Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 4. mai 2017 Premium Medlem Del Skrevet 4. mai 2017 Har ikke hatt helt dreisen på DCS, men må no innom av og til : Og nå, da de snart kommer med WW2 i Europa, satte jeg av en kveld for å fikle litt mer med kontroller og realisme. Om det har med de siste oppdateringene, eller om jeg traff litt bedre med justeringene, er ikke godt å vite, men i alle fall føltes flyene plutselig på høyde med hva A2A presterer i P3D3 !!!! Fantastisk, nå er det en helt annen opplevelse å ratte flyene, og Dora`en ble endelig det monsteret den var konstruert som. Ikke helt naturlig med luftkamp over Nevada-ørkenen, men det får duge inntil vi får Normandy 1944 ;D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Kristensen Skrevet 4. mai 2017 Del Skrevet 4. mai 2017 Skal ikke mer til enn lit tweeking nei hadde mye de samme problemene med WT i starten, men etter å ha ''lest'' meg opp via litt youtube videoer fikset det på det meste. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 4. mai 2017 Del Skrevet 4. mai 2017 Ut i fra change loggene så ser det ut som det er lenge siden det har blitt gjort noen endringer på Doraen, så det er nok Furuhatten som har truffet litt bedre med innstillingene ja Det er jo til syvende og sist en smakssak, men personlig liker jeg å starte med en deadzone på 15 og en curvature på 20 i DCS (både på roll og pitch axis), og så heller skru opp\ned avhengig av flytype. Uten en deadzone på joysticken så er det mange maskiner som blir veldig sensitive og den minste bevegelse i stikka vil gjøre store utslag, da blir det vanskelig å være presis. Jeg gleder meg forøvrig også til DCS: Normandy, videoene fra Alpha-versjonen ser virkelig lekre ut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 4. mai 2017 Forfatter Premium Medlem Del Skrevet 4. mai 2017 Joda, det er nok Furuhatten som endelig har truffet med innstillingene ;D Har forsåvidt brukt deadzone tidligere, og justert opp og ned på hvor sensitive flyene skulle være, men syntes likevel flyene var håpløst dinglete . Dessuten var AI-motstanderne unaturlig dyktige, og umulig å få has på under dogfights. Nå synes jeg flyene er mer stabile, og AI-motstanderne flyr både realistisk og etter de samme aerodynamiske utfordringene som jeg må forholde meg til . Ikke arkadisk og spillaktig, men fasinerende og årsak til diverse hakeslepp . Blir nok nødt til å skaffe meg både Spitfire og Me-109, og gleder meg veldig til Normandy 1944 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 4. mai 2017 Del Skrevet 4. mai 2017 Blir nok nødt til å skaffe meg både Spitfire og Me-109... Bare å kjøre på, de er knall begge to - tok litt tid før jeg "knakk koden" angående landinger i Spiten dog Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Kristensen Skrevet 4. mai 2017 Del Skrevet 4. mai 2017 Kode å knekke for å lande? Går vel mest på flyfeeling og tilpasse seg etter hastighet og tourqe? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 4. mai 2017 Del Skrevet 4. mai 2017 Slet veldig med at den ground loopet etter at jeg fikk alle tre hjulene ned på bakken, viste seg at man må ha noen raske inputs med wheel brake motsatt vei av dit maskinen har lyst til å gå for å unngå at den ground looper - men det tok lang tid før jeg fant ut det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Kjetil Håvan Skrevet 4. mai 2017 Premium Medlem Del Skrevet 4. mai 2017 Ååhhhh! Vakkert! 8) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eivin Stensø Skrevet 4. mai 2017 Del Skrevet 4. mai 2017 Kult. Hvorfor har ikke døgnet flere timer? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 5. mai 2017 Forfatter Premium Medlem Del Skrevet 5. mai 2017 Kult. Hvorfor har ikke døgnet flere timer? Du kan så si ;D Måtte ta noen nattetimer til hjelp, og fremdeles er lærekurven ganske bratt. Mye fikling med innstillingene, og mye prøving og feiling. Hadde MANGE forsøk på å tilpasse throttle, stick og pedaler , før det kom riktig ut i simmen. Måtte også oppdatere DCS World til nyeste versjon, og det tok sin tid ??? Foretrekker faktisk alpha-versjonen av DCS World 2, da æ synes alt er mer realistisk i denne utgaven . Nå er det Spit`n som står for tur. Heldigvis har jeg flydd A2A sin i noen år, så den kom rimelig raskt på plass Vakker sak Spit`n, men det spørs om jeg ikke ville ha foretrukket Dora`en som våpen, hadde dette vært "real" : Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Kristensen Skrevet 5. mai 2017 Del Skrevet 5. mai 2017 Blir aldri feil med Spitfire, mener å ha sett 331/332 texturer i videoene som ble lagt ut før maskinen ble sluppet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eivin Stensø Skrevet 5. mai 2017 Del Skrevet 5. mai 2017 Achtung. Spitfeuer! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 5. mai 2017 Del Skrevet 5. mai 2017 Skal si rett ut jeg skygger unna fly med den type Kamikaze understell, da heller Dora På Lista mistet de flere Me-109 pga landinger enn i luftkamper. Den tid var ikke runway som i AoN; den lå helt ute ved fjorden, og bestod av olja planker. Den på ENLI er WW2 no.2, og den "nye" fhv. NATO. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 5. mai 2017 Forfatter Premium Medlem Del Skrevet 5. mai 2017 jeg skygger unna fly med den type Kamikaze understell, da heller Dora Ha ha ha, Spit`n og Me-109 må behandles med silkehansker under take off og landing, det har du helt rett i ;D Mustang og Dora derimot, er bygget for feltarbeid Er ikke helt fornøyd med Spit`ns dogfight-prestasjoner heller ( i DCS ), taper HVER gang mot Me 109K, som er noen hakk råere i sving og stigning. Nei takke meg til Dora`n , den leverer med skrekk og gru, uansett hvem motstanderen er. Klatrer elegant fra Mustangen, og lurer som en gribb i høyden 8) God helg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 5. mai 2017 Del Skrevet 5. mai 2017 Me-109 er nok kjent som en liten sak med effektive vinger man ikke skal undervurdere. Tidlig AirBu...ehh Schmitt? Takk for shots Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.