Andrew Thomsen Skrevet 31. desember 2017 Del Skrevet 31. desember 2017 Jeg kjempet lenge for å få til det samme som på MAIW Lakenheath; F15 på main runway, og helikoptre på eget startfelt. Jeg fikk til det samme på Bardufoss, men det var vanskelig. Enten ville de ikke ta av, eller ikke lande pga voldsomt terreng. Jeg løste det til slutt ved å endre flightplan, og legge inn to runways for Bardufoss Heliport. Endte opp med skikkelig treklipping ved avgang og landing, så litt høggst må vel til etterhvert :-p Approach: Landing, etter å ha sopet tretoppene og såvidt unngått den nye hangaren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans H Karlsen Skrevet 31. desember 2017 Del Skrevet 31. desember 2017 :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Svein-Frode Skrevet 1. januar 2018 Premium Medlem Del Skrevet 1. januar 2018 Tøfft! Greit å ha denne på plass - før alt flyttes til Rygge Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Inge Jenstad Skrevet 1. januar 2018 Del Skrevet 1. januar 2018 Kommer denne snart i AoN, Andrew? Ser flott ut. Tro om jeg har riktig rekkefølge på mine sceneries? Kanskje rekkefølgen innad i ORBX/FTX ikke er så kritisk? Min SCENERY.CFG (i alle fall de som ligger under Scenery\Bathymetry i prioritet: [Area.130] Local=ORBX\FTX_OLC\OLC_NA1 Local=ORBX\FTX_OLC\OLC_EU1 Local=ORBX\FTX_OLC\OLC_AA Local=ORBX\FTX_EU\FTX_EU_NOR_08_CUSTOM Local=ORBX\FTX_EU\FTX_EU_NOR_07_MESH Local=ORBX\FTX_EU\FTX_EU_NOR_06_CVX Local=ORBX\FTX_EU\FTX_EU_NOR_05_SCENERY Local=ORBX\FTX_GLOBAL\FTX_FTXG_AIRPORTS Local=ORBX\FTX_AU\FTXAA_ORBXLIBS Local=E:\P3D Addons\Sceneries\Norway-GA-30\Norway_GA_Airfields_v30\Norway_ultimate_alpin Local=E:\P3D Addons\Sceneries\Norway-GA-30\Norway_GA_Airfields_v30\Norway_Churches Local=E:\P3D Addons\Sceneries\Norway-GA-30\Norway_GA_Airfields_v30\Norway_Ishavskat_for_AON_FTXN Local=E:\P3D Addons\Sceneries\Norway-Bridges Local=E:\P3D Addons\Sceneries\Norwegian-Hospitals Local=E:\P3D Addons\Sceneries\Norway-GA-30\Norway_GA_Airfields_v30\Nordkapp ... Diverse flyplasser ... Local=E:\P3D Addons\Sceneries\Norway-GA Photo Local=E:\P3D Addons\Sceneries\Norway-GA-30\Norway_GA_Airfields_v30\Norway_GA_Airfields Local=E:\P3D Addons\Sceneries\AoN-Ground ... og øverst: [Area.157] Title=Airports of Norway Local=E:\P3D Addons\Sceneries\AoN\AoN 3.95 P3D_FTXN\Airports of Norway Godt nyttår! Måtte motvind på bakken og medvind i lufta følge dere alle! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 1. januar 2018 Premium Medlem Del Skrevet 1. januar 2018 Ja nå ble det liv og røre i helikopterleiren ;D Tok meg en runde med MILVIZ UH-1C, og kunne observere stor aktivitet på og rundt Bardufoss . I tillegg opererer også Orion mye fra Bardufoss, så det mangler ikke på flyvende objekter som skaper litt ekstra liv Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans H Karlsen Skrevet 1. januar 2018 Del Skrevet 1. januar 2018 ;D ;D ;D Hvilket addon la du inn med disse maskinene? Godt Nytt År.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 2. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2018 Kommer denne snart i AoN, Andrew? Ser flott ut. Tro om jeg har riktig rekkefølge på mine sceneries? Kanskje rekkefølgen innad i ORBX/FTX ikke er så kritisk? Min SCENERY.CFG (i alle fall de som ligger under Scenery\Bathymetry i prioritet: Alt mitt ligger over Bathymetry, og viktigst; over alt ORBX. Bathymetry kan du deaktivere forøvrig, mesh under vann trenger ikke CPU'en å tygge på. Når det gjelder AI trafikken, følger flightplans alt med i AoN, samt linker til repaints/AI pakker fra MAIW. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 2. januar 2018 Premium Medlem Del Skrevet 2. januar 2018 " Hvilket addon la du inn med disse maskinene? " Har fått MYE hjelp hos Andrew her, og fått lov å "beta-teste" ting han jobber med. Vet ikke hvor mye som blir inkludert i neste oppdatering av AON , men det kan sikkert Andrew svare på M.a.o. en god start på det nye året ;D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 2. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2018 Som sagt må man selv ha en MAIW konto, og laste ned modellene derfra. Jeg kan nemlig ikke inludere flyene i AoN. Blackhawkene har alt en flightplan fra main runway i AoN 3.95, men er flyttet til heliport ENDH i kommende utgave. Muligens får og politihelikopter på Gardermoen egen runway. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik Nielsen Skrevet 2. januar 2018 Del Skrevet 2. januar 2018 Det er godt at se dette fungerer. Jeg har savnet helikopter AI siden min gamle Flight 1 ikke kom med over i P3D - I mit andet hjem i Sao Paulo er der travl trafik af helikoptere - jeg vil næsten påstå, at man aldrig i dagtimerne er i en situation, hvor man ikke kan se en helikopter - men hvor megen plads skal de ha til runway? I kan jo nok næsten gætte hvorfor... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 2. