Gå til innhold

Første tur PMDG NGX i P3d ENNA-ENTC


Anbefalte innlegg

Pent. Hva mener du at du ikke fikk den til å virke? Værradar viser ingenting om det ikke er noe å vise, den trenger en ansamling av vanndråper konsentrert nok til at signalene reflekteres tilbake til radaren. På bildene har du i allefall ingen skyer som vil vise vise noe særlig med mindre du makser gainen og er kun et par mil unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker ikke P3D, og den tiden jeg har til simming går til Concorde, så jeg har ikke testet oppdateringen i FSX enda heller. Det kan godt hende det er en bug, særlig siden ASN har hatt et litt trøblete samspill med P3D slik jeg har skjønt det, derfor spurte jeg også hva du mente :)

 

Ikke alle vet hvordan en værradar funker og hvilke resultater man kan vente i hvilke tilfeller, samt hvordan man forholder seg til Gain og Tilt eller turbulence og terrain modes. Jeg ville bare helgardere mot en slik misforståelse, og et drypp kunnskap for eventuelle andre forumbrukere kan da ikke skade ;)

 

For å virkelig teste WX kan man jo finne seg en flyplass som opplever mye konvektivitet (den typen vær som er mest forbundet med skyer som vil stå ut på radar) her http://www.badbadweather.com , i form av f.eks. mye regn eller tordenvær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Ser det er andre som har fått den til så sikkert noe jeg ikke har knottet på enda ...(bruker feil) ::)

Tok det ikke opp negativt var bare nyskjerrig på om andre hatt fått liv i radaren  ;)

 

Får ta turen fra ENTC -ENBO og se om jeg finner noen fuktige skyer  :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er mange som misforstår dette konseptet med vær radar og tror den skal vise skyer. Men det medfører ikke riktighet. Som Magnus var inne på tidligere her så ser en vær radar kun vann dråper. Og det må være en viss konsentrasjon for at det skal vises på vær radaren. No offence altså, er bare til informasjon for dem som ikke vet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slett filene fx_WheelSnowSpray.fx og fx_WheelWetSpray.fx fra Effekt folderen i P3D (ta backup). Det skulle løse problemet, Robert.

 

RuneG

 

Vær meget forsiktige med å slette effekter. Har filene også en controller, f.eks ctrl_WheelSnowSpray.fx, kan det føre til stuttering. Så jeg pleide å redigere effektfilene i stedet for å slette de. Kommer tilbake til saken om jeg finner ut hvordan.

 

Sett heller effekt slideren til low eller ingen ting, om du absolutt vil ha bort effekten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne ikke finne ctrl filer for de som nevnes her, så det går vel bra. Det gamle tipset mitt er som følger:

 

Åpne effektfila, og rediger bort alt bortsett fra dette:

 

[Library Effect]

Lifetime=5

Version=2.00

Radius=-1

Priority=0

 

...og lagre så fila. Gjøres på eget ansvar.

 

For min del har jeg gjort intet - henger meg ikke opp i slikt. ;) Men måtte bruke denne teknikken, for å fjerne det teite bølgene i FSX. Kom på nå at det var da det ble stuttering, fordi wave filene og har en controller.

 

Fant en tråd: http://forum.avsim.net/topic/274287-get-rid-of-snow-rain-spray/

 

Se innlegg 4.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innlegg 8 og 9 i tråden er lest. Da går jeg tilbake til tidligere metode med å slette filene i Effect-mappa for å bli kvitt "gutten i røyken" ::) Skulle jeg få problemer med stutters kan jeg jo legge de tilbake i mappa. Har alltid en egen backup av ren P3D install. Det var som sagt denne metoden jeg har brukt til nå i både FSX og P3D. Må innrømme at jeg ikke forsøkte trikset med dobbelt slash fordi jeg for tiden holder på å reinstallere P3D etter at FPS gikk i bånn etter installasjon av PMDG 737NGX full pakke. Fikk faktisk opp mot 50% reduksjon selv med betydelig lavere settings. Mjc Q400 ligger på 30-35 fps, mens PMDG ligger på 15-20. Dette er en ny problematikk for undertegnede :o

 

RuneG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...