Gå til innhold

Nya texturer till Scansim Copenhagen Kastrup


Gjest Niclas Andersson

Anbefalte innlegg

Gjest Niclas Andersson

Hej

 

Jag köpte Scansim´s Kastrup för ett tag sen och har varit nöjd med det, speciellt nu när AES stödjer den. Allt är välgjort och detaljerat förutom texturerna till byggnaderna som har alldeles för låg standard. Swedflights gamla EKCH har betydligt snyggare och skarpare texturer men är inte så detaljerad i övrigt. Så vad gör man :whistle:...Jo man för över Swedflights fina texturer till Scansim´s Kastrup. Det var lite jobb men efter några timmars arbete så är jag färdig och nöjd. Här är lite bilder på resultatet:

 

8.jpg

7.jpg

6.jpg

5.jpg

4.jpg

3.jpg

2.jpg

1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niclas Andersson

Jag kommer tyvärr inte att kunna dela med mig av mitt arbete då alla Swedflights och Scansims texturer är upphovsrättskyddade ...så dom är endast för eget bruk, tyvärr!

 

Per: bakken är jag nöjd med så det är texturerna till byggnaderna som jag bytt ut. Scansim´s texturer är inte fotorealistiska och har alldeles för dålig upplösning. Så jag har bytt gate & byggnadstexturerna mot Swedflights fina fotorealistiska :cool:

 

Här är lite mer bilder:

 

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

6.jpg

7.jpg

8.jpg

9.jpg

10.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Swedflights scenery er nu frigitt så copyright der burde vel ikke være noe problem.

Hva med å ta dette opp med Scansim så det kunne bli en tjangs for att vi som har kjøpt sceneryet kan få dette som en oppdatering.Bare en tanke da Scansim får en riktig ansiktsløfting av EKCH.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niclas Andersson

Copright gäller även vid Freeware och Swedflight har i sin installationsfil denna text: [color:#FF0000]YOU MAY NOT: Copy or redistribute any parts including textures and BGL-files[/color]

 

Hur kul är det om man lägger ner mycket arbete på texturer som någon annan sen använder och vill ha credit för. Jag har gjort en del repaints, bla för SAS & Norwegian..och jag bifogar alltid en readme fil med copyright:

[color:#FF0000]No part of this textures package may be used, edited or republished in any product even as FREEWARE.

These textures may not be published on any website without my permission.[/color]

Trots detta så har jag hittat delar av eller hela texturer som jag lagt ner väldigt många timmar på i målningar som någon annan sätter sitt namn på. Jag tänker inte namnge personen i fråga men sådan gör mig riktigt arg!

 

En del texturer är tillverkade från delar av Swedflight så det har inte bara varit att "cut and paste" från Swedflight till Scansim. Så det finns tyvärr ingen guide om hur jag gjort.

 

I vilket fall som helst så har jag nu ställt frågan till Swedflight om möjligheten om att jag delar med mig av "mitt" arbete med Swedflight/Scansim EKCH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett en russisk site der jeg tror de gir blanke F i folks rettigheter. Ser de legger ut scenery og all slags addons som jeg veit med positiv sikkerhet er forbeholdt egne siter slik som endel Thai scenery og paint. Husker ikke hva den russiske siten heter nå. Husker jeg fant noen ISD scenery jeg mangla der en gang. Fikk noe trøbbel like etterpå og følte den kansje inneholdt noe jeg slettes ikke ville ha i hus. På SiamAvsim sitt forum fant jeg derimot en del advarsler omkring denne russer nettsida så jeg sletta filene temmelig fort. Kan være noen Thaier som var snurt for alt jeg veit men jeg tok hvertfall ingen sjangs. Freeware kan være en liten risikosport iblant ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva Niclas, dette her syntes jeg blir for tåpent. Hva er vitsen med å få folks håp opp med å poste dette uten å si fra først at det er til eget bruk?

 

Her satt jeg og håpet på å endelig få et brukende Copenhagen scenery.

 

 

Det samme gjalt en gjeng med folk som kom med bilder av gode Norwegian painter til PMDG for noen år siden men som ikke gadd å release de fordi de mente at Norwegian hadde copyright på painten.

 

Det blir litt for mye "Jeg har noe ikke dere har" for meg.

 

 

Sorry ass, men me not like!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niclas Andersson

Hej Per Kristian

 

Du har en poäng i det du säger, och förstår din besvikelse ;)..jag har själv varit i din situation där jag själv sett screens på saker som jag inte kan få. Detta har då inspirerat mig att göra jobbet själv...så tanken med mina screens var att visa att det är möjligt att ganska enkelt byta ut texturerna mellan Swedflight och Scansim, och då inspirera andra att göra samma sak som jag gjort :).

 

Men det är inte helt kört än ;)...Jag vänter ju på svar från Swedflight om dom tillåter att jag lägger ut/skickar updaten så att du och andra får ta del av den :).

 

 

Cheers

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...