Øyvind Schou Johnslien Skrevet 18. mai 2014 Del Skrevet 18. mai 2014 Ble inspirert etter bruken av Boeing Poseidon og jeg er rett og slett allergisk mot busser som det går over 12 av på dusinet. Derfor ble det litt malingsplasking her på PMDG sin 777. Er vel ikke nødvendig å si at dette er en paint av rein fantasi, men det kunne vært kult å sett? Painten er langt ifra ferdig men jeg slenger nå ut noen få Wip bilder. Nyere Norske mil fly er jo gjerne navngitt etter gamle Norrøne navn og her falt valget på Fjorgyn, som etter sigende er moren til selveste Tor. Ville gjerne holde denne painten forholdsvis rein og grei med standard merker, fargevalget falt på Titanium Grey som gjorde den akkurat passe skummel synes jeg.. Doors open, Flaps down, Speedbrake up, for å sjekke at man ikke har gått glipp av noen flekker. Selvfølgelig ser jeg nå at Jet Intake merkene på motorens inside er speilvendt.. No problemos, det fikser jeg på ett par min. Som sagt Wip. Når man har Norrøne navn er det ok å benytte Runer som det faktisk går an å lese, her fant jeg en font som heter Comic Runes og de var ikke helt gærne.. Får se om jeg finner på noe mere å dekorere med, men jeg er litt fan av Less is More så vi får se. Forholdsvis diskre Roundell`s både over og under vingene, ikke helt sikker på om disse skal bli værende eller ikke enda. Det var første titt, håper det falt sånn noenlunde i smak selv om det sikkert er en "far out there" paint? Gjenstår en del tilpassing av div filter og farger, synes også det er litt mye skinn i den foreløbig. Har ikke rørt Alpha`en enda. Kanskje det dukker opp noen bilder fra luften etter hvert. Denne blir i første omgang laget til meg selv, så jeg faktisk får lyst til å benytte denne glimrende modellen. Men hvis det evt dukker opp noen som kunne tenkt seg denne, så legger jeg den gjerne offentlig når den er ferdig. Ha en fin søndag. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 18. mai 2014 Premium Medlem Del Skrevet 18. mai 2014 ..... æ besvimer langsomt! Alt du finner på for å ha en unnskyldning for å fly langtransport ;D . Og denne gangen var det seriøse greier, selv om det norske forsvaret neppe går for denne løsningen. Men kanskje du får lagt ut et agn til noen i systemet som plutselig fikk en god idè ;D . Stilig arbeid var det uansett, og denne kjempen skulle æ faktisk latt meg friste til å prøve noen turer...... hvis den dukker opp i P3D2 : Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 18. mai 2014 Del Skrevet 18. mai 2014 Artig prosjekt, men hvis du skal ha low-viz roundells så burde vel resten være low-viz også, sånn som finflashen f.eks? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Kjetil Håvan Skrevet 18. mai 2014 Premium Medlem Del Skrevet 18. mai 2014 Wow, den var kul!! Skulle hatt et par slike i den norske militære flyflåten. Typisk norsk å bestille nye kampfly 5-10 år for sent, og seaking erstatter 20 år for seint LOL. Det er faktisk mulig å spare seg til fant, og det er noe vi er god til i Norge. ;D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Schou Johnslien Skrevet 19. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2014 æ besvimer langsomt! Alt du finner på for å ha en unnskyldning for å fly langtransport ;D . Og denne gangen var det seriøse greier, selv om det norske forsvaret neppe går for denne løsningen. Men kanskje du får lagt ut et agn til noen i systemet som plutselig fikk en god idè ;D . Stilig arbeid var det uansett, og denne kjempen skulle æ faktisk latt meg friste til å prøve noen turer...... hvis den dukker opp i P3D2 : He he.. Må jo ha litt å drive med veit du Ernst. Men jeg har muligens en god nyhet til deg, sjekk hva som blir skrevet i PMDG Developer tråden på Avsim. PMDG are planning release of the following products for use with the Lockheed Martin Prepar3d platform: PMDG 747-400v2.0 for P3D PMDG 777 Series for P3D PMDG 737NGX Series for P3D Og. We currently anticipate that the PMDG 777-200LR/F will be the first product released for use with P3D. All other PMDG products for P3D will follow later. Det var vel egentlig dette som gjorde at jeg skaffe meg denne, skal bli morsomt å se hvordan den oppfører seg i P3 etter hvert. Artig prosjekt, men hvis du skal ha low-viz roundells så burde vel resten være low-viz også, sånn som finflashen f.eks? Joa jeg er litt enig i det Fredrik. Gjorde noen prøver her men likte ikke noe særlig det jeg så, det jeg endte opp med var å tone ned fargene på flagg og noen småting. Da ble den litt mere spiselig synes jeg. Tok en liten prøvetur ut fra Gmoen og slenger ut noen få shots. Forholdsvis enkel og grei paint uten de store utfordringene. Står igjen litt smådetaljer her, så får vi se. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 19. mai 2014 Premium Medlem Del Skrevet 19. mai 2014 Åiåiåi, det var spennende nyheter Håper de ikke bruker den vanlige evigheten på oppgraderingen. 777-modellen har lenge fristet, og kommer den til P3D2 er det bare å la alle hemninger fare ;D . Dessuten er det kanskje enda mer spennende hva de får ut av 747 v2.0. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Schou Johnslien Skrevet 20. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2014 Takker for ideen Benny. Fjorgyn har nå fått ny cockpit. Borte er de grelle 70 talls spy fargene, og nå ser den slik ut: Etter å ha fomlet litt frem og tilbake med farger og filter, endte jeg opp på denne blandinga. Selve panelplatene har mye av den gamle fargen bare en anelse mørkere. Overhead og Vinduslister derimot fikk smake penselen. Setene har fått new look sammen med Center. Gulvet derimot er default. Personlig synes jeg det kom seg etter å ha snoka og fomla med over 40 dds filer. Får se om det ikke blir en tur for å sjekke litt grundigere etter hvert. Denne prøveturen gikk over Bergen for å hilse på Benny.. ;D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Benjamin Hennes Skrevet 23. mai 2014 Del Skrevet 23. mai 2014 Noen få bilder fra en liten testtur ut i fra Oslo Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Inge Jenstad Skrevet 25. mai 2014 Del Skrevet 25. mai 2014 Dette var da svært så profesjonelt, Øyvind. Jeg lar meg villig imponere av alle dere som bidrar i denne vår hobby. Det ville ikke vært rare greiene om Microsoft og Prep3D måtte holde på for seg selv. ;D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Schou Johnslien Skrevet 25. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2014 Jo takker for det Inge. Nå kan jeg umulig sammenlignes med supergutta som lager scenery. Det er nok langt mere komplisert enn å skvette noen malingslag på en flykropp. Så når det gjelder de gutta er jeg like imponert som deg. Kan like godt smelle inn litt updates her når jeg først er inne. Jeg har pusla og pirka med denne cockpitten til T7`ern ei stund nå og nå ser den slik ut: Har lagt på litt forskjellige nyanser på paneler og rammer så det ikke ser dønn likt ut over heile fjøla. En ting jeg angra på at jeg begynte med, var å oppgradere samtlige skruer i denne cockpitten. Hvem skulle tru at det var slike sinnsyke mengder av dem.. Får jeg se en skrue foran meg de nærmeste dagene, veit jeg ikke hva jeg gjør gitt.. Litt smådetaljer stort sett alle steder for å prøve å løfte den litt. Som dere ser så ble jeg angrepet av CAUTION buggen på denne flighten. Heldigvis er den velkjent og er lovet en fix på neste SP. Utvendig er den stort sett som de forige bildene. Noen småforandringer er det men det ser ut til at den blir slik. Jeg har noen eksemplarer ute til en enkel Beta test og etter jeg får tilbakemeldinger derifra og evt forbedret feil så vil den bli lagt offentlig. Hvis det er noen som vil ha den da selvfølgelig. Kan nevne at den nye VCen selvfølgelig kan benyttes i hvilken som helst livery. Være seg F eller LR modell. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 26. mai 2014 Premium Medlem Del Skrevet 26. mai 2014 Veldig bra jobba Øyvind, nå er det bare å vente på at denne godbiten skal bli brukandes i P3D2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune Brauten Skrevet 26. mai 2014 Del Skrevet 26. mai 2014 Herra va bærre lækker ja! ;D Ja takk Øyvind..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Schou Johnslien Skrevet 27. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2014 Halla Rune.. Hyggelig å høre fra en sambygning.. Sjekk PM. Trur bættre du ble oppnevnt til Beta tester etter posten din.. ;D Kan legge til at etter bildene over er knipsa har jeg lagt til samtlige Spec filer og editert disse så shining på flykroppen er på ett minimum. Den fremstår nå som matt uten store refleksjoner og passer bedre inn som ett militær fartøy. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Schou Johnslien Skrevet 1. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2014 Da har jeg akkurat lastet opp både selve painten og VC textures til http://aussiex.org/forum/index.php?/files/ Veit fra før at det ofte kan ta noe tid før den blir tilgjengelig, men til dere som evt vil laste ned disse så bør det være klart i løpet av dagen. Håper di faller i smak. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oddmund Karlsen Skrevet 2. juni 2014 Del Skrevet 2. juni 2014 Kan ikke finne noenting ut fra linken din. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Schou Johnslien Skrevet 4. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2014 Hei Oddmund. Det stemmer nok at det ikke ligger noe ute foreløbig. Hos meg står den som Pending. Jeg måtte skrive inn og spørre hvorfor og svaret var at jeg hadde lastet opp som .RAR filer og det eneste gutta godtok var .ZIP. Har nå på morran konvertert filene og lastet opp igjen, så da er det forhåpentlig ikke lenge før filene er tilgjengelig. Beklager dette men håper været har vært så bra at det ikke har vært sim som har vært i hovedfokus disse dagene? Jeg slenger ut link når det er klart. Edit. Da var endelig downloaden tilgjengelig. Selve painten her: http://aussiex.org/forum/index.php?/files/file/4689-pmdg-777f-royal-norwegian-air-force-027-fjorgyn/ Og ny VC her: http://aussiex.org/forum/index.php?/files/file/4690-pmdg-777-darker-vc/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 4. juni 2014 Premium Medlem Del Skrevet 4. juni 2014 Som sagt, råtøff paint ! Lurer på om forsvaret kan påvirkes til å anskaffe noen 777 pga av painten. Vi kunne jo sårt trenge noen erstatningsfly for Twotterne som de kvittet seg med..... ;D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Robert Hulthin Skrevet 2. juli 2014 Premium Medlem Del Skrevet 2. juli 2014 Måtte jo teste denne saken din Øyvind så da ble det et personlig nederlag.............. handlet til FSX : men ellers en flott maskin ...blir nok utvidet til P3d også denne.... tok noen bbilder fra testur i går Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.