thomassonor Skrevet 7. februar 2021 Del Skrevet 7. februar 2021 (endret) Jeg har prøvd meg litt med scenery-modifisering for første gang, og har endt opp med en pakke med litt av hvert. Her er en blanding av innsetting av det som er tilgjengelig i SDK'en av broer og andre elementer, for å få det til å passe mer til slik det faktisk er. Har også forsøkt meg litt med modellbygging. Kan nevne Ulriksmasten og radarene på Pyttane. Tar gjerne imot tips til hvordan jeg kan få dem til å dukke opp på lengre avstand. Ellers satt inn et par japanske broer for Askøybroen, Sotrabroen, Hardangerbroen og Hagelsundbrua, samt en god del høyblokker der de hører hjemme. I tillegg en del modifisering av terreng med skrånende fotballplasser, kaier langt oppe på land osv. Et stort antall båter i stedet for klistremerkebåtene som ligger på vannflaten. Se flere detaljer i readme-filen i pakken. Jeg synes dette til en viss grad funker og håper andre også synes det kan være noe. Tar gjerne tilbakemeldinger. Husk bare at det er det første jeg gjør av slikt. EDIT 26.2.2021: Jeg har lagt ut en oppdatert utgave (versjon 1.1) på Flightsim.to: https://flightsim.to/file/8938/bergen-features Siden utkastet er Brann Stadion satt inn, ikke lenger "fake" stadion som ligner. Radarene på Pyttane er synlig fra lenger avstand, høyblokkene laget litt mindre voldsom i høyde, samt ytterligere terrengjusteringer. Fyldig readme-fil ligger i pakken. Endret 26. februar 2021 av thomassonor Oppdatert med endringer 6 5 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Gulli Skrevet 7. februar 2021 Del Skrevet 7. februar 2021 Kult! Skal testes. Ser jo veldig bra ut dette her🙂 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Teigo Skrevet 7. februar 2021 Del Skrevet 7. februar 2021 Testes i morgen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar van der Meeren Skrevet 7. februar 2021 Del Skrevet 7. februar 2021 Dette er veldig bra jobbet! Pussig nok var jeg i ferd med å sende inn bilder fra Bergen med spørsmål om det var mulig å gjøre noe med nedsunkne skip, manglende landemerker og broer etc. Gleder meg til å teste dette i morgen. Ut fra bildene, så ser dette veldig bra ut.... 1 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagTvei Skrevet 7. februar 2021 Del Skrevet 7. februar 2021 Veldig bra jobbet, med skikkelige broer med trafikk oppå og åpent under! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Steinar Bakke. Skrevet 7. februar 2021 Premium Medlem Del Skrevet 7. februar 2021 10 minutter siden skrev MagTvei: Veldig bra jobbet, med skikkelige broer med trafikk oppå og åpent under! Kjempe flått, ser jo aldeles fint ut. Er det mulig å bruke samme bro konstruksjonen, på Helgelandsbrua og Hologalandsbrua.??? 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Robert Hulthin Skrevet 8. februar 2021 Premium Medlem Del Skrevet 8. februar 2021 Pent arbeid Well done 😁 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Gulli Skrevet 8. februar 2021 Del Skrevet 8. februar 2021 (endret) Funket knall ja:-) Eneste er Brann Stadion, den modellen vist lenger opp her, dukket ikke opp hos meg, kun en versjon hvor jeg ser skyggene av kranene fra utbyggingen. Minor micro detail, så stresser ikke akkurat med det:-) Endret 8. februar 2021 av Tom Gulli 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomassonor Skrevet 8. februar 2021 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2021 35 minutter siden skrev Tom Gulli: Funket knall ja:-) Eneste er Brann Stadion, den modellen vist lenger opp her, dukket ikke opp hos meg, kun en versjon hvor jeg ser skyggene av kranene fra utbyggingen. Minor micro detail, så stresser ikke akkurat med det:-) Du er avhengig av London add-on fra Marketplace for den. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar van der Meeren Skrevet 8. februar 2021 Del Skrevet 8. februar 2021 Kjempebra jobbet!! Nå kjenner jeg byen min igjen ja 😁 3 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune Gustafson Skrevet 9. februar 2021 Del Skrevet 9. februar 2021 Flott stykke arbeide 👍 Rune_G 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Baardsen Skrevet 9. februar 2021 Del Skrevet 9. februar 2021 (endret) Utrolig bra! Lengre avstand har nok med innstillinger i simmen hos den enkelte å gjøre, grafikkort etc. Legg det gjerne ut på Flightsim.to til glede for flere! Endret 9. februar 2021 av Dag Baardsen 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomassonor Skrevet 9. februar 2021 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2021 9 timer siden skrev Dag Baardsen: Legg det gjerne ut på Flightsim.to til glede for flere! Var litt usikker på om det er "lov"? I og med at jeg har satt inn elementer fra betalt add-on ("Orbx London City Pack"), mener jeg. Det kommer jo riktignok ikke fram for andre enn de som har kjøpt den pakken. Tror det er Brann Stadion og noen båter som er i den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Baardsen Skrevet 9. februar 2021 Del Skrevet 9. februar 2021 13 minutter siden skrev thomassonor: Var litt usikker på om det er "lov"? I og med at jeg har satt inn elementer fra betalt add-on ("Orbx London City Pack"), mener jeg. Det kommer jo riktignok ikke fram for andre enn de som har kjøpt den pakken. Tror det er Brann Stadion og noen båter som er i den. Høres ikke ut som om du gjør noe galt, nei. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-Chr Larsen Skrevet 9. februar 2021 Del Skrevet 9. februar 2021 (endret) 12 timer siden skrev Gunnar Fidjeland: https://orbxdirect.com/partner/seafront-simulations?mc_cid=64253e250b&mc_eid=ffc6c4b770 Last ned denne så kan du få enda mer variasjon i Bergen havn. Pønsker på å skape litt liv her i Ålesund havn med båter fra denne pakken 🙂 Endret 9. februar 2021 av Ole-Chr Larsen 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomassonor Skrevet 10. februar 2021 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2021 22 timer siden skrev Ole-Chr Larsen: Last ned denne så kan du få enda mer variasjon i Bergen havn. 🙂 Gjorde det i går 👍 Spent på å se hva den inneholder, når jeg får sjans. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagTvei Skrevet 17. februar 2021 Del Skrevet 17. februar 2021 De fine broene til Sotra og Askøy ble borte etter oppdateringen hos meg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagTvei Skrevet 17. februar 2021 Del Skrevet 17. februar 2021 6 timer siden skrev MagTvei: De fine broene til Sotra og Askøy ble borte etter oppdateringen hos meg. Fant ut av det, hadde avinstallert Japan ifb. med reinstallasjon pga. CTD problemene. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomassonor Skrevet 22. februar 2021 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2021 Går det ikke an å redigere tidligere innlegg her? Skulle lagt ut en update, og tenkte en oppdatering av første innlegg her var måten som kunne passe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ø.C.H. Skrevet 23. februar 2021 Del Skrevet 23. februar 2021 Du burde få deg bidragsyterstatus: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Teigo Skrevet 23. februar 2021 Del Skrevet 23. februar 2021 11 timer siden skrev thomassonor: Går det ikke an å redigere tidligere innlegg her? Skulle lagt ut en update, og tenkte en oppdatering av første innlegg her var måten som kunne passe. Hei Endring av poster er begrenset i tid og brukernivå. Beklager at det har tatt tid for meg å få fingern ut og endre status på deg Thomas, men nå har du fått ny brukerstatus og kan redigere egne innlegg som du vil. Tusen takk for "nye Bergen" 2 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomassonor Skrevet 26. februar 2021 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2021 Den 8.2.2021 klokken 14.58 skrev Tom Gulli: Funket knall ja:-) Eneste er Brann Stadion, den modellen vist lenger opp her, dukket ikke opp hos meg, kun en versjon hvor jeg ser skyggene av kranene fra utbyggingen. Minor micro detail, så stresser ikke akkurat med det:-) Hei @Tom Gulli. Satte inn Brann stadion i versjon 1.1. https://flightsim.to/file/8938/bergen-features 4 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Gulli Skrevet 27. februar 2021 Del Skrevet 27. februar 2021 (endret) Den 7.2.2021 klokken 21.27 skrev thomassonor: Siden utkastet er Brann Stadion satt inn, ikke lenger "fake" stadion som ligner. Radarene på Pyttane er synlig fra lenger avstand, høyblokkene laget litt mindre voldsom i høyde, samt ytterligere terrengjusteringer. Fyldig readme-fil ligger i pakken. Knall! Veldig fint å kjenne igjen byen sin med disse små detaljene:-) Trodde det med at Pyttane ikke dukket opp før jeg var rett over dem lå hos meg og min maskin, men den gang ei, herlig arbeid Thomas:-) Endret 27. februar 2021 av Tom Gulli Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Robert Hulthin Skrevet 27. februar 2021 Premium Medlem Del Skrevet 27. februar 2021 Går denne greit sammen med wombiiactual-airport-enbr-fleslandfix ?? noen som har testet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Robert Hulthin Skrevet 27. februar 2021 Premium Medlem Del Skrevet 27. februar 2021 Fant ut av det den går fint sammen med den andre 😁 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomassonor Skrevet 20. mars 2021 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2021 (endret) Hei. Ny versjon, med den karakteriske bergveggen utenfor den nye terminalen, som kan fungere sammen med Wombii's Flesland, om du leser dokumentasjonen godt 🙂 Er det noen her som får til å "bake" teksturfiler sammen i Blender. Sliter med en del Google Maps modeller. Instruksjonene som ligger ute harmonerer ikke med virkeligheten. Endret 20. mars 2021 av thomassonor Feilstavinger 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar van der Meeren Skrevet 21. mars 2021 Del Skrevet 21. mars 2021 Funket som bare det dette!... Men så har det skjedd noe ytterst på Skoltegrunnskaien. Her ligger det 2 båter oppå hverandre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-Chr Larsen Skrevet 21. mars 2021 Del Skrevet 21. mars 2021 Har du AI skipstrafikk installert? Fikk liknende fenomen på Skateflukaia i Ålesund hvor jeg hadde plassert et statisk skip når hurtigruten til Henrik anløp byen...... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomassonor Skrevet 21. mars 2021 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2021 Hei. Vet ikke hva dette er, men den blå båten har ikke jeg satt inn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Steinar Bakke. Skrevet 21. mars 2021 Premium Medlem Del Skrevet 21. mars 2021 3 timer siden skrev Gunnar van der Meeren: Funket som bare det dette!... Men så har det skjedd noe ytterst på Skoltegrunnskaien. Her ligger det 2 båter oppå hverandre. Jeg har ikke noe dobbelt, i mitt scenery, og jeg har all AI-Trafikk inne. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.
Merk: Innlegget ditt må godkjennes før det blir synlig.