Thomas Lorentzen Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 ... jaggu er det mulig, etter mye jobb internt i slekta. Mye kloke sceneryhoder i familien Vi kan starte med Gardermoen: Her er endel 3D modeller fjernet fra Andrew sitt, det som sitter igjen er i all hovedsak terminalen, en del vegetasjon og alt som har med bakken og gjøre. Alt av andre bygg er hentet inn fra Jo Erlend sitt OSL X. I bunn og grunn betyr dette at man har autogen helt inntil plassen, den ligger pinlig nøyaktig og ikke minst en framerate på drøyt 80-100. .. hvorfor ikke gjøre det samme på Værnes: Her er det litt med spredt mht. bygg, men nå ligger ihvertfall TRD der den skal ligge, ingen offset på ILS. Ja, mistet AES på begge plasser, men etter og ha konfiguert GSX så var valget lett mht performance og nøyaktighet. Så, hvis Andrew er snill å fjerne gates 23, 21, 19, 17 som nå er sprengt bort in real, så blir det kanakas! (Obvious to say, disse filene går ingen steder, men det er bevist at det går ann) :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Benjamin Hennes Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 Sorry altså, men dette synes eg dere kan ta på PM... Grunnen er at du ska holde det for deg sjølv, og ingen andre enn deg vil få nytte av det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Lorentzen Skrevet 1. august 2012 Forfatter Del Skrevet 1. august 2012 Why? Dette er ingen heksekunst, om noen lurer på hvordan dette gjøres kan de ta det på PM med meg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 Sant, ingen grunn til å skjule kreative ideer som dette, har vært inne på tanken å gjøre det samme selv. Og her ser man fordelen ved å utnytte autogen, og gi den spillerom der det er mulig. Artige shots dette :grin: Jeg har noen gates å fjerne på Gardermoen ja. Satt jo der med en øll og betraktet vill gravevirksomhet for noen dager siden, men glemte å notere gatene. De skal bort snart, og gi plass til Werner sin midlertidige terminal. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Lorentzen Skrevet 1. august 2012 Forfatter Del Skrevet 1. august 2012 Jeg har noen gates å fjerne på Gardermoen ja. Satt jo der med en øll og betraktet vill gravevirksomhet for noen dager siden, men glemte å notere gatene. De skal bort snart, og gi plass til Werner sin midlertidige terminal. Vakkert! :grin: Når du først nevner det, området fra G23 og vestover ser for tiden ut som en krigssone. Jeg er så heldig å ha kontor helt øverst i terminalen mot vest og dermed flott utsikt både vest og nordover, om du trenger bilder let me know! (Ser forresten ut som G17 er delvis left behind, fundamentet står igjen) Webcamen på OSL.nå er også fin i bruk som referanse. Nå er pinadø også gangbroen ferdig - her går det unna! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 Takker, kommer nok tilbake til saken om noen shots, men ikke før om cirka 6 uker :smile: Jeg har laget ferdig nytt radartårn, må bare mekke noen få texturer. Ellers er planen: Terminalen til Werner Dokking anvisere (har en i drift alt) WIF hangar ved 01L "Krigssonen" venter jeg med til de har all asfalten på plass. PS, et spørsmål: Har jeg parkeringen til 744F for langt inne, bør jeg flytte den litt tilbake? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Lorentzen Skrevet 1. august 2012 Forfatter Del Skrevet 1. august 2012 "Krigssonen" venter jeg med til de har all asfalten på plass. Om du mener krigssonen nord for nåværende terminal forstår jeg det godt, men i kroken mellom pier vest og syd vil det ikke komme asfalt da det skal støpes fundament for påbygg av dagens terminal - så der kan du fint slippe en granat før du drar til sjøs Kommer tilbake med 744'en, men har aldri tenkt over at den har stått for langt frem. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 Stemmer, jeg kan gjøre området mellom dagens terminal og ny bro ganske så dirty :grin:. Rekker det ikke nå (venter på utsatt avreise), men får gjort litt på en kraftig bærbar mens jeg sniker rundt langs sør og nordamerika, dog uten å kunne bruke nettet til annet enn å lese, og knapt nok det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reidar Fredrik Frydenlund Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 Vi spiser kake, men ingen får. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stein-Ove Rud Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 Vi spiser kake, men ingen får. Er noe som heter opphav's rettigheter, dumt, men slik er det nå bare. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reidar Fredrik Frydenlund Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 Men hva er poenget med å friste andre? