Gå til innhold

Det går framover


Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

Har holdt meg unna HDR og skygger fra skyene, da dette knelte min moderate PC,  men ble fristet til å prøve på nytt igjen etter flere oppdateringer av P3D3.

Og hvilken overraskelse !  Dybde og kontrast i landskapet ble straks mer livaktig,  fin flyt og ingen forskjell i resursbruk i PCen  :o  Valgte Edwards AB da skyggene kommer godt fram i ørkenlandskapet,  og selvfølgelig kvitterte æ ut et rør fra SkunkWorks hangar  ;)

ed1.jpg

 

ed3.jpg

 

ed2.jpg

 

ed4.jpg

 

ed5.jpg

 

ed6.jpg

 

Dette er sikkert gammelt nytt for de ivrigste her inne,  men for meg var det godt nytt i serien om framgang for oss P3D3-brukere.  God helg  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Jotakk,  er veldig fornøyd med grafikken i P3D3,  også default .

 

Voldsomt til fancy skyer det der

Skyene er REX Soft Clouds.  Har brukt disse siden de ble lansert,  og de fungerer spesielt godt ved skygjennomgang,  men først nå

ble de "fancy" når de også fikk skygger på bakken  :) .

 

Er vel sjelden så mye skyer over Edwards i virkeligheten

;D stort sett skyfri himmel til vanlig ja,  men synes skyggene på bakken kom godt fram i ørkenlandskapet  ;D .

 

Men etter nytt skjermkort, har det vært rene himmelen, med nesten alt av effekter aktivert og PTA til slutt gjorde at realismen virkelig falt på plass.

Regner med det ja  ;D ,  nytt skjermkort står høyt på ønskelista,  og æ skuler mot den nye serien  GeForce 1080,  men syns de er i overkant dyre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

GTX970 holder i massevis hvis du kun har en skjerm i vanlig HD oppløsning. Skal du ha 4K eller flere skjermer bør du ha noe hvassere.

 

Kjører selv en 970 på min gamle i7 2600, og er strålende fornøyd. Dog bruker jeg ikke kompliserte addons i form av fly eller flyplasser, men har det meste av scenery fra ORBX.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Full Member

Hei. Jeg er helt enig at det går framover... Med P3D 3.4 og AoN 3.91 har simmen gjort et stort hopp framover. Jeg kjører også GTX 970, men på en 48"  4k skjerm. Oppløsningen er 3840x2160x32. Det fungerer veldig bra. Jeg flyr mye PMDG 737 800,og har scenery fra ORBX sammen med AoN. Jeg har kun litt standard AI tafikk fra P3D og normalt bruker jeg også  AS16 med REX soft cloud skyer. De fleste settinger er på det nest høyeste. Jeg er veldig fornøyd både med grafikk og flyt i simmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Var ikke meningen å begynne å spore av innlegget ditt Ernst, men dette ble litt interessant.  ;D

Jeg kjører to 27" full hd skjermer, det funker knall da det er smale kanter på skjermene. Jeg bruker opusFSI's innebygde mulighet (akkurat som ezdoc) for til å sette feks pilotview center der jeg vil, litt til venstre for midt mellom skjermene. Dette funker glimrende for ett skjermkort og jeg slipper den ekstra kraften enda en skjerm ville ha krevd av skjermkortet.  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
Var ikke meningen å begynne å spore av innlegget ditt Ernst

 

Alt i orden,  dette er godt innafor  :) Var jo mest snakk om hva som fungerer,  og det er alltid interessant å se hva andre bruker .

Jeg har en ganske stor 4K-skjerm,  pluss at jeg kjører kart ( plan G ) på en 21 tommers ekstra skjerm,  og dette går uten nevneverdige problemer

med GTX 970 .  I tillegg bruker jeg TrackIR.  Sånn ser det ut hos meg  :

coc.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...