Gå til innhold

2 nye liveries for Cessna 310R


Anbefalte innlegg

Takker alle sammen. Det blir jo en liten julehilsen fra meg da.

Jeg har fortsatt ikke hørt fra Steve, men han kommer nok til å legge ut link så snart han er tilgjengelig.

 

Øystein: Problemet med mixture control i MP er tatt opp med Milviz teamet. Det er vanskelig å finne ut hva som fremkaller dette. Det kan være et eller annet i Multiplayer miljøet som er lite kompatibelt med 310'en. Så lenge dette ikke er et generellt problem med modellen, vil det trolig ikke bli gjort noe mer med det. Skulle man derimot finne en åpenbar årsak (i 310 modellen), så er mulighetene for patcher større.... :blush:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trærene er Natural World FS -Trees 2.0 NW_Trees

 

Himmelen har jeg laget selv i tema-editoren i FEX.

Sky temaet lå ute for nedlasting i FEX, men vet ikke om det er fjernet nå etter at FEX ble oppdatert.

 

Det heter «Deep sunset», og gir som navnet sier, ganske dype farger til solnedgangen. Det produserer også et nydelig vinterlys, og en dyp blåfarge til himmelen midt på dagen sommerstid.

 

Her er flere eksempler (vintertid) - fargen i solnedgangen er enda dypere på sommertid

 

a1.jpg

 

a2.jpg

 

a3.jpg

 

a4.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
Gunnar:

 

Problemet med mixture control i MP er tatt opp med Milviz teamet. Det er vanskelig å finne ut hva som fremkaller dette. Det kan være et eller annet i Multiplayer miljøet som er lite kompatibelt med 310'en. Så lenge dette ikke er et generellt problem med modellen, vil det trolig ikke bli gjort noe mer med det. Skulle man derimot finne en åpenbar årsak (i 310 modellen), så er mulighetene for patcher større.... blush

 

Hei igjen.

 

Det er først og fremst ikke Mixture kontrollen som er det største problemet. Vi har erfart at når vi er mange 310'er på tur, så klarer ikke maskinene å håndtere dette. De aller fleste får en så brutal stopp i frames, faktisk helt ned til full stopp, når det er mange 310'er i samme område. Dette framkommer spesielt ved innflygning til en flyplass, der det står masse 310'er fra før. Når man er i lufta og har litt større avstand mellom flyene, så er problemet borte.

 

Er man derimot 2-3 fly, så er det ikke noe problem. Er man 7-10 fly, så er det full sjærings. Det kunne vært interresant å formidlet dette videre til utviklerene, slik at de eventuelt kunne ha laget en egen Multiplayer-modell. Hva tror du?

 

----------

Øystein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanvittig fin maskin. Hvordan er denne å dra (sånn framesmessig) for vanlig anstendig hardware? grin

 

Jeg har selv et middels system, og denne Cessnaen fungerer best med freeradio konfigurasjon på mitt system. I landskapet som er vist over, flyter den greit mellom 25 og 30 fps. Flyet har forøvrig flere konfigurasjonsmuligheter for panelet.

 

Øystein: Jeg kan ta dette opp med Milviz teamet, men jeg tviler på at noe vil bli gjort med multiplayerbiten. Modellen er ikke laget spesiellt for Multiplayer, og teamet er mest opptatt med å fjerne alle bugs som forekommer i singleplayer (det meste er vel nå fjernet). Når manger flyr sammen, bør man kanskje sjekke hvilke versjon man har. Siste versjon er 1.9291. En ny patch er på trappene (vet ikke helt hvorfor denne ikke er sluppet ennå....). Flyet er også optimalisert for Acceleration (vet ikke om dette kan by på problemer i MP dersom noen kun har SP2...) Vel, det blir mange teorier, og sikkert ikke så lett å finne årsaker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har