Andrew Thomsen Skrevet 9. mars 2018 Del Skrevet 9. mars 2018 En grå ettermiddag tidlig i mars gjør kaptein Steve Inglemalt, blant kolleger spøkefullt kalt "Singlemalt", klar til avgang Juneau, og målet er Anchorage. Oppe på FL340 ser man fjell stikke opp hele veien. På vei inn mot Anchorage må det bremses mye, så derfor hiver jeg og hjulene ut tidlig da jeg trenger drag før svingen til finals. Følger ILS inn, men tar manuell landing. Fulgte ikke centerline med 15 knop sidevind, men pent nok. Her parkert ved siden av Alaska Airlines sin A321, som de har overtatt fra Virgin America. Teknisk: P3D4.2, FTX Southern Alaska, FTX Juneau, FS Global Real Weather, FSUIPC 5.124. Anchorage: Freeware afcad. 1 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Robert Hulthin Skrevet 9. mars 2018 Premium Medlem Del Skrevet 9. mars 2018 Nice gøy å bevege seg litt i de områder iblant 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eivin Stensø Skrevet 9. mars 2018 Del Skrevet 9. mars 2018 Fin tur og fine bilder. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 9. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2018 Nyinnkjøpt Alaska, så jeg starter med "storfly" for å få oversikten, og skal ned og snike i fjordene med mindre fly etterhvert Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Kjetil Håvan Skrevet 9. mars 2018 Premium Medlem Del Skrevet 9. mars 2018 Alaska er min favoritt å fly i iallefall! Spesielt etter Flying Wild Alaska kom på Discovery Chanel! Veldig fin bildeserie, og jeg regner med det er PMDG 737 du flyr... 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 9. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2018 Ja, det er PMDG'en, som jeg nesten kan i blinde. Og den er Alaskaflyet som Norgesflyet. Alaska Airlines bruker 737 og 738 winglets, og inni fjordene (Juneau) bruker jeg selvsagt 737W. Vanligvis pleier jeg og å irritere meg over FTX sine statiske fly, men her er de greie å ha. All good. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 11. mars 2018 Premium Medlem Del Skrevet 11. mars 2018 Stilig, mitt favorittområde etter Norge, vrimler med små og utfordrende flyplasser inne i fjordene og mellom dramatiske fjell 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 11. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2018 Var derfor jeg handlet Juneau først. Måtte ha Anchorage og. Hadde fuel stop/en whiskey der tidlig 80 tallet 2 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Svein-Frode Skrevet 12. mars 2018 Premium Medlem Del Skrevet 12. mars 2018 Flotte sjåtts! Helt konge å fly i Alaska, og siden jeg for tiden bare flyr DC-10 i Fed-Ex utgave så må jeg vel komme med helt opp til Anchorage. Jeg har litt lyst på Aerosoft sin versjon, men der ut til at den AFCAD-en du bruker står seg godt. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 12. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2018 Det er Aerosoft Anchorage Pro du ser (er salg på Simmarket), og den har god frame rate selv med full AI trafikk. Har fått inn en zillion FedEx feedere (småfly), og de parkerer også rett. Vil du ha freeware afcaden, så send meg en PM. Her et par shots fra returen. Måtte ratte godt inn til Juneau da approachen er spesiell, med en buet lysrekke inn (som i Honningsvåg). 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Svein-Frode Skrevet 14. mars 2018 Premium Medlem Del Skrevet 14. mars 2018 Ah ha! Trodde du kun brukte AFCAD. Må nok gå til innkjøp av denne. Spent på om ORBX snart fullfører resten av Alaska. Dutch Harbour er jo også en flott flyplass og bryne seg på, men landskapet rundt er for dårlig i dag til at jeg orker å fly den veien. Juneau har en flott approach, og i 737 går det jo relativt raskt så man må være på hugget. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 14. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2018 Afcad i første billedserie, så payware. Følger med en flott config som gjør at man kan legge Anchorage akkurat der man vil, inkl separat disk. Hele Alaska South er og kjapp, selv med full peis på Airliners og masse GA trafikk jeg har lagt inn, som f.eks et sykt antall Caravaner (FedEx feeders), Alaska Seaplanes, Ravn, etc. Juneau er skummel fra begge retninger, så der må man vite vind og approcher på forhånd ja, ellers går man enten i fjellet eller åsen, fritt valg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Torbjørn M Skrevet 17. mars 2018 Premium Medlem Del Skrevet 17. mars 2018 Er stilig det der når fjell-toppene dukker opp i skydekket. Flott bilde-serie av et område jeg alt for sjelden flyr i selv. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 17. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2018 Har sett det real-life, med Iberia A340 langs Andesfjellene fra Santiago. Mistet dessverre iPad bildene jeg tok, grrr. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 31. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2018 En tur i påskefjellet. Gode værforhold i går. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Robert Hulthin Skrevet 31. mars 2018 Premium Medlem Del Skrevet 31. mars 2018 Hadde en tur fra PAKT TIL Pajn i dag Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 31. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2018 To mann i påskefjellet! Får snuse litt på PAKT, vurderer ellers PAGS Gustavus... men ikke før de har salg igjen. Kan jo hende default ikke er så gal heller, tester i morra :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.