Frode G Skrevet 21. august 2020 Skrevet 21. august 2020 Hei Jeg ser at A/THR automatisk slår seg på når jeg prøver å lande Airbus Neo flyet. Da gir flyet bånn gass og letter igjen. Virker for meg som om A/THR er en slags assistanse-funksjon for motorkraften. Jeg skjønner bare ikke helt hva som skjer. Noen som vet hva jeg gjør feil? Mvh Frode Siter
Premium Medlem christerE Skrevet 21. august 2020 Premium Medlem Skrevet 21. august 2020 Har ikke svar på de synes de ikke virker så bra og fly de større flygen i MSFS, håper at Pmdg kommer snart. Siter
Premium Medlem Steinar Bakke. Skrevet 21. august 2020 Premium Medlem Skrevet 21. august 2020 7 minutter siden, Svein-Frode skrev: Hadde det ikke hvert for, at jeg har bodd i England i XXX antall år, er det ikke greit for en vanlig Normann å følge med og heller ikke fårstå hans dialekt og utalelser. Han er tros alt en erfaren, pilot og de må du lytte til grundig, skal du få med på hva han sier. For dette er ikke allmans engelsk. Believe me or not. Siter
Frode G Skrevet 21. august 2020 Forfatter Skrevet 21. august 2020 Interessant video. Lærte absolutt noe nytt. Den sa ikke hvorfor A/THR knappen slo seg på (den var slått av) når jeg ga litt gass under landing. Da går den plutselig til full motorkraft som ikke er så lett å endre på når du er 10 fot over bakken 🙂 Jeg får prøve meg litt frem. Kanskje en bug. Er nok mange av dem på et så nytt (og komplisert) produkt. Men jeg må si jeg er mektig imponert over hva de har fått til. Det her bli veldig bra med tiden. 👍 Siter
Premium Medlem Svein-Frode Skrevet 21. august 2020 Premium Medlem Skrevet 21. august 2020 (endret) ... Endret 21. august 2020 av Svein-Frode feil Siter
Premium Medlem Svein-Frode Skrevet 21. august 2020 Premium Medlem Skrevet 21. august 2020 Akkurat nå, Frode G skrev: Interessant video. Lærte absolutt noe nytt. Den sa ikke hvorfor A/THR knappen slo seg på (den var slått av) når jeg ga litt gass under landing. Da går den plutselig til full motorkraft som ikke er så lett å endre på når du er 10 fot over bakken 🙂 Jeg får prøve meg litt frem. Kanskje en bug. Er nok mange av dem på et så nytt (og komplisert) produkt. Men jeg må si jeg er mektig imponert over hva de har fått til. Det her bli veldig bra med tiden. 👍 Ikke godt å si, men ser du på flere av hans videoer så går han igjennom de fleste systemene og kommenterer en del bugs og forskjeller fra det virkelige flyet osv. Siter
Premium Medlem Svein-Frode Skrevet 21. august 2020 Premium Medlem Skrevet 21. august 2020 9 minutter siden, Steinar Bakke. skrev: Hadde det ikke hvert for, at jeg har bodd i England i XXX antall år, er det ikke greit for en vanlig Normann å følge med og heller ikke fårstå hans dialekt og utalelser. Han er tros alt en erfaren, pilot og de må du lytte til grundig, skal du få med på hva han sier. For dette er ikke allmans engelsk. Believe me or not. Ha ha. Tenkte ikke så mye over det, men det er kanskje ikke Oxford... Fikk meg meg hvert et ord, og jeg har bare vært en uke i London for 20 år siden... Siter
Premium Medlem Steinar Bakke. Skrevet 21. august 2020 Premium Medlem Skrevet 21. august 2020 13 timer siden, Svein-Frode skrev: Ha ha. Tenkte ikke så mye over det, men det er kanskje ikke Oxford... Fikk meg meg hvert et ord, og jeg har bare vært en uke i London for 20 år siden... Jeg bodde i Newcastle på 80`tallet og der har dem en dialekt som kalles Joudy. Den var både tong å forstå å lære.... 1 Siter
AnDeeJay Skrevet 26. august 2020 Skrevet 26. august 2020 Mulig du har for hard decent på final, har selv hatt noen uønskede avbrutte landinger Husk å slå av FD. AP og A/THR når du tar over, og ligg på 130-140 knop, og ikke så fryktelig rask decent ved touchdown så skal det gå bra Siter
AnDeeJay Skrevet 26. august 2020 Skrevet 26. august 2020 1 time siden, AnDeeJay skrev: Mulig du har for hard decent på final, har selv hatt noen uønskede avbrutte landinger Husk å slå av FD. AP og A/THR når du tar over, og ligg på 130-140 knop, og ikke så fryktelig rask decent ved touchdown så skal det gå bra Rettelse: Hvis ikke throttle er idle før touchdown, så vil den gå til full 12:40 i denne videoen Siter
Ø.C.H. Skrevet 26. august 2020 Skrevet 26. august 2020 Det et vel derfor påstår at du et tilbakestående rett før touch down? 😛 Siter
Andrew Thomsen Skrevet 26. august 2020 Skrevet 26. august 2020 Airbus har protection systemer man bør være klar over hvordan fungerer. Har du for lite gass og feil vinkel ved landing, vil flyet søke å ta en go-around, uansett hva du mener om saken. Det gjelder å legge bort Boeing tankegang når man skal kjøre buss... går du utenfor flyets "envelope" når det gjelder selvbeskyttelse, reagerer flyet før du gjør det. Dette må du være klar over før du tar av. Siter
Asbjorn Knutsen Skrevet 26. august 2020 Skrevet 26. august 2020 Det kan være "alfa floor" protection du har opplevd. Har du for lav airspeed og kommer i nærheten av stall speed vil flyet gi full gass, max TO thrust. Siter
Asbjorn Knutsen Skrevet 26. august 2020 Skrevet 26. august 2020 Alfa floor er vist i denne videoen https://www.microsoft.com/nb-no/p/microsoft-flight-simulator-standard-preorder/9nxn8gf8n9ht?activetab=pivot:regionofcompareeditionstab Siter
AnDeeJay Skrevet 30. august 2020 Skrevet 30. august 2020 På 26.8.2020 den 17.52, Ø.C.H. skrev: Det et vel derfor påstår at du et tilbakestående rett før touch down? 😛 Hahahaha 🤣 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.