Dag Baardsen Skrevet 17. juni 2021 Del Skrevet 17. juni 2021 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BJM62 Skrevet 9. september 2021 Del Skrevet 9. september 2021 Tante skulle ha kommet idag 9/9-21 men det blir desverre noen uker til. https://forums.flightsimulator.com/t/live-dev-q-a-and-junkers-ju-52-update/450356 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BJM62 Skrevet 14. september 2021 Del Skrevet 14. september 2021 28 september er det nå meldt. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild_Pedersen Skrevet 28. september 2021 Del Skrevet 28. september 2021 Kommer vel i 17tiden i dag. Det gledes😎 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild_Pedersen Skrevet 28. september 2021 Del Skrevet 28. september 2021 Da er det ute! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BJM62 Skrevet 28. september 2021 Del Skrevet 28. september 2021 Noe "Where Eagles Dare" (Ørneredet) inspirert må jeg innrømme! 🙂 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar van der Meeren Skrevet 29. september 2021 Del Skrevet 29. september 2021 Har så vidt fått testet denne. Modelleringen er bra. Den flyr ok men den har også noen bugs. Noe av det første jeg bet meg merke i, var høyderor som (i alle fall hos meg) ikke vil i nøytral posisjon. Det har blitt gjort et bra stykke arbeid med denne - ingen ting å si på finishen. Modellen er rimelig, og da får man kanskje tåle at ikke alt er på plass fra dag 1. Det blir rapportert en del vansker med kjøp fra Microsoft Store. Det ser ut som om kjøp/nedlasting går lettere via Steam. Selv har jeg kjøpt denne fra Microsoft Store, og hadde ingen problem med verken nedlasting eller installasjon. 4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar van der Meeren Skrevet 30. september 2021 Del Skrevet 30. september 2021 Har funnet ut av saken med høyderorene. Flyet har (selv med full powersetting) en tendens til å miste høyde. Jeg trimmet den da, men det visuelle utslaget på høyderorene er formidabel. Det er ingen trimtab på høyderorene, så hele roret trimmes. Jeg vet ikke om det slik i virkligheten, men det er vel gjerne det. Men utslaget på rorene kan umulig være riktig. Modellen mangler dokumentasjon, så det blir mye prøving og feiling. Blant annet så har jeg 3 lys (trolig taxe/landdingslys). Finner ikke bryterne til disse noen steder. Ikke alt i cockpit virker heller. Jeg kjører den i "modern" mode. Jeg har også forsøkt å kjøre den i "legacy" mode uten at det gjorde store forskjeller. Men bevares - flott å ha en JU 52 i simulatoren, så får vi håpe at ting kommer på plass etterhvert 😊 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BJM62 Skrevet 30. september 2021 Del Skrevet 30. september 2021 (endret) Har også hatt noen problemer med lysene på denne. Bryterne på Bravo Yoke'n fungerte noen ganger og noen ganger ikke. Har ikke merket noe med rorene, men det er vel fordi jeg sitter og håndflyr den hele tiden. Men jeg synes den er fin og stabil, en skikkelig sightseeing fly. Men rask er den ikke! 🙂 Her er den offisielle tråden forresten. Første post tar for seg problemet med lysene. https://forums.flightsimulator.com/t/official-discussion-junkers-ju-52/458062 Endret 30. september 2021 av BJM62 La til link til tråd 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BJM62 Skrevet 30. september 2021 Del Skrevet 30. september 2021 Her er den originale manualen fra 1939, på tysk selvfølgelig!😁 https://stephentaylorhistorian.files.wordpress.com/2020/04/ju52-betriebsanleitung-1939.pdf 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BJM62 Skrevet 2. oktober 2021 Del Skrevet 2. oktober 2021 Det måtte jo skje, noen sarte sjeler har blitt krenket. En livery av en viss diktators personlige fly ble for mye og er nå blitt fjernet fra flightsim.to. Folk blir jo omtrent beskyldt for å være nazister, men for meg er det flyhistorie. Hva med Stalins personlige fly, hadde det vært annerledes? Og denne under, hadde den sluppet gjennom sensuren hvis det hadde blitt laget en livery? Jeg er imot at historien blir sensurert eller forandret på, noe som i våre tider har blitt helt vanlig desverre. Det blir litt for likt 1984. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar van der Meeren Skrevet 2. oktober 2021 Del Skrevet 2. oktober 2021 Svastika (hakekors) vekker alltid reaksjoner. Da jeg laget paint av Milviz sin JU 87, laget jeg samme skjema med og uten svastika. Jeg tenker at korset (som vi ser på det nederste bildet) ikke vekker samme reaksjoner. Tenker at en repaint av denne må være innenfor. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Chr. L Skrevet 2. oktober 2021 Premium Medlem Del Skrevet 2. oktober 2021 Jernkorset benyttes fortsatt av dagens Luftwaffe, deri er det en vesensforskjell fra bruken av hakekorset under Hitlers regime. Hvorvidt dette er "knebling" utført av "sarte sjeler" skal jeg ikke mene for mye om, men jeg er ikke overrasket over at det vekker sterke reaksjoner. 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BJM62 Skrevet 3. oktober 2021 Del Skrevet 3. oktober 2021 Denne kom gjennom sensuren hos flightsim.to. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 3. oktober 2021 Premium Medlem Del Skrevet 3. oktober 2021 Sitat Blant annet så har jeg 3 lys (trolig taxe/landdingslys). Finner ikke bryterne til disse noen steder. Lysbryteren for taxe og landingslys sitter under setet, rett ned, midt mellom beina . 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alfme Skrevet 3. oktober 2021 Del Skrevet 3. oktober 2021 Om historiske liveries blir sensurert bort flightsim.to burde man heller publisere slike i andre fora. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alfme Skrevet 6. oktober 2021 Del Skrevet 6. oktober 2021 (endret) Søndag 6.oktober 1946 gjenopptok Det Norske Luftfartsselskap (DNL) sin kytstrute med fly fra Bergen til Kristiansand. De tok i bruk et av de mest driftssikre passasjer fly på den tiden "Tante Ju" . Tre Junker-52 sjøfly med plass til 17 passasjerer og et mannskap på 3. Flyet startet og avsluttet den daglige turen i Bergen. Det mellomlandet i Haugesund og Stavanger (Sømmebukta, Hafrsfjord.) før ferden gikk videre til Kristiansand. Endret 6. oktober 2021 av alfme 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alfme Skrevet 6. oktober 2021 Del Skrevet 6. oktober 2021 Den 30.9.2021 klokken 22.04 skrev BJM62: Her er den originale manualen fra 1939, på tysk selvfølgelig!😁 https://stephentaylorhistorian.files.wordpress.com/2020/04/ju52-betriebsanleitung-1939.pdf Tysk grundighet. Selvfølgelig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BJM62 Skrevet 6. oktober 2021 Del Skrevet 6. oktober 2021 Spennende lesning ang. Ju-52. Det ser ut til at ingen av DNL's fly er bevart. https://no.wikipedia.org/wiki/Junkers_Ju_52 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BJM62 Skrevet 6. oktober 2021 Del Skrevet 6. oktober 2021 Her er hva som desverre skjedde med flyet som var med i filmen "Ørneredet. https://en.wikipedia.org/wiki/2018_Ju-Air_Junkers_Ju_52_crash Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BJM62 Skrevet 14. oktober 2021 Del Skrevet 14. oktober 2021 Her en en takeoff med Ju-52, den er faktisk airborne ganske raskt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.