andreas nærbø Skrevet 18. mai 2011 Skrevet 18. mai 2011 Hei Fikk en veldig smooth landing med QW sin 757 på ENBR i dag. Legger ved ett screenshot. Tuchdown 30.0 ft i minuttet Veildig fornøyd nå. Slo rekorden min på 40.0 ft i minuttet. Andreas LEGG GJERNE BILDE AV DIN BESTE LANDING MED FLY Siter
Sindre Holberg Skrevet 18. mai 2011 Skrevet 18. mai 2011 Du vet, en kiss landing er nødvendingvis ikke det beste Man bør treffe med en litt fart. Siter
Dag Rune Garborg Skrevet 18. mai 2011 Skrevet 18. mai 2011 Fin landing, men kanskje litt drøyt med 118,92 speed ? Siter
Gjest Aleksander Milde Skrevet 18. mai 2011 Skrevet 18. mai 2011 En kombinasjon av veldig mye motvind og veldig lite fuel her eller? Siter
Tommy Hansen Skrevet 18. mai 2011 Skrevet 18. mai 2011 Med vekt på 76.000kg så vil Vref være 121 med flaps 30° Flaps 25° vil Vref bli 122. Flaps 20° blir 132. +5kt. Om vi antar ingen gust og under 20 knop vind. Så 119kt landings speed er ikke såå drøyt,selv om det er noe i underkant ja. Stall speed vil ligge ca 30% under Vref. Derimot, så er det vel mer viktig å lande i landingssonen. Om du lander med 30ft/m eller 130ft/m har ingenting å si. Værre er det om du flyter over halve rullebanen for å få så lav vertikal landingshastighet som mulig. Det er virkelig en NO NO. I Delta VA får vi FAIL på en checkride om du ikke lander i nettopp landingssonen med riktig Vref. Siter
Steinar Grindstein Skrevet 18. mai 2011 Skrevet 18. mai 2011 En kombinasjon av veldig mye motvind og veldig lite fuel her eller? Han har slettes ikke for lite fuel her. 3,5tonn er meget bra beregna. Siter
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 18. mai 2011 Skrevet 18. mai 2011 757 kan ha ufattelig lav VREF.Jeg har snakket med folk på klapp til Icelandair,som har hatt 118 KNTS. Er selvfølgelig en lett TOW på disse turene. Siter
Svale Andre Leren Skrevet 18. mai 2011 Skrevet 18. mai 2011 skjønner ikke at dere klarer å sitte å diskutere det der i det hele tatt! Det han lager denne posten for, var jo for å vise hvilken fin landingrate han fikk. Men dere andre sitte å snakker piss om alt det andre: For lite fuel, lite vekt, for lav Ref speed og ditten og datten. At det går an!!! Siter
Fredrik Hofstad Haugen Skrevet 18. mai 2011 Skrevet 18. mai 2011 Jeg synes dette er helt sunn diskusjon Svale. Ikke noe galt her. Siter
Paulo Fernandes Skrevet 18. mai 2011 Skrevet 18. mai 2011 Veldig mykt dette Andreas Gongrats Jeg skjønner at folk diskuterer rundt dette. Noe som irriterer meg hos f.eks Virtual Norwegian er at piloter med veldig myke landinger får ros. For alt vi vet kan han piloten som lander -9 FPM ha brukt 3/2 av rullebanen til flare. Å lande så nærme som mulig touchdown zone og å komme mest mulig på centerline er viktigere enn at landingen er på 70 FPM istedenfor på 170. Siter
Tommy Hansen Skrevet 18. mai 2011 Skrevet 18. mai 2011 Jeg tror Svale har stått opp med det gale benet idag jeg. Eller så er han bare hung over fra gårsdagen? :grin: Siter
Svale Andre Leren Skrevet 18. mai 2011 Skrevet 18. mai 2011 En kombinasjon muligens?! ;D :grin: Siter
Tom Knudsen Skrevet 18. mai 2011 Skrevet 18. mai 2011 En god landing er en landing du kommer levende i fra Siter
Tommy Hansen Skrevet 18. mai 2011 Skrevet 18. mai 2011 Slik som den her mener du? :grin: [video:youtube]http://www.youtube.com/watch?v=REus9s4MEt8 Siter
Clamer F. Meltzer Skrevet 19. mai 2011 Skrevet 19. mai 2011 Noe jeg har misforstått med Vref? Viser ikke de knapt 119 knopene hastigheten når flyet treffer bakken? I såfall er det ikke noe uvanlig at den er litt lavere enn Vref. Det er den vel omtrent alltid når jeg lander. Ikke at jeg ser noe på hastigheten akkurat ved touchdown, den er ikke videre interessant etter at jeg har begynt med flaren. Siter
Jaran Berntzen Skrevet 19. mai 2011 Skrevet 19. mai 2011 Denne piloten burde blitt pisket, med påfølgende salting! Så dette klippet for første gang for flere år siden, men det er fortsatt noe av det verste jeg har sett. Mtp Vref så er jo ikke det et absolutt tall, er det vel? Meg bekjent må det jo kompenseres for vind, evt crossvind component, osv, osv. Når jeg flyr manuelle ILS appr med CS757 så pleier jeg å ligge på ca 140 kts med flap 30 til jeg er ca 3 NM out. Deretter en rolig reduksjon til Vref + komp for evt vind. Men jeg ser heller ikke på Vref når jeg har begynt å flare. Mulig teknikkene varierer litt her. Siter
Rune Gilberg Jensen Skrevet 19. mai 2011 Skrevet 19. mai 2011 Meltzer, helt korrekt. FsPax viser hastigheten idet flyet treffer banen og reflekterer ikke Vref. Uansett, man får sett landing pitch og den gir jo litt indikasjon på hvor nær man var Vref. Er pitchen +10 grader har man vært veldig nær en tailstrike og langt unna Vref ihvertfall . Denne rapporten så veldig bra ut Synd man ikke får sett hvor lang flare`n eller rullebanedistanse brukt var på disse. Men de er morsomme å se på etter landing For øvrig veldig enig med Knudsen! Siter
Christian Kråkenes Skrevet 21. mai 2011 Skrevet 21. mai 2011 Hvilken programvare trenger jeg for å få opp disse dataene? Siter
andreas nærbø Skrevet 21. mai 2011 Forfatter Skrevet 21. mai 2011 Christian : Du trenger Fspassengers Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.