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2018 Jobbet et år utenfor Rio, var syk helitrafikk der og. Vi fløy mye med Bell 412, fra Macae. Dessverre er det slik at selv vertikaltflyvende helikoptre ennå lander "rolling", så det nytter ikke å legge en runway på din flotte rigg. Vi må ennå leve med kun hardened surface. Selvfølgelig brukes det usynlige afcads, men det er kun for å finne riggen/NAV hensyn. Mine to runways på Bardufoss er cirka 260 meter hver. Ved takeoff brukes nesten hele (selv om heli først løfter vertikalt), og ved landing rundt 100 meter. Den geriatriske "logikken" i simulatoren kan vi ikke kjempe mot. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik Nielsen Skrevet 2. januar 2018 Del Skrevet 2. januar 2018 Jobbet et år utenfor Rio, var syk helitrafikk der og. Vi fløy mye med Bell 412, fra Macae. Dessverre er det slik at selv vertikaltflyvende helikoptre ennå lander "rolling", så det nytter ikke å legge en runway på din flotte rigg. Vi må ennå leve med kun hardened surface. Selvfølgelig brukes det usynlige afcads, men det er kun for å finne riggen/NAV hensyn. Mine to runways på Bardufoss er cirka 260 meter hver. Ved takeoff brukes nesten hele (selv om heli først løfter vertikalt), og ved landing rundt 100 meter. Den geriatriske "logikken" i simulatoren kan vi ikke kjempe mot. snøft... jeg havde håbet de kunne lave en hård opbremsning så et par meter havde været nok. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinar Grindstein Skrevet 2. januar 2018 Del Skrevet 2. januar 2018 Jobbet et år utenfor Rio, var syk helitrafikk der og. Vi fløy mye med Bell 412, fra Macae. Dessverre er det slik at selv vertikaltflyvende helikoptre ennå lander "rolling", så det nytter ikke å legge en runway på din flotte rigg. Vi må ennå leve med kun hardened surface. Selvfølgelig brukes det usynlige afcads, men det er kun for å finne riggen/NAV hensyn. Mine to runways på Bardufoss er cirka 260 meter hver. Ved takeoff brukes nesten hele (selv om heli først løfter vertikalt), og ved landing rundt 100 meter. Den geriatriske "logikken" i simulatoren kan vi ikke kjempe mot. snøft... jeg havde håbet de kunne lave en hård opbremsning så et par meter havde været nok. Henrik. Akkurat det med hard oppbremsing er fult mulig. Er bare å endre en enkelt verdi i aircraft.cfg. Jeg kan få en 737 til å stoppe på mindre en hundre meter om jeg vil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 2. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2018 Ja, men kan du stoppe en takeoff som er i runway høyde lenge etter at 260 meter er oppbrukt, og sørge for at heliet ikke går i derrick eller kraner uansett vind? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinar Grindstein Skrevet 2. januar 2018 Del Skrevet 2. januar 2018 Andrew. Må vist få Jan M på banen nå. Han er jo kongen av FDE. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 2. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2018 Det skader ikke å spørre Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinar Grindstein Skrevet 2. januar 2018 Del Skrevet 2. januar 2018 På AIG forumet blir det sakt at man klare seg med ca100ft rw til helicotertraffic Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 2. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2018 Fortell det til John Young som lager de nye P3D modellene som overgår alt annet. Tror AIG henger litt etter der. Saken er nok den at her er det ikke noe mer å lure på før LM oppdaterer sine museale AI rutiner. For min del legger jeg dette i glemmeboka da det ikke er min oppgave å fortsette å renne hodet i veggen. Slikt som dette bør egentlig kun tas opp i LM fora. Det er mye som tas opp her, som hører hjemme der. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinar Grindstein Skrevet 3. januar 2018 Del Skrevet 3. januar 2018 Fortell det til John Young som lager de nye P3D modellene som overgår alt annet. Tror AIG henger litt etter der. Saken er nok den at her er det ikke noe mer å lure på før LM oppdaterer sine museale AI rutiner. For min del legger jeg dette i glemmeboka da det ikke er min oppgave å fortsette å renne hodet i veggen. Slikt som dette bør egentlig kun tas opp i LM fora. Det er mye som tas opp her, som hører hjemme der. Det er fult mulig Andrew. UTT S-76 helicopters landet å tok av uten bruk av noe rw. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik Nielsen Skrevet 3. januar 2018 Del Skrevet 3. januar 2018 Når jeg når så langt, at platformen er klar vender jeg tilbage Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Teigo Skrevet 11. januar 2018 Del Skrevet 11. januar 2018 NICE! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 11. januar 2018 Del Skrevet 11. januar 2018 Du har med å dele den AI Pakken din altså : Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 11. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2018 Det er alt instruks i AoN 3.95 for hvordan rigge helitrafikken på original flyplass, inkl. ferdig flightplan. I kommende utgave flyttes heliene over til ENDH (Bardufoss Heliport). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.