Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 11. desember 2016 Premium Medlem Skrevet 11. desember 2016 Advanced Trainer fra JustFlight. Vi har jo sett dem, Red Arrows, på flystevner rundt om i Europa, så flyet har vært mye eksponert i mange år. Var derfor spent på modellen fra JF, og hadde ikke tid til å vente på reaksjoner fra andre fora, men kjøpte den samme dag den var til salgs. Fantastisk fin å se på, både utvendig og innvendig, men slitsom å få i lufta. Det er grenser for hvor mye realisme man orker å slite med, og den dagen man må bruke like mye tid på å fly i simulator, som i virkeligheten, da er det over for min del !? Følte litt på dette angående denne modellen, og etter ei stund havnet den bakerst i hangaren . Heldigvis, utviklerne i JF har finpusset og oppgradert modellen, og nå framstår den som både realistisk og underholdende, uten at du trenger å gå gjennom hele utdanningsprogrammet til RAF. Her noen glimt fra en "kosetur" fra Kjevik til Rygge. Fortsatt god helg Siter
Premium Medlem Svein-Frode Skrevet 11. desember 2016 Premium Medlem Skrevet 11. desember 2016 Enig angående kompleksitet. Det bør i det minste være en "ready to fly" knapp for de av oss som ikke har uendelig med tid til simming. Artig liten jager, og drømmefly for en PPL pilot Jeg holder meg til Dino's gratisutgave selv om den ikke er hi-fi. Hawk er jo en av mange britiske oppfinnelser som amerikanerne har gjort til sin egen. Siter
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 11. desember 2016 Forfatter Premium Medlem Skrevet 11. desember 2016 Jepp, Dino sin gratisversjon er veldig bra, morsom å fly og er jo også tilpasset carrierops (!!!) Men til forsvar for JF sin betalingsmodell, så har den mye bedre flyfeeling, og får fram litt mer gåsehud ;D . Men helt enig i at kompleksiteten kan gå for langt. Artig å lære seg dybde-simulering på enkelte fly, men det må ikke bli sånn at man faktisk MÅ kunne alt for hver flytur : Siter
Premium Medlem Svein-Frode Skrevet 11. desember 2016 Premium Medlem Skrevet 11. desember 2016 Jepp, Dino sin gratisversjon er veldig bra, morsom å fly og er jo også tilpasset carrierops (!!!) Men til forsvar for JF sin betalingsmodell, så har den mye bedre flyfeeling, og får fram litt mer gåsehud ;D . Men helt enig i at kompleksiteten kan gå for langt. Artig å lære seg dybde-simulering på enkelte fly, men det må ikke bli sånn at man faktisk MÅ kunne alt for hver flytur : Aerosoft har jo gjort en forbilledlig jobb med sjekklisten og "Ready to Fly" og "Cold and Dark" modus. Slik burde alle vært laget! Siter
Eivin Stensø Skrevet 11. desember 2016 Skrevet 11. desember 2016 Det er derfor jeg stor sett bare flyr "hundreogfire" og Lightning. Det er nok å henge fingrene i bare med de to Siter
Kim Kristensen Skrevet 11. desember 2016 Skrevet 11. desember 2016 Ja det var det der med å nesten måtte ta et ekstra studieår for å lære seg systemer og alt av brytere i cockpiten bare for å ta seg en kosetur, noen liker det, for egen del vil er atmosfære og flyfeeling alltid toppe systemer, så det er flott at det finnes fly for oss alle. Siter
Andrew Thomsen Skrevet 11. desember 2016 Skrevet 11. desember 2016 Heldigvis gjør Milviz det enkelt for en stakkar. Bare noe få knotter å knote med før man er airborne. Men har lært meg fra full cold & dark til ready to fly for Boeing Airlinere. Måtte bare liksom Siter
Eivin Stensø Skrevet 11. desember 2016 Skrevet 11. desember 2016 Heldigvis gjør Milviz det enkelt for en stakkar. Bare noe få knotter å knote med før man er airborne. Men har lært meg fra full cold & dark til ready to fly for Boeing Airlinere. Måtte bare liksom +1 Det er absolutt endel av greia, mener jeg. Men har innsett at jeg må begrense meg på antall fly jeg har i hangaren. Ellers går det fort i surr når man blir litt stressa Siter
Premium Medlem Kjetil Håvan Skrevet 12. desember 2016 Premium Medlem Skrevet 12. desember 2016 Helt råe bilder! 8) Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.