Steinar Grindstein Skrevet 29. desember 2017 Skrevet 29. desember 2017 Styret i FlyViking har besluttet å avikle driften. https://www.an.no/orland/oslo/nyheter/siste-flyviking-innstiller-driften/s/5-4-666643 Siter
Premium Medlem Svein-Frode Skrevet 29. desember 2017 Premium Medlem Skrevet 29. desember 2017 Ikke uventet, men kjedelig for den norske luftfartsfloraen. Siter
Andrew Thomsen Skrevet 29. desember 2017 Skrevet 29. desember 2017 De ble vel myrdet av avgifter og lobbyvirksomhet. Siter
Aslak Iversen Skrevet 29. desember 2017 Skrevet 29. desember 2017 De gjennomførte en emisjon og villedet markedet med vitende og vilje kun en måneds tid før de la inn årene. Jeg håper noen kjører full sak mot dem om ikke myndighetene gjør det. Å starte flyselskap fordi man er forbanna på sin tidligere arbeidsgiver er ikke særlig smart. Å ansette piloter som må flytte halve jordkloden rundt er heller ikke bra. De må ha sett lyset på veggen lenge. Low cost med en minimaskin i et marked der det er veldig begrenset med passasjergrunnlag er dødfødt. Fikk de på plass handling så pax kunne ta med bagasje til slutt? Siter
Jan R. Storelvmo Skrevet 30. desember 2017 Skrevet 30. desember 2017 De gjennomførte en emisjon og villedet markedet med vitende og vilje kun en måneds tid før de la inn årene. Jeg håper noen kjører full sak mot dem om ikke myndighetene gjør det. Å starte flyselskap fordi man er forbanna på sin tidligere arbeidsgiver er ikke særlig smart. Å ansette piloter som må flytte halve jordkloden rundt er heller ikke bra. De må ha sett lyset på veggen lenge. Low cost med en minimaskin i et marked der det er veldig begrenset med passasjergrunnlag er dødfødt. Fikk de på plass handling så pax kunne ta med bagasje til slutt? De villedet ikke noe marked. Dette ble først vedtatt på et styremøte 20. desember ifølge avisene. Årsakene var mange. Dessuten valgte dem å gjøre en styrt avvikling for å forhindre at personell og leverandører ble skadelidende. Bagasje handling? Vel, det har jo vært på plass siden lenge før sommeren. Siter
Premium Medlem Kjetil Håvan Skrevet 30. desember 2017 Premium Medlem Skrevet 30. desember 2017 Trist men, sånn er det nå i dag. Bedrifter går konkurs, og nye starter. Siter
Halvdan Hellenes Skrevet 31. desember 2017 Skrevet 31. desember 2017 Uansett omstendigheter er dette veldig trist syns jeg med konsekvenser for mange mennesker som nevnt tidligere. Giever jr. skal i hvertfall ha det for et tappert forsøk av en ikke akkurat typisk norsk A4-person i et skittøft marked der altså low-cost dessverre, men ikke helt overraskende viste seg ikke å være drivverdig. Siter
Geir Teigo Skrevet 2. januar 2018 Skrevet 2. januar 2018 Eieren var veldig konkret på nyhetene, og de var fulstendig klar over at det å ikke har biletthåndteringssystem på plass sammen med teknisk svikt med dertilhørende kanselleringer hadde tatt fra kundene troen på selskapet. Dårlig prosjektstyring før oppstart og uflaks... Siter
Jan Tore Pettersen Skrevet 14. januar 2018 Skrevet 14. januar 2018 Noen som kan beskrive denne funksjonen det er snakk om her,mer utførlig? https://e24.no/naeringsliv/luftfart/bomturen-som-bidro-til-fly-vikings-fall/24225511 Siter
Jan R. Storelvmo Skrevet 14. januar 2018 Skrevet 14. januar 2018 Manglende ground spoilers som er helt elementær for operasjoner på kortbane nettet. Og det er ikke noe som bare kan fikses over natta. Siter
Jan Tore Pettersen Skrevet 14. januar 2018 Skrevet 14. januar 2018 Hva består denne funksjonen i? Sitat fra artikkelen: Funksjonen tillater piloten av flyet, som er av typen Dash 8-100, å operere spoilerne oppe på vingen etter å brukt dem til oppbremsing under landing. Uten funksjonen vil det blant annet være rom for is og vann til å slippe ned i et «hull» i vingen, forklarer Richardsen Edit:tror jeg fant et svar her:https://community.infinite-flight.com/t/the-dash-8-its-unique-spoiler-system-neat-video/31503 Så det flyet de kikket på manglet en flight/taxi switch? Siter
Premium Medlem Svein-Frode Skrevet 15. januar 2018 Premium Medlem Skrevet 15. januar 2018 Hva består denne funksjonen i? Sitat fra artikkelen: Funksjonen tillater piloten av flyet, som er av typen Dash 8-100, å operere spoilerne oppe på vingen etter å brukt dem til oppbremsing under landing. Uten funksjonen vil det blant annet være rom for is og vann til å slippe ned i et «hull» i vingen, forklarer Richardsen Edit:tror jeg fant et svar her:https://community.infinite-flight.com/t/the-dash-8-its-unique-spoiler-system-neat-video/31503 Så det flyet de kikket på manglet en flight/taxi switch? Tror ikke du skal trekke så mange paralleller til en Q400. 100-serien tilpasset kortbaner skiller seg godt ut på en del områder. Siter
Premium Medlem Svein-Frode Skrevet 15. januar 2018 Premium Medlem Skrevet 15. januar 2018 Jaha,hvordan da? Tja, som en omtrentlig tommelfingerregel så er Q400 dobbelt så lang, dobbelt så tung og dobbelt så kraftig (motorer) som en 100-serie. Det gir dimensjoner på haleparti og vinger, som igjen gir andre krav og behov til flaps, spoilers, hydraulikk, bremser osv. Siter
Jan Tore Pettersen Skrevet 16. januar 2018 Skrevet 16. januar 2018 Både 100 og 400-serien har en flight/taxi switch for spoilerne. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.