Gå til innhold

Teezer RC EE Lightning T-birds by Aerosoft


Anbefalte innlegg

Den som venter på noe godt venter ikke forgjeves. Her er den i all sin prakt og all sin realisme: Aerosoft EE Lightning toseterne. It's beautiful and frightning

 

R8eFidg.png

 

6GgAwng.png

 

cOb3ik9.png

 

Climb attitude. - Blimey!

 

tY2bzN8.png

 

En liten halv-loop i stratosfæren før man vender nesen hjem

 

Får å si det sånn: Du skal få slite med å henge på. Dette flyet ble testet mot F-15 Ealge og fløy fra det

 

Bare så det er nevnt: Dette er et fly som nok passer best for den som liker realisme og lese manualer. Orginal Pilots Notes for Lightning T5 vil følge med i pakken. 

 

mvh

 

Eivin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heftig sak, spreke bilder,  men hva er nytt i forhold til de  2 foregående EE Lightnings som er utgitt ? Er kjempefornøyd med de nostalgiske Lightning-modellene jeg allerede har i hangaren,  så æ lurer på hvorfor denne også skal kjøpes ??

 

Først og fremst endel grafikkmessige oppgraderinger som gjør den svært så fotogen. I tillegg har jeg jobbet med lyden slik at det er mindre støy og knepping, skarpere lyd og flere detaljer. Det dunder bra utvendig nå. Den var kjent lage lyd så den siden måtte vi forsøke å få til. Synes det ble bra tilslutt.  Så vidt jeg vet skal de forrige utgavene F3 og F6 oppgraderes til ny lyd og grafikkmessig standard. Men tror ikke du må kjøpe toseteren for å få det. Du vil nok få denne modellen (T5+T55) til en redusert pris dersom du har de gamle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

P3D 3.4 på full HDR. Så har jeg lagt inn den URP-preseten til PTA som gjør ting ekstra realistisk.  Utenom det er det standard GTX960.

 

Han som driver og utvikler flyet har funnet noen triks for å legge teksturer slik at de blir ekstra fine. Ikke spør meg hva han gjør for jeg har ikke peiling på de greiene der. Jeg holder meg til lyden jeg :) Det ble veldig pent synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bortimot fantastisk,  nå synes forskjellen fra de "gamle" modellene ganske tydelig.  Er også spent på forbedringene av lyden  :)

 

Lydpakken er forsåvidt den samme som før så den vil ikke høres grunnleggende forskjellig ut. Det kan forsåvidt sammenliknes med den ansikstløftingen grafikken har fått.  Jeg har gått løs på den og filterert  bort skarphet og romling her og der, trimmet lydene for uønsket informasjon og fjernet andre ulyder. GPUen (The Houchin) høres nå ut som den faktisk befinner på utsida og til siden. Åpning og lukking av canopy høres nå mindre skarp og ubehagelig ut. Pustingen kommer nå ikke lenger fra sida men rett forfra osv. Mye småfeil. Resultatet er en mye klarere og finere og mer logisk lyd uten irriterende periodisk knepping osv som desverre er altfor vanlig i lydpakker på FS-fly. Lag på lag med kneppende og støyende lyder slik det var vil gjøre lyden veldig uklar. Det vil også være mye enklere å fange opp voice kommunikasjon nå fordi lyden er klarere.

 

Liten smakebit på lyden. Det som før druknet litt i støying og knepping høres nå klart og kraftig ut. Skru opp! Detter er foresten en normal takeoff og climb attitude etter boka. Ikke noe zooming her. Sustained climb

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lar seg høre  ;D , og når får vi andre ta del i herligheten  :)

 

Det er ikke så godt å si da ting har blitt forskjøvet noe i tid pga prosjektet spiste på seg med de Saudi-arabiske eksport modellene altså T55. Men dette er altså selve release candidaten (RC) så det neste skrittet på utviklingstigen for programvare er utgivlese.

 

55410.jpg

55714zf595prm.jpg

 

 

 

Beklager denne vagheten men kreative sjeler og deadline er ting som ikke går helt sammen. Det jeg kan si at det blir steikandes fint. Jeg kan gi et hint på forumet når den er sluppet.

 

E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra  :) ... og hvor kommer du inn i denne utviklingen,  er du med i teamet som har laget EEL ?  Og har du andre modeller på samvittigheten ?? Er jo veldig interessant at vi har en lydekspert i forumet  ;)

 

Jeg er kun med som bidragsyter på lydfronten og som beta-tester. Jeg har bakgrunn fra generell lydproduksjon. Dette er det første komersielle produktet jeg har bidratt til mot at jeg blir kredittert. Slik sett har jeg noe på CV'en som kanskje gjør at jeg kan ta på meg flere slike oppdrag og kanskje tilogmed gå litt dypere inn i materien her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow det var da vanvittig til doning! Har den denne deltavingefasongen fixed, eller kan flyet kjøre vingene frem og tilbake etter hvilken hastighet den opererer med?

 

Ja den hadde en helt vanvittig performance som kan sammenliknes med Starfighter og Eagle og sånt. Lightning kunne manøvrere hardere enn Starfightern men Starfighter hadde langt bedre supersonisk rekkevidde, selv uten tiptankene.  Den har faste vinger. Det var planlagt en sea lightning med variable vinger og inntaket på sidene men tror ikke den ble satt i produksjon. Den kunne kanskje hatt bruk for det for den hadde stor innflygningshastighet, derav kallenavnet "frightning" Grunn til denne enorme ytelsen var at RAF på den tiden ca 1960 mente at det å komme forteste mulig opp ut og for å hindre mulig russisk atomangrep var alfa og omega. Utrykket rakett med mann i ble brukt om Starfighter, men det passer vel om mulig enda bedre på EE Lightning. På full guffe går det med fuel tilsvarende tanken på en personbil hvert 5. sekund så det er trøste saker. Lightnings akilleshel er nok dens begrensede rekkevidde. Men etterhvert lærer man å utnytte det man har best mulig. Subsonisk er rekkevidden helt grei men det morsomme er jo å gi flatt jern og fly fletta av den. Hvis man holder seg i høyden og innenfor en 100-150nm på TACAN så er det bare å dra på og vende nese hjemover subsonisk når tankmålerene står rett opp. Men da bør man også helst treffe med descenten. Pass på fuelen som en smed, og ikke gjør mer en en roll i hver retning om gangen. Da går det bra :D

 

Bruker denne URP'en https://www.avsim.com/forums/topic/495511-ultimate-realism-pack-v095/

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh. ok. PTA v2.11 er sluppet for litt siden, den fikser en bugg med raleigh scattering å jeg holder meg til Adamski enn så lenge. Morsomt med betatesting tipper jeg.  :)

 

Det har vært veldig gøy å teste denne ja. Det følger ikke mer forpliktelser med enn at man flyr endel og melder fra når man oppdager snags. Prøve ut alt mulig som arial refuel, Tacpack-våpen og gun og sånt. Sjekke at alt funker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra  :) ... og hvor kommer du inn i denne utviklingen,  er du med i teamet som har laget EEL ?  Og har du andre modeller på samvittigheten ?? Er jo veldig interessant at vi har en lydekspert i forumet  ;)

 

Jeg er kun med som bidragsyter på lydfronten og som beta-tester. Jeg har bakgrunn fra generell lydproduksjon. Dette er det første komersielle produktet jeg har bidratt til mot at jeg blir kredittert. Slik sett har jeg noe på CV'en som kanskje gjør at jeg kan ta på meg flere slike oppdrag og kanskje tilogmed gå litt dypere inn i materien her.

Høres bra ut, lyd er absolutt noe som kan forbedres over hele simulatorfjøla - vi har nå modeller som ser nær fotorealistiske ut, men de høres fortsatt ut som digitale hårfønere - bra at flere legger ned en jobb her :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyden er undervurdert. Husker når jeg som liten sto og kikket og ikke minst lyttet til Fokker Fellowship F28 og 737-200 tok av fra Kvernberget flyplass som ligger omtrent midt i byen i Kristiansund. Vokste opp med innfygningen til rwy07 rett forbi stuevinduet vårt. Lyden var noe av det som fascinerte meg mest. FS-fly bør låte bra. Så definitivt. Buldringen fra Fokkeren hørtes jo enda 10-15 minutter etter avgang. Lightning var kjent for å lage skikkelig lyd. De hadde samme motorer som Caravellen som også var kjent for å lage litt leven

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deler noen flere screenshots av flere variasjoner av T5 og T55 Lightning. T55 og T55K (multirolle) var eksport-utgaven som ble solgt til Kuwait og Saudi Arabia, tror det var i 1969. Pilotene elsket den. De pleide å fly lavt over landsbyene. Befolkningen trodde overlydssmellene var et tegn fra Allah. (klikk for å se i full størrelse)

 

qjcLTrp.jpg

ZSEmbjr.jpg

Dd9zHaU.jpg

Dz5wmUh.jpg

JYO52Ji.jpg

3hzddFy.jpg

aJs2987.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kuwait og Saudi Arabia. Pilotene elsket den. De pleide å fly lavt over landsbyene. Befolkningen trodde overlydssmellene var et tegn fra Allah.

 

 

;D ;D ;D Utrolig hva folka nedi disse landa skal blande religion med også!

 

Det var vel i 1969. Det var vel lettere å tro at det kunne være noe hinsides den gangen. En ting er sikkert da. Det å få en Lightning over hustakene kan nok gjøre noen og enhver religiøs.

:D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går ut ifra at man snart har fått overdose av dette gamle britiske klenodiumet her etterhvert, men siden det flyter over av screenshots her i forbindelse med den nærliggende utgivelsen av T5 og T55, legger jeg ut noen til.

 

bSnVeHP.png

 

På jakt etter ørkenrever i Midt-Østen

 

KEkHso0.png

 

Blank og fin i sola

 

MkjU6WB.png

 

Final approach King Abdul-Aziz flyplass, Saudi Arabia

 

boeO7cC.png

 

Takk for oppmerksomheten.  Kommer snart i nærheten av deg og lager et forferdelig bråk. <3 :)

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...