Gå til innhold

Nytt laserpennangrep....med ei overrasking... :-D


TOS

Anbefalte innlegg

...en bot ja...

 

Skikkelig avskrekkende. Og siden soppen var en kjenning av politiet så kan vi vel gjette oss til hvor mye soppen kommer til å bry seg om det, langt mindre betale boten.

 

Dra av ham buksa, legg pungen på en hoggestabbe og klink til med en svær slegge.

Begynner å bli drit lei av at vi lovlydige skal måtte betale prisen for all den dritten kriminelt pakk påfører oss, tilnærmet uten konsenkvenser.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har de om jeg har fortstått det riktig, tatt to stykker som har belyst helikopter med laser.

Er de smarte så statuerer de et eksempel med disse to. En gigantbot + betinget eller ubetinget fengsel burde gjøre andre lasermenn litt mindre avfyringsvillige. Muligens finnes det en og annen forelder som kunne tenke seg å pælme leketøyet til guttungen også. Foreldre kan fort blir gjort ansvarlig for mindreåriges ugagn.

 

1000 kr i bot gjør ingenting i denne sammenhengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1000 kroner i bot er jo ingenting.... Greit nok, sure penger, men tror ikke kun bot gir noe læring. En bekjent av meg knuste et buss-skur i Trondheim, fikk 2000 i bot, og ferdig med det. Hva lærte han? At han må jobbe litt for 2000 kroner, ikke noe mer. Tror ikke rampestreker blir mindre morsomme av at man må betale, det gjør det bare litt surere.

 

Nå er ikke dette å lyse på laser mot luftfartøy noen rampestrek, da dette virkelig kan sette liv i fare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bot er en ting helt tilbake fra bibelsk tid, og jeg tror de fleste forstår at bot bare er en *råtten* måte å kjøpe seg fri. Gammeldags nonsense. Men kanskje fungerer boten om den går til foreldrene, og synderen til en arbeidsleir. Arbeidsleirer blir nok bedre husket enn en bot. Såfremt leiren IKKE har internet og TV...og at arbeidet er *slitsomt*. Og at ingen av de "innsatte" har lov til å ha en bærbar. Null elektronikk. Fengsel (med TV, internet, null bevegelse annet enn lufting eller å mekke paller), er jo bare en ferie til sammenligning...(eller, avhengig av land...et utklekkeri for mer vold). Fengsler bør avvikles...den form for "straff" er bare totalt mislykket.

 

Topic: Når en yngre kar smeller i gang med laseren...bør det svi like mye for foreldrene som for "utøveren". Synderen til arbeidsleir. FEIT bot til foreldrene. Tror det vil bli en fin "vekker"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å bli drit lei av at vi lovlydige skal måtte betale prisen for all den dritten kriminelt pakk påfører oss, tilnærmet uten konsenkvenser.

 

 

Svært enig! Eneste vi gjør i Norge er å gi de kriminelle et klapp på skuldra....Fullstendig feil taktikk spør du meg. Vil man ned i søla, så skal man få lov til det uten å måtte la det gå utover en drøss med folk først....

 

Ble selv utsatt for blind vold for på byen for en stund tilbake, og hva skjer? Jo han får vel maks 4000-5000 kr. i bot. Om det i det hele tatt blir så mye en gang...? Jeg ønsker meg strengere straffer i dette landet! Iallefall på saker som er med fult overlegg. Helt latterlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...