Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det som avgjør saken er hvor solid underlaget er, og husker jeg rett, står slikt i AIP. C-5 besøkte også Lista ENLI en gang i tiden. Det sies de måtte flytte den hver halvtime så den ikke sank ned i underlaget, og at når den tok av, blåste den bort endel runway lys...

Skrevet

Mener da at TRD har mindre rullebane enn BOO, å de har da virkelig hatt nede hele 3 stk på en gang der nede :)

 

BOO er vel mye mye større og lengre bane en på TRD :)

 

Så A380 burde ikke være noe problem, selv lille TOS, har hatt nede både A340, B767, C-5 Galaxy og ikke minst AN124 :)

 

Så Det burde være 0 problem å få ned en A380/B744 på ENBO :)

Skrevet

Banen i seg selv er ikke noe problem. Problemet er oppstilling av A380, (trapp?) for ikke snakk om at taksebanene er noe små på nordsiden.

 

Taksebane A,B,C,E,F,J,M og W er 23 meter bred.

 

Taksebane Y er 22,5 meter bred

 

Taksebane D er 15 meter bred

 

Taksebane G,H,I,J,K,l er bare 12 meter bred.

 

A380 er totalt 79 meter bred! Det kan by på problemer bare det hvis de skal på nordsiden?

 

Må huske på at det er forksjell på 747 og A380, A380 er betydelig mye større.

Skrevet

Men så er spørsmålet. I en nødsituasjon er vel egentlig taxebanene ikke intresang, så lenge dem kommer seg helskinnet ned å får brakt paxn i sikerhet?

 

Nå vet jeg ikke hva reglene sier avdrørende altn. airport osv med tanke på fasiliteter, eller om det kun går på rullebanen og brann og havarikategorien som spiller inn.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...