Gå til innhold

Litt av hvert rundt Flesland- Ulriksmasten, Pyttane, broer m.m.


thomassonor

Anbefalte innlegg

Lastet opp ny versjon i dag: https://flightsim.to/file/8938/bergen-features

Inkludert modell av CircleK bensinstasjonen, Bybaneterminalen på Birkelandsskiftet med buen, ubåtbunkeren på Haakonsvern, lappet over avbildningen av en semitrailer ved rundkjøringen med anleggsarbeider, byggekran og forskjellige elementer på rett øst for flyplassen. Flere båter rundt omkring og mange terrengendringer for å ta bort "strukket" terreng ned mot vannet i mange viker rundt Flesland. Endret litt på lyssettingen og diverse på elementer fra tidligere versjoner.

Microsoft Flight Simulator Screenshot 2021.04.04 - 00.25.51.61.png

Microsoft Flight Simulator Screenshot 2021.04.02 - 00.29.37.27.png

  • Like 4
  • Thanks 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering i dag. Lagt inn marinaer med flytebrygger og enkle båter i stedet for disse halvt nedsunke klistremerkene på en rekke steder nær flesland. Også litt frittliggende småbåter langs strandlinjen. Laget det som en egen pakke i pakken, mest for å holde det håndterbart for meg Selv. Håper det faller i smak. Husk at dette er enkle modeller som skal skape rett inntrykk fra luften, ikke imponere noen som oppholder seg på vannet.

- Haakonsvern båtlag, Håkonshella, Alvøen - både inne i bukten og båtlaget langs veien, Grimstadneset, Dolviken, Hjellestad Marina, Bergens seilforening (Hjellestad/Milde)

Microsoft Flight Simulator Screenshot 2021.05.02 - 22.14.09.72.png

Microsoft Flight Simulator Screenshot 2021.05.02 - 22.04.55.03.png

Microsoft Flight Simulator Screenshot 2021.05.06 - 18.33.51.87.png

  • Like 7
  • Thanks 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 18.5.2021 klokken 10.39 skrev YngveP:

Veldig fine oppgraderinger du har laget. Klarer du å legge inn de to mastene på Løvstakken også, er gode landemerker når man kommer inn over Bergen?

Ja, det må vi vel klare. Ser en varde, to bygninger og én mast. Hvor er mast nummer to? Det er mulig jeg venter til etter Nordic-oppdateringen i juni...

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden skrev Einar:

Jeg er helt ny i dette og vil gjerne kjenne igjen byen min, men Sotra og Askøybroen vises fremdeles ikke. Brann stadion er bare ett "bølgete bilde".  versjon 1.8.

Du må installere Japan-pakken for at de broene skal vises. Søk på Bergen på flightsim.to

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, så der finner jeg kanskje en england pakke med brannstadion også? Det er mindre enn en uke siden jeg instalerte simmen, så jeg trodde jeg hadde alt nødvendig da hver gang jeg starter opp så får jeg melding om at jeg har siste oppdateringer. 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden skrev MagTvei:

Mener Brann stadion ligger i denne pakka, det gjør også broene: https://flightsim.to/file/8938/bergen-features

Denne anbefales også: https://flightsim.to/file/36652/bergen-city

Det er den bergen-features jeg har lagt inn uten å få Brann stadion. Etter å ha innstalert 1,5 GB med japan update har jeg nå fått Sotra og Askøy broene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden skrev Einar:

Blir jo selvfølgelig usikker, men andre ting er på plass som ADO og Ulriksmasten og båtene på havnen.

Fant ut av det! Stadion ligger i Nordics update pakken som du finner sammen med Japan update. Du ser den på skjermbildet mitt ovenfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden skrev MagTvei:

Fant ut av det! Stadion ligger i Nordics update pakken som du finner sammen med Japan update. Du ser den på skjermbildet mitt ovenfor.

Flott, takk, da skal jeg få den på plass så snart som mulig.😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden skrev Tom Knudsen:

Må være varmt i dag, ser ut som en del av husene og trærene rundt har smeltet.. Men kudos til Brann stadion, den står frem i prakt og glory :) (PS. VIF supporter her så ingen favoritt plass dette he he. )

Tror du må få sjekka synet ditt Tom, husene i Bergen ser veldig realistiske ut i MSFS. Eller kan du vise oss noe bedre i sim?

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden skrev MagTvei:

Tror du må få sjekka synet ditt Tom, husene i Bergen ser veldig realistiske ut i MSFS. Eller kan du vise oss noe bedre i sim?

Da må det være trærene som forstyrer, du har kanskje ikke trær på toppen der du bor? Eller kanskje du forveksler trær med overkokte blomkål  PS.. Var de kjøpt på Joker'n? 

Erter bare litt i god sportsånd 😂  Selv om Salvador Dali også sikkert ruller seg i graven,  så foretrekker jeg min sims firkanta autogen klosser ja. 

 

2023-01-06_194342.jpg.d51a0fdd66e7fdf0a2550ccf95884fab.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden skrev Tom Knudsen:

Må være varmt i dag, ser ut som en del av husene og trærene rundt har smeltet.. Men kudos til Brann stadion, den står frem i prakt og glory :) (PS. VIF supporter her så ingen favoritt plass dette he he. )

Hvorfor alltid et stikk mot MSFS? La vær å si noe, for folk er overall veldig fornøyd  😮💨

Endret av Mads
  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden skrev Mads:

Hvorfor alltid et stikk mot MSFS? La vær å si noe, for folk er overall veldig fornøyd  😮💨

Nå er det vel ingen hemlighet hva jeg synes om den og de som spør meg får gjerne også svar. Men at dette er min ene og alene misjon om å påpeke, er vel tidenes skivebom.

Dessuten hva skulle jeg tjene på det, at folk slutter å bruke den simmen de liker, avinstallerer den og bytter til det jeg bruker og liker? Høres ikke det vel merkverdig ut?

Folk bruker forhåpentligvis de klærne de ønsker, spiser den maten de vil og flyr på den simmen de ønsker,  uten å bry seg hva andre mener?

Således beviser du jo her en hypotese Mads, at enkelte ikke tåler å høre hva andre kommentere MSFS (eller FS forøvrig) på en måte som ikke passer dem selv.

Dessverre fremdeles en kjengsgjerning, man skulle tro de er redd for at det som faktisk ble sagt, faktisk stemte...

 

Forøvrig, eneste fornuftig du over sa Mads, er:  "folk er overall veldig fornøyd "..

Så bra da, kjekt at folk har det gøy og koser seg fremfor å sure seg på forum :)

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.
Merk: Innlegget ditt må godkjennes før det blir synlig.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...