Premium Medlem Torbjørn M Skrevet 14. april 2018 Premium Medlem Del Skrevet 14. april 2018 En riktig god helg kapteiner! Lønn kom rett før helgen, men jeg hoppet over fredagspils og følte lommeboken derfor var litt tyngre enn forventet. Hva er vel da bedre enn å veksle inn noen kroner for litt sval varme. FlyTampas Corfu for X-plane ble kjøpt. Sjelden jeg kjøper scenery utenfor Norge, men jeg tenkte at jeg kunne avse noen kroner for å overbevise FlyTampa om at deres investering i ny plattform var en god idé For de som ikke helt klarer plasseringen, ligger Korfu rett på den vestlige grensen mellom Hellas og Albania. Vi starter en tidlig morgen på stand. Her er det ikke spart på detaljer. Svake lys-refleksjoner skinner fra ramp og fly. Flott start på min utforsking av flyplassen. Her er litt til fra rullebane for å vise hva vi får igjen når en utvikler gjør "det lille ekstra". Korfu en en fin liten øy. Ikke så mye spennende å se fra luften, bortsett fra en del skog og bygninger. Godt photoscenery av hele øya gjør at man slipper X-plane ørken... En oversikt over flyplass-området Gamlebyen i solnedgang. Flott hva? 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 14. april 2018 Del Skrevet 14. april 2018 Artige bilder, og Corfu kjøpte jeg selv, da jeg med tiden faktisk gidder å fly så langt som Corfu-LOWW og tilbake. Neste tur (med Austrian A320) får en ny dimensjon da jeg nå bruker vectors. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 15. april 2018 Premium Medlem Del Skrevet 15. april 2018 Du verden, fint scenery . Har feriert der, og hang mye rundt flyplassen, så det var lett å kjenne seg igjen i sceneryet . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Tore Pettersen Skrevet 15. april 2018 Del Skrevet 15. april 2018 Imponerende scenery! Bilde 3 og 4 kunne gått for "real" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Torbjørn M Skrevet 15. april 2018 Forfatter Premium Medlem Del Skrevet 15. april 2018 Ja, flott Scenery og som Andrew skriver, langt, langt borte fra der jeg pleier å fly. Ikke akkurat en kveldstur fra ENGM... Bortsett fra Østerike og Italia som blir litt langt unna, noen som vet om et høykvalitets scenery med ca 45m-1t hopp til og fra Korfu? Enten gratis eller payware? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan R. Storelvmo Skrevet 15. april 2018 Del Skrevet 15. april 2018 Ingen kveldstur fra ENGM nei. Men her går det i "time acceleration" stort sett hele tiden jeg flyr. Gidder ikke å sitte på cruise i timesvis og glane i skjermen. XP er vel litt begrenset på time acceleration hvis jeg ikke husker feil. For å unngå sloppy autopilot flyging på lnav, så går jeg bare direct til et sjekkpunkt for så å sette autopilot på heading og alt hold. Da går det fint selv på 16x, som jeg bruker på lengre turer. Og i kortere perioder også 32x, hvis jeg flyr long haul med en av stormaskinene til PMDG. Fuel beregning og diverse annet kan få litt problemer her på 16x eller høyere, men selv har jeg ikke opplevd større problemer enn at jeg må roe ned litt innimellom for at flyet skal stabilisere seg på høyden igjen. Når det er gjort gir jeg full gass igjen. Uten dette her hadde jeg aldri giddet å fly turer på over 60 min i simmen. Ellers, fantastisk flotte bilder! Skumring og natt har en litt annen dimensjon i XP enn i P3D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 15. april 2018 Del Skrevet 15. april 2018 Lekkert! Har siklet litt på dette sceneryet selv, blir vel til at jeg ender opp med å kjøpe det jeg også. Har trua på at X-Plane kan bli veldig bra fremover med sceneries som dette og ORBX. Default scenery er, som i FSX\P3D, fint lite å skryte av, og gir meg liten lyst til å fly. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ø.C.H. Skrevet 16. april 2018 Del Skrevet 16. april 2018 22 timer siden, Torbjørn M skrev: Ja, flott Scenery og som Andrew skriver, langt, langt borte fra der jeg pleier å fly. Ikke akkurat en kveldstur fra ENGM... Bortsett fra Østerike og Italia som blir litt langt unna, noen som vet om et høykvalitets scenery med ca 45m-1t hopp til og fra Korfu? Enten gratis eller payware? VR Creatons har et ganske bra scenery for LBSF (Sofia i Bulgara). Har dog ikke testet, og er for XP10, usikker på om det er mulig å bruke i XP11? Er ivertfall en liten times flytur: http://vrcreations.webs.com/downloads 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.