Gå til innhold

Work in Progress RNOAF Fjorgyn


Anbefalte innlegg

Ble inspirert etter bruken av Boeing Poseidon og jeg er rett og slett allergisk mot busser som det går over 12 av på dusinet.

Derfor ble det litt malingsplasking her på PMDG sin 777.

Er vel ikke nødvendig å si at dette er en paint av rein fantasi, men det kunne vært kult å sett?

Painten er langt ifra ferdig men jeg slenger nå ut noen få Wip bilder.

 

Nyere Norske mil fly er jo gjerne navngitt etter gamle Norrøne navn og her falt valget på Fjorgyn, som etter sigende er moren til selveste Tor.

 

zEC1nwd.jpg

 

Ville gjerne holde denne painten forholdsvis rein og grei med standard merker, fargevalget falt på Titanium Grey som gjorde den akkurat passe skummel synes jeg..  ;)

 

WuamTKU.jpg

 

Doors open, Flaps down, Speedbrake up, for å sjekke at man ikke har gått glipp av noen flekker.

 

z3xuvjt.jpg

 

Selvfølgelig ser jeg nå at Jet Intake merkene på motorens inside er speilvendt..  >:(

No problemos, det fikser jeg på ett par min. Som sagt Wip.

 

vA1PYJ6.jpg

 

Når man har Norrøne navn er det ok å benytte Runer som det faktisk går an å lese, her fant jeg en font som heter Comic Runes og de var ikke helt gærne..

 

EtY2xiE.jpg

 

Får se om jeg finner på noe mere å dekorere med, men jeg er litt fan av Less is More så vi får se.

 

gWpxlk1.jpg

 

Forholdsvis diskre Roundell`s både over og under vingene, ikke helt sikker på om disse skal bli værende eller ikke enda.

 

Det var første titt, håper det falt sånn noenlunde i smak selv om det sikkert er en "far out there" paint?

Gjenstår en del tilpassing av div filter og farger, synes også det er litt mye skinn i den foreløbig. Har ikke rørt Alpha`en enda.

Kanskje det dukker opp noen bilder fra luften etter hvert.

Denne blir i første omgang laget til meg selv, så jeg faktisk får lyst til å benytte denne glimrende modellen.

Men hvis det evt dukker opp noen som kunne tenkt seg denne, så legger jeg den gjerne offentlig når den er ferdig.

 

Ha en fin søndag.  :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
:o  .....  æ besvimer langsomt!  Alt du finner på for å ha en unnskyldning for å fly langtransport  ;D .  Og denne gangen var det seriøse greier,  selv om det norske forsvaret neppe går for denne løsningen.  Men kanskje du får lagt ut et agn til noen i systemet som plutselig fikk en god idè  ;D .  Stilig arbeid var det uansett,  og denne kjempen skulle æ faktisk latt meg friste til å prøve noen turer...... hvis den dukker opp i P3D2  ::)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Wow, den var kul!! Skulle hatt et par slike i den norske militære flyflåten. Typisk norsk å bestille nye kampfly 5-10 år for sent, og seaking erstatter 20 år for seint LOL. Det er faktisk mulig å spare seg til fant, og det er noe vi er god til i Norge.  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

æ besvimer langsomt!  Alt du finner på for å ha en unnskyldning for å fly langtransport  ;D .  Og denne gangen var det seriøse greier,  selv om det norske forsvaret neppe går for denne løsningen.  Men kanskje du får lagt ut et agn til noen i systemet som plutselig fikk en god idè  ;D .  Stilig arbeid var det uansett,  og denne kjempen skulle æ faktisk latt meg friste til å prøve noen turer...... hvis den dukker opp i P3D2  ::)

 

He he.. Må jo ha litt å drive med veit du Ernst.

Men jeg har muligens en god nyhet til deg, sjekk hva som blir skrevet i PMDG Developer tråden på Avsim.

 

PMDG are planning release of the following products for use with the Lockheed Martin Prepar3d platform:

 

PMDG 747-400v2.0 for P3D

 

PMDG 777 Series for P3D

 

PMDG 737NGX Series for P3D

 

Og.

We currently anticipate that the PMDG 777-200LR/F will be the first product released for use with P3D.  All other PMDG products for P3D will follow later.

 

Det var vel egentlig dette som gjorde at jeg skaffe meg denne, skal bli morsomt å se hvordan den oppfører seg i P3 etter hvert.

 

Artig prosjekt, men hvis du skal ha low-viz roundells så burde vel resten være low-viz også, sånn som finflashen f.eks? :)

 

Joa jeg er litt enig i det Fredrik.

Gjorde noen prøver her men likte ikke noe særlig det jeg så, det jeg endte opp med var å tone ned fargene på flagg og noen småting.

Da ble den litt mere spiselig synes jeg.

 

Tok en liten prøvetur ut fra Gmoen og slenger ut noen få shots.

 

JMMHtsH.jpg

 

 

9PAVzad.jpg

 

 

HAgIvev.jpg

 

 

kLUjgr9.jpg

 

Forholdsvis enkel og grei paint uten de store utfordringene.

Står igjen litt smådetaljer her, så får vi se.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Åiåiåi,  det var spennende nyheter  :)  Håper de ikke bruker den vanlige evigheten på oppgraderingen.  777-modellen har lenge fristet,  og kommer den til P3D2 er det bare å la alle hemninger fare  ;D .  Dessuten er det kanskje enda mer spennende hva de får ut av 747 v2.0.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for ideen Benny.

Fjorgyn har nå fått ny cockpit.

Borte er de grelle 70 talls spy fargene, og nå ser den slik ut:

 

wUx37eq.jpg

 

Etter å ha fomlet litt frem og tilbake med farger og filter, endte jeg opp på denne blandinga.

 

KSfTflz.jpg

 

KricTjr.jpg

 

Selve panelplatene har mye av den gamle fargen bare en anelse mørkere. Overhead og Vinduslister derimot fikk smake penselen.

 

NAEcHDU.jpg

 

Setene har fått new look sammen med Center. Gulvet derimot er default.

 

oEhzOv8.jpg

 

Personlig synes jeg det kom seg etter å ha snoka og fomla med over 40 dds filer.

Får se om det ikke blir en tur for å sjekke litt grundigere etter hvert.

Denne prøveturen gikk over Bergen for å hilse på Benny..  ;D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo takker for det Inge.

Nå kan jeg umulig sammenlignes med supergutta som lager scenery.

Det er nok langt mere komplisert enn å skvette noen malingslag på en flykropp.

Så når det gjelder de gutta er jeg like imponert som deg.

 

Kan like godt smelle inn litt updates her når jeg først er inne.

Jeg har pusla og pirka med denne cockpitten til T7`ern ei stund nå og nå ser den slik ut:

 

SUzF2AY.jpg

 

Har lagt på litt forskjellige nyanser på paneler og rammer så det ikke ser dønn likt ut over heile fjøla.

 

3iBiBw4.jpg

 

En ting jeg angra på at jeg begynte med, var å oppgradere samtlige skruer i denne cockpitten.

Hvem skulle tru at det var slike sinnsyke mengder av dem.. Får jeg se en skrue foran meg de nærmeste dagene, veit jeg ikke hva jeg gjør gitt..  :o

 

4ICZXdY.jpg

 

Litt smådetaljer stort sett alle steder for å prøve å løfte den litt.

Som dere ser så ble jeg angrepet av CAUTION buggen på denne flighten. Heldigvis er den velkjent og er lovet en fix på neste SP.

 

zEe5AN2.jpg

 

Utvendig er den stort sett som de forige bildene.

Noen småforandringer er det men det ser ut til at den blir slik.

Jeg har noen eksemplarer ute til en enkel Beta test og etter jeg får tilbakemeldinger derifra og evt forbedret feil så vil den bli lagt offentlig.

Hvis det er noen som vil ha den da selvfølgelig.

 

Kan nevne at den nye VCen selvfølgelig kan benyttes i hvilken som helst livery.

Være seg F eller LR modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halla Rune.. Hyggelig å høre fra en sambygning.. ;)

Sjekk PM. Trur bættre du ble oppnevnt til Beta tester etter posten din..  ;D

 

Kan legge til at etter bildene over er knipsa har jeg lagt til samtlige Spec filer og editert disse så shining på flykroppen er på ett minimum.

Den fremstår nå som matt uten store refleksjoner og passer bedre inn som ett militær fartøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Oddmund.

Det stemmer nok at det ikke ligger noe ute foreløbig.

Hos meg står den som Pending.

Jeg måtte skrive inn og spørre hvorfor og svaret var at jeg hadde lastet opp som .RAR filer og det eneste gutta godtok var .ZIP.

Har nå på morran konvertert filene og lastet opp igjen, så da er det forhåpentlig ikke lenge før filene er tilgjengelig.

 

 

Beklager dette men håper været har vært så bra at det ikke har vært sim som har vært i hovedfokus disse dagene?

 

 

Jeg slenger ut link når det er klart.

 

 

Edit.

Da var endelig downloaden tilgjengelig.

 

 

Selve painten her: http://aussiex.org/forum/index.php?/files/file/4689-pmdg-777f-royal-norwegian-air-force-027-fjorgyn/

 

 

Og ny VC her: http://aussiex.org/forum/index.php?/files/file/4690-pmdg-777-darker-vc/

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...