TOS Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 Dagens tulling? :grin: Brukte laserpenn imot politihelikopteret. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jaran Berntzen Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 For en løkrull. Håper han blir pisket offentlig - med påfølgende salting... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Rognlien Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 Sånn skal det gjøres ja! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor-H Bergseng Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 Genialt! Var det ikke 10 år i fengsel for den amerikaneren som gjorde det samme i unaiten? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Urvik Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 "kan vente seg en bot" - huff, burde blitt siktet for drapsforsøk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reidar Fredrik Frydenlund Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 Nå blir det haraball ja! Jeg siterer en vis mann, Marve Fleksens: Man skulle hengt dem ut gjennom vinduet etter øyelokka og tvunget dem til å blunke! Fysh for en nisse! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Nysveen Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 hva er en bot i denne sammenhengen da? Worst case hadde jo vært at et fly gikk i bakken, må det skje før man innser hvor alvorlig dette kan være? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 Bare å leie bak låven og jatte med til dyrlegen kommer med sprøyta Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kai Dreyer Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 Lurer på hvor stor boten er i dette tilfellet da...? Finner det også litt interesant hvor dum folk egentlig kan være siden de i det hele tatt orker bruke tiden på å blende andre, verken det er fly eller biler. Like teit er det uansett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune Strand Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 ...en bot ja... Skikkelig avskrekkende. Og siden soppen var en kjenning av politiet så kan vi vel gjette oss til hvor mye soppen kommer til å bry seg om det, langt mindre betale boten. Dra av ham buksa, legg pungen på en hoggestabbe og klink til med en svær slegge. Begynner å bli drit lei av at vi lovlydige skal måtte betale prisen for all den dritten kriminelt pakk påfører oss, tilnærmet uten konsenkvenser. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aslak Iversen Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 Nå har de om jeg har fortstått det riktig, tatt to stykker som har belyst helikopter med laser. Er de smarte så statuerer de et eksempel med disse to. En gigantbot + betinget eller ubetinget fengsel burde gjøre andre lasermenn litt mindre avfyringsvillige. Muligens finnes det en og annen forelder som kunne tenke seg å pælme leketøyet til guttungen også. Foreldre kan fort blir gjort ansvarlig for mindreåriges ugagn. 1000 kr i bot gjør ingenting i denne sammenhengen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Åge Storli Berg Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 1000 kroner i bot er jo ingenting.... Greit nok, sure penger, men tror ikke kun bot gir noe læring. En bekjent av meg knuste et buss-skur i Trondheim, fikk 2000 i bot, og ferdig med det. Hva lærte han? At han må jobbe litt for 2000 kroner, ikke noe mer. Tror ikke rampestreker blir mindre morsomme av at man må betale, det gjør det bare litt surere. Nå er ikke dette å lyse på laser mot luftfartøy noen rampestrek, da dette virkelig kan sette liv i fare. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 Bot er en ting helt tilbake fra bibelsk tid, og jeg tror de fleste forstår at bot bare er en *råtten* måte å kjøpe seg fri. Gammeldags nonsense. Men kanskje fungerer boten om den går til foreldrene, og synderen til en arbeidsleir. Arbeidsleirer blir nok bedre husket enn en bot. Såfremt leiren IKKE har internet og TV...og at arbeidet er *slitsomt*. Og at ingen av de "innsatte" har lov til å ha en bærbar. Null elektronikk. Fengsel (med TV, internet, null bevegelse annet enn lufting eller å mekke paller), er jo bare en ferie til sammenligning...(eller, avhengig av land...et utklekkeri for mer vold). Fengsler bør avvikles...den form for "straff" er bare totalt mislykket. Topic: Når en yngre kar smeller i gang med laseren...bør det svi like mye for foreldrene som for "utøveren". Synderen til arbeidsleir. FEIT bot til foreldrene. Tror det vil bli en fin "vekker"... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Moseng Kjendseth Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 41 år "gammel" mann? Trodde dette var noe barn og ungdom kunne finne på å gjøre. Bør straffes hardt! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 En ting har jeg lært i mitt liv: Man skal *aldri* finne på å tro at det bare er "ungdom" som finner på slike sprell. Tåpeligheter går langt opp i alder. Ikke det at pensjonister blir neste kandidat for Guantamo, men jeg tror du tar hintet :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth Rønning Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 Begynner å bli drit lei av at vi lovlydige skal måtte betale prisen for all den dritten kriminelt pakk påfører oss, tilnærmet uten konsenkvenser. Svært enig! Eneste vi gjør i Norge er å gi de kriminelle et klapp på skuldra....Fullstendig feil taktikk spør du meg. Vil man ned i søla, så skal man få lov til det uten å måtte la det gå utover en drøss med folk først.... Ble selv utsatt for blind vold for på byen for en stund tilbake, og hva skjer? Jo han får vel maks 4000-5000 kr. i bot. Om det i det hele tatt blir så mye en gang...? Jeg ønsker meg strengere straffer i dette landet! Iallefall på saker som er med fult overlegg. Helt latterlig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.