Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Koser meg også med CRJ. Gode manualer og fin tutorial flight. Etter noen turer begynner den å komme inn i fingrene. Hadde en nærmest perfekt tur fra ENCN til ENAL i går kveld.

Eneste bugs jeg har funnet så langt er at den vingler litt på AP når den passerer WP og at når valget for synkronisering av lufttrykk er valgt i EFB så virker ikke STD funksjonen på PFD displayet, men må settes på STBY instrumentet. 

Vær også oppmerksom på at hvis lufttrykket ikke er satt likt både på pilot og andrestyrmann plass så kan man få uventet oppførsel på AP iflg Aerosoft forum.   

Terningkast 6 fra meg.  Nå er det bare å kose seg med denne inntil PMDG 737 er på plass.....

  • Like 2
Skrevet

Overraskende bra denne CRJ. Mange hakk sterkere en tradisjonelle Aerosoft fly. Virkelig moro å styre med CRJ .


Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Premium Medlem
Skrevet

Jeg mener Aerosoft benytter seg av Lufthansas systemer LIDO. https://forums.flightsimulator.com/t/here-is-how-to-update-the-nav-db-for-the-aerosoft-crj/380213/11

Det skal uansett samsvare med Navigraph. Jeg husker ikke helt i farta åssen de skal løse det med oppdateringer, men gjeldende navdata skal være fullt brukbart ihvertfall et halvt år frem i tid. Det er sjelden gedigent mye som skjer ved oppdatering uansett.

Skrevet

Har prøvd å fly denne i dag. Tenkte det skulle bli en kort tur for å teste, starte fra rullebane. Til min overraskelse går det 2-3 sekunder, så slukner venstre motor. Etter å ha prøvd å følge prosedyrer for å starte motoren, gir jeg opp og restarter flighten. Da oppdager jeg at oljetrykket allerede er på bunn med en gang - og jeg greier ikke få opp trykket igjen. 

Deretter testet jeg med et default fly. Samme problem. Kobler fra Honeycomb-utstyret - problemet vedvarer.. 🤪

Om det er CRJen som har tulla til installasjonen eller hva som skjer vet jeg ikke. Har noen opplevd det samme i CRJ, evt. etter at CRJ ble installert?

Skrevet

Liknende problem er nevnt her:

EDIT: may have possibly solved issue by removing mixture/prop axes assignments from controller profiles.  Will confirm and edit again with results.

EDIT 2: Call this one confirmed.  I incorrectly assumed that it was returned to default panel state, but it actually was just shutting the engines down.  Due to having an axis bound to either prop or mixture or both.  For some reason that axis' current value seems to get picked up after coming back into the sim from pause, and for some reason it affects the CRJ.  Not had that issue with any other jet aircraft in the sim, I'd be interested to know, just out of curiosity, why either one of those values affects the CRJ.  Or if I'm perhaps way off in my fix, but it did, in my anecdotal experience, fix my issue.

https://forum.aerosoft.com/index.php?/topic/161104-entering-pause-menu-not-active-pause-then-returning-causes-aircraft-to-return-to-default-panel-state/&tab=comments#comment-1026383

Skrevet

Ikke hatt noen slike problemer med CRJen, men har enda til gode å få til en god landing med den bortsett fra en "nødlanding" på første turen. Ikke fått testet CRJ på så mange turer enda.
Første prøvetur endte bare rett frem utover havet uten å få koblet inn AP, så da ble det å håndfly den en runde før jeg landet på samme flyplass som jeg tok av fra.
Andre tur gikk fint helt til innflygning ILS, der jeg tydeligvis ikke hadde blitt klok på å sette crs, havnet til venstre for rullebanen og rakk ikke å hente meg inn igjen.
Før tredje, og siste tur med CRJ til nå, så hadde jeg endelig vært gjennom manual og tutorials med "the dude". Turen gikk helt fint helt til jeg traff localizer på ENTC ILS36 og flyet fant ut at det plutselig skulle stupe et par tusen fot før det nådde ETUTU og så begynte  det å fly i bølger. Da det endelig roet seg og så ut til å følge GS kom jeg inn for høyt. Testet hvor bra flyet var på kort rullebane ... litt fort kort. Stoppa i fjæra litt forbi stripa. Så her må det trenes på missed approach 😛

Med begrenset tid som firebarnsfar, i full jobb med bachelor i historie på si, så ender som regel opp med TBM. Går litt kjappere å få i lufta enn airliner.

  • Haha 1
Skrevet

Har ikke alltid perfekte landinger enda jeg heller. CRJ krever nøyaktig glideslope og riktig hastighet. Veldig viktig å bruke EFB for å sette opp korrekt vekt og overføre ref hastighetene til PFD. Og så er jeg kjapp med å ta over kontrollen når ILS'en ikke låser som jeg forventer.... I tillegg så flyter den en del før touchdown. Pleier derfor å ligge litt under GS  rett før landing for å treffe best mulig 😉

Men dette er nok det flyet jeg koser meg mest med for tiden. Hvis jeg derimot bare skal ha mg en kjapp tur så blir det Spiten eller TBMen.... 

  • Like 2
Skrevet

Kan bekrefte det med mixture. Men jeg fatter ikke hvorfor det ble som det ble. Jeg lagde riktig nok en kopi av default profil og endret til engine 1 og 2, slettet mixture fra oppsettet mitt. 
Det ble ikke riktig før jeg renska profilen helt med "clear" eller hva det står.

  • Like 1
Skrevet (endret)

Hehe jeg hadde problemet med mix-akse jeg også! 

CRJ'en er herlig. Digger manuell gass. Er nok litt for glad (før patchen i alle fall) i å sakke farten i stor høyde, og det er noe krøll med nav1/2 crs1/2 som gjør at man i praksis bare har én nav. Men ellers er den superfin. Elsker alle de fine malingsdraktene folk har rusha ut på flightsim.to :D 

 

Landingene er kinky. Den har ikke et supergodt 'hakk' slik en del andre fly har (eller så har jeg bare ikke funnet det ennå) hvor den er i super-trim og du nesten bare bruker thrust.

Endret av WF971 3/4
Glemte
Skrevet (endret)

Har samme problemet med vingling over wp og at man ikke kan stole på loc/gs capture, men ellers veldig happy så langt.

Er det meningen at den har ekstremt drag på approach?  nesten som å hive anker når man begynner å hive ut litt klaffer. Er nok ikke proaktiv nok med gasspådraget...

Endret av Jan Tore Elvheim
  • Like 1
Skrevet

Har flydd ENVA - EGSS med minimalt med stutters. Men nå på returen til ENGM hakker det med jevne mellomrom selv om FPS ligger godt over 40 fps..... Vil tro det er en MSFS bug og ikke noe med CRJen..... 

Flyr med MSFS modifisert ATC.

Skrevet

Hei. 

Hva erfaringer har dere med denne CRJ 900/1000 maskinen ? For oss som venter på PMDG 737 , er dette den mest " realistiske " i MSFS 2020 til nå ? Eller er A 320 Neo / 787 som ligger inne i MSFS 2020  like bra ..... ? ( hilsen en som nettopp har fått MSFS i hus)

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...