Premium Medlem Hans Erik Bye Skrevet 4. mars 2021 Premium Medlem Del Skrevet 4. mars 2021 Tryvannstårnet og Røverkollen mangler fortsatt... Jeg har i hvertfall ikke sett det noe sted. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alfme Skrevet 4. mars 2021 Del Skrevet 4. mars 2021 Ved ren tilfeldighet kommer man over flystriper kjent fra andre simulatorer. Som for eksemptel disse tre på rekke og rad: ENEJ-Evje, ENBY-Ose, og ENVE-Valle. De to første er gressbaner som kunne trenge litt omtanke. Ose hadde jeg helt glemt ut. Finnes det en komplett liste over norske flystriper som ofte bare de lokalkjente vet om, men som av en eller annen grunn likevel har funnet vei til MSFS? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frank Kristiansen Skrevet 4. mars 2021 Del Skrevet 4. mars 2021 31 minutter siden skrev alfme: Ved ren tilfeldighet kommer man over flystriper kjent fra andre simulatorer. Som for eksemptel disse tre på rekke og rad: ENEJ-Evje, ENBY-Ose, og ENVE-Valle. De to første er gressbaner som kunne trenge litt omtanke. Ose hadde jeg helt glemt ut. Finnes det en komplett liste over norske flystriper som ofte bare de lokalkjente vet om, men som av en eller annen grunn likevel har funnet vei til MSFS? Flyplasser.pdf 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frank Kristiansen Skrevet 5. mars 2021 Del Skrevet 5. mars 2021 Fikk forresten en komplett (?!) liste over VFR meldepunkter for Norge fra Luftfartstilsynet i dag. Mulig jeg lager et addon for disse slik at de dukker opp som POI i simulatoren - hvis det er noen interesse for dette da? Går også an å lage en CSV for å importere dette inn i f.eks. Little NavMap. 6 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 5. mars 2021 Del Skrevet 5. mars 2021 Lista Airbase nå på plass hos Flightsim.to. 3 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frank Kristiansen Skrevet 6. mars 2021 Del Skrevet 6. mars 2021 Da er VFR Reporting Points Norway på plass. Det kommer en .csv for import til Little NavMap etter hvert 🙂 1 4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frank Kristiansen Skrevet 6. mars 2021 Del Skrevet 6. mars 2021 CSV kommer om noen minutter når flightsim.to klarer å ta imot uploads igjen 🙂 Evt. fjern .pdf på dette vedlegget. LittlenavmapNOR.csv.pdf Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christer Johansen Skrevet 7. mars 2021 Del Skrevet 7. mars 2021 8 timer siden skrev Frank Kristiansen: CSV kommer om noen minutter når flightsim.to klarer å ta imot uploads igjen 🙂 Evt. fjern .pdf på dette vedlegget. LittlenavmapNOR.csv.pdf 19 kB · 1 nedlastning Takk, dette var meget nyttig, og emnet hadde jo egentlig fortjent sin egen "tråd". Fant en ørliten feil i .CVS fila for meldepunktet SORUM, ser ut til at den ene koordinatverdien er feil, noe som gjør at kolonnene for dette meldepunktet forskyves til høyre - og det blir altså feil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frank Kristiansen Skrevet 7. mars 2021 Del Skrevet 7. mars 2021 6 timer siden skrev Christer Johansen: Takk, dette var meget nyttig, og emnet hadde jo egentlig fortjent sin egen "tråd". Fant en ørliten feil i .CVS fila for meldepunktet SORUM, ser ut til at den ene koordinatverdien er feil, noe som gjør at kolonnene for dette meldepunktet forskyves til høyre - og det blir altså feil. Jeg skal sjekke. Det skjedde "noe" med en del av disse punktene da jeg forsøkte å eksportere dette til Excel, så noen av punktene fikk feil koordinater. Mulig jeg overså denne... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frank Kristiansen Skrevet 7. mars 2021 Del Skrevet 7. mars 2021 7 timer siden skrev Christer Johansen: Takk, dette var meget nyttig, og emnet hadde jo egentlig fortjent sin egen "tråd". Fant en ørliten feil i .CVS fila for meldepunktet SORUM, ser ut til at den ene koordinatverdien er feil, noe som gjør at kolonnene for dette meldepunktet forskyves til høyre - og det blir altså feil. Svarte på denne, men innlegget forsvant. Det hadde sneket seg inn et komma der det skulle være et punktum. Ny versjon er på plass nå 🙂 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Baardsen Skrevet 8. mars 2021 Del Skrevet 8. mars 2021 @Frank Kristiansen- er det en idé å legge inn noe mere inn i "label" som indikerer at det er rapporteringspunkt, f.eks. flyplasskode som det tilhører, ordet "VFR" e.l.? Det gjør det lettere å skille disse fra andre POI'er. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frank Kristiansen Skrevet 8. mars 2021 Del Skrevet 8. mars 2021 36 minutter siden skrev Dag Baardsen: @Frank Kristiansen- er det en idé å legge inn noe mere inn i "label" som indikerer at det er rapporteringspunkt, f.eks. flyplasskode som det tilhører, ordet "VFR" e.l.? Det gjør det lettere å skille disse fra andre POI'er. Kan sikkert legge til ICAO foran navnet på selve punktet. Tenker du på i selve simulatoren eller i LNM? 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Baardsen Skrevet 8. mars 2021 Del Skrevet 8. mars 2021 Akkurat nå skrev Frank Kristiansen: Kan sikkert legge til ICAO foran navnet på selve punktet. Tenker du på i selve simulatoren eller i LNM? Simulatoren, ja. Har ikke sett etter hvordan det funker i LNM, må titte på det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frank Kristiansen Skrevet 8. mars 2021 Del Skrevet 8. mars 2021 2 minutter siden skrev Dag Baardsen: Simulatoren, ja. Har ikke sett etter hvordan det funker i LNM, må titte på det I LNM ser det sånn ut. Userpoints blir tagget som VRP (Visual Reference Point): Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Baardsen Skrevet 8. mars 2021 Del Skrevet 8. mars 2021 Knall - det der bør jo holde i massevis i LNM. Så helt strøken ut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frank Kristiansen Skrevet 8. mars 2021 Del Skrevet 8. mars 2021 Da er ny versjon på plass 🙂 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Baardsen Skrevet 8. mars 2021 Del Skrevet 8. mars 2021 Snasent! Tusen takk! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Baardsen Skrevet 13. mars 2021 Del Skrevet 13. mars 2021 Jeg la ut en kjapp ENML for et par-tre uker siden. I etterkant ser det ut til at det er et par aktører til som kommer til å forbarme seg over denne enda mere enn jeg har kapasitet til. Jeg er ikke spesielt inne i dette med modellering, men det er ikke så nøye. Kan ikke si mere enn at jeg har levert en haug med bilder fra flyplassen, både fra landside og airside, så nå er det bare å vente spent. Dermed blir den nok ENKB for meg de neste dagene slik at vi får litt bedre realisme på oppstillingsplasser bl.a. 4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild_Pedersen Skrevet 13. mars 2021 Del Skrevet 13. mars 2021 I og med at Ålesund har så flott flyplass i simmen med Orbx, så bør både Molde og Kr-Sund stå for tur;) Det hadde vært stas! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Baardsen Skrevet 23. mars 2021 Del Skrevet 23. mars 2021 Den 13.3.2021 klokken 19.47 skrev Arild_Pedersen: I og med at Ålesund har så flott flyplass i simmen med Orbx, så bør både Molde og Kr-Sund stå for tur;) Det hadde vært stas! https://flightsim.to/file/10890/enkb-kristiansund-kvernberget 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild_Pedersen Skrevet 23. mars 2021 Del Skrevet 23. mars 2021 Suuupert! Må få satt meg inn i editor selv så man kan bidra litt etterhvert på scenery-fronten. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Baardsen Skrevet 23. mars 2021 Del Skrevet 23. mars 2021 ORBX Ålesund er forresten på salg på orbxdirect.com 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild_Pedersen Skrevet 23. mars 2021 Del Skrevet 23. mars 2021 Jepp, kjøpte Ålesund og Notodden i forrige uke:) 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole Jonny Snarheim Skrevet 9. april 2021 Del Skrevet 9. april 2021 Den 4.3.2021 klokken 9.29 skrev Frank Kristiansen: Send meg GPS koordinatene, så skal jeg legge inn både de og den som mangler i Stavanger. Den delen mot tunhovdfjorden er åpen. Frank, siden du har lagd ENDI kan du sette ut bygninger som jeg har lagd? 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frank Kristiansen Skrevet 9. april 2021 Del Skrevet 9. april 2021 21 minutter siden skrev Ole Jonny Snarheim: Den delen mot tunhovdfjorden er åpen. Frank, siden du har lagd ENDI kan du sette ut bygninger som jeg har lagd? Det kan jeg gjøre - evt. kan jeg sende deg ENDI, så kan du overta hele prosjektet 🙂 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jens Skrevet 9. april 2021 Del Skrevet 9. april 2021 Heisann! Jeg poster kanskje i feil tråd her, men jeg ble veldig skuffet av satelittbildene Bing maps har av Gudbrandsdalen. Ser ut som at bildene der er fra omkring 2013, under bygginga av motorveien fra Frya-Sjoa. Dette ugjør et stort problem da, for dataene som blir brukt til veier er oppdatert, noe som gjør så biler kjører på ein vei som enda "ikke eksisterer". Her er en link til et bilde fra spillet på Vinstra, der man kan se at bilene kjører på ein vei som ikke eksisterer Jeg lurte dermed på om det går an og importere satellittfoto fra Norgeskart i høy kvalitet og erstatte Bing sine utdaterte grøtbilder, så alt av veier stemmer overens og at Ottadalen blir av høyre kvalitet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Baardsen Skrevet 9. april 2021 Del Skrevet 9. april 2021 Alt går an, men for å erstatte kilometervis med scenery på vei, så blir dette veldig svært og dermed nærmest umulig å dra rundt. Jeg tipper at det antakeligvis er enklest å vente på en "World Update Scandinavia" i MSFS. Det blir spennende å se hvilke som er neste ut etter Japan, USA, UK/Irland og Frankrike/Benelux. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole Jonny Snarheim Skrevet 9. april 2021 Del Skrevet 9. april 2021 Jeg driver å sette meg inn i systemene da de er forskjellig fra FSX , så jeg håper du gjør dette .😎Hvor kan jeg sende bgl fila? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frank Kristiansen Skrevet 9. april 2021 Del Skrevet 9. april 2021 1 time siden skrev Ole Jonny Snarheim: Jeg driver å sette meg inn i systemene da de er forskjellig fra FSX , så jeg håper du gjør dette .😎Hvor kan jeg sende bgl fila? Du må nesten sende dette som .bin/.gltf/.xml med tilhørende texturer. BGL kan jeg ikke bruke sånn helt uten videre 🙂 Send meg på PM hvis du ikke har lyst til å forsøke dette selv... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quakecry Skrevet 13. april 2021 Del Skrevet 13. april 2021 Den 9.4.2021 klokken 10.44 skrev Dag Baardsen: Alt går an, men for å erstatte kilometervis med scenery på vei, så blir dette veldig svært og dermed nærmest umulig å dra rundt. Jeg tipper at det antakeligvis er enklest å vente på en "World Update Scandinavia" i MSFS. Det blir spennende å se hvilke som er neste ut etter Japan, USA, UK/Irland og Frankrike/Benelux. Såvidt jeg husker har en på redditen til ms2020 creators lagd et verktøy, som simplifiserer det å laste ned fra google earth og importere inn, og lar deg enklere ta større avstander. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.