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Lokøy Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 Fine bilder og pent stykke arbeid Vi har vel allerede fått mesteparten av "kaken". Om disse flinke gutter skulle finne på og beholde ett kakestykke selv....hva gjør vel det. Det ligger trossalt noen timer bak arbeidet. Kan vi ikke bare nyte det vi har fått. Er vi snille kan det jo hende vi får mer "kake" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Lorentzen Skrevet 1. august 2012 Forfatter Del Skrevet 1. august 2012 Vi spiser kake, men ingen får. Skal man først kjøre kaketrikset må man ha litt hold i (kake)bunn. Om det er noen som vil ha kake, ta kontakt på PM. (For tredje gang) Bakdelen er at jeg kun kan komme med oppskriften, du må selv bake kaken. Fremgangsmåten er enkel, men jobben er stor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fred Solli Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 Det ser ut til å ha vært stor pågang på PM'en din Thomas for limiten er allerede nådd. :crazy: Ikke mulig å komme inn i kakebutikken. :cry: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 For min del går jeg ut og tar meg en øl. Dukker nok opp på PM når trafikken har lagt seg :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Lorentzen Skrevet 1. august 2012 Forfatter Del Skrevet 1. august 2012 Hmm, masse plass i inboxen min? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 Nåvel, Thomas, se opp for PM om jeg får tid, og send oppskriften til meg ASAP, please :grin:. Må jo ha noe å plukke på mens jeg venter på å bli sendt hit og dit. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars K. Rønes Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 Er det ikke mulig å bare skrive oppskriften inn her i tråden da? Selve oppskriften er det vel ikke opphavsrett på? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Lorentzen Skrevet 2. august 2012 Forfatter Del Skrevet 2. august 2012 Er det ikke mulig å bare skrive oppskriften inn her i tråden da? Selve oppskriften er det vel ikke opphavsrett på? Har ingenting med opphavsrett og gjøre dette med oppskriften, men det var ett par hoder i starten av tråden som på død og liv ville at dette skulle foregå via PM, så be my guest. Sorry altså, men dette synes eg dere kan ta på PM... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
André S. Klophus Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 Er vel flere som vil ha oppskrift...eller de som syntes det ikke gjør seg her. Så i et demokrati er det vel bare å legge ut da :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jo Erlend Sund Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 Jeg ser ikke noe problem med at oppskriften blir lagt ut her, så opphavsrett er ikke noe problem Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werner Rafteseth Skrevet 3. august 2012 Del Skrevet 3. august 2012 Da dukker forhåpentligvis denne opp etterhvert også (nye midlertidige terminal sør). Bilde med forbehold om feil, en del "artistisk frihet" her da jeg er usikker på en del ting Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Lorentzen Skrevet 3. august 2012 Forfatter Del Skrevet 3. august 2012 Meget pent Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 3. august 2012 Del Skrevet 3. august 2012 Tror jeg rett og slett legger ut en offentlig beta av AoN i morgen. I den er det gjort plass til verket ditt. Men jeg har ikke snøring på om det må tilpasses parkeringer...men det kan vi ta som en update om cirka 5-6 uker. Det går nok bra med artistiske friheter...plausibelt er godt nok :smile: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Lorentzen Skrevet 3. august 2012 Forfatter Del Skrevet 3. august 2012 Slik ser det altså ut i FSX. Mens Werner feirer seg ett år eldre valgte jeg gå igang med en midlertidig, midlertidig gangbro over i påvente at Mr 3D får laget sin versjon Det ser ut til å passe flott sammen med resten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Lorentzen Skrevet 3. august 2012 Forfatter Del Skrevet 3. august 2012 Og siden Andrew har vært så snill å amputere noen gater, fikk jeg plass til startgropa på overgangen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werner Rafteseth Skrevet 4. august 2012 Del Skrevet 4. august 2012 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 4. august 2012 Del Skrevet 4. august 2012 Hei Werner, se der var brua klar ja. Tenkte å sende deg de nyeste engm filene, men jeg kommer likevel med en link til AoN 3.22 i løpet av kvelden, så da ordner det seg :smile: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Lorentzen Skrevet 4. august 2012 Forfatter Del Skrevet 4. august 2012 Da er jeg ENDA tryggere på at min overgang kun er midlertidig! Pent. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Veggen Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 Thomas: Kunne gjerne tenkt meg oppskriften, men funka dårlig å sende deg en PM. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.