan få en del i premiuminntektene basert på diverse statistikk som ikke er kjent enda.

Dette kan virke veldig fristende, men jeg ønsker å dele en advarsel til utviklere. Det er nå umulig å slette egne addons. Jeg har sett flere eksempler på at de nå absolutt nekter. Det er også umulig å deaktivere nedlasting av egne addons over mer enn 5 dager, man har kun mulighet for å skjule de i søk. Samtidig ser det ut til at terms of service nå gjør det relativt klart at de beholder retten til å bruke og å endre alt man laster opp selv om man selv sletter konto eller dersom man blir sparket ut uansett årsak. 

 

(4.3) Licenses you are granting us: By submitting or posting User Content to the Service (either directly or through a Third Party Service) you grant this Site a royalty-free, perpetual, irrevocable, non-exclusive, sublicensable, assignable, unrestricted, worldwide license to use the User Content, together with all consents or waivers (if any) necessary to distribute, publicly perform, publicly display, transmit, communicate to the public and modify the User Content, by any means and in all media formats and channels now known or hereafter devised in perpetuity, and to advertise and promote such use, without further notice to, or permission from, you or any other person, and without compensation or reference to you or any other person.

(4.6) Please note: We reserve the right to keep your User Content indefinitely and are not obligated to remove it or stop distributing it if you request so, in accordence with the licenses you have granted us described above. The rights you have given us remain in effect even after this Agreement ends or if we discontinue your access to the Website. This is necessary to maintain the purpose of our Website and keep our business model running, in this respect we have a legitimate interest in continuing to host or keep available your User Content.

(4.8) If you decide to end this Agreement with us, to close or delete your User account, or if we discontinue your access to the Website, Flightsim.to will either archive your User Content, or, in Flightsim.to's sole discretion and based on its legitimate interest, transfer your User Content to an account set up by Flightsim.to. If your account is deleted, deactivated or suspended, this will not affect or terminate the licenses you have granted. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er etter min mening bekymringsfullt. Det er greit at de ønsker å sikre businessmodellen sin men å græbbe til seg innhold på denne måten på bekostning av de aller, aller fleste utviklere vil føre til sitens sikre død. (Tror jeg) Ble veldig usikker nå. 

Men det er kanskje ikke annerledes enn hva Google, Meta, Apple etc allerede gjør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

WTF?! Vel... Ja hva tenker dere om dette? Jeg har etterhvert et stort prosjekt jeg tenkte å legge ut. Men nå er jeg usikker på om dette heller deles på andre vis fra nå av. Ble veldig usikker egentlig.
Jeg er jo heller ikke uten videre glad for at de nå tar rettighetene til det jeg har laget heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med sjanse på hva slags ymse payware flight sim market har. er jeg nok skeptisk til det.

De kan teknisk lage moden din payware uten at man kan gjøre noe med det.

Har vært en kontrovers med nexus mods at man må betale for laste ned fort nok.

er noe som kan skade freeware og msfs 20 på sikt. (ikke noe gratis blir for dyrt for mange brukere. prosenten som bruker payware er lav)

https://kotaku.com/major-modding-site-pisses-off-tons-of-users-sparking-r-1847221380

Endret av joandreas
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir noe betenkt når jeg ser at utvikklere allerede advarer folk mot å laste ned ting de selv har laget, og som ligger tilgjengelig på plattformen. Angivelig fordi utvikleren selv ikke får slettet sitt eget produkt som ikke lenger er aktuell, eller kan brukes med dages versjon av simmen. Er dette et resultat av omleggningen, eller noe som ventes å bli det vanlige i framtiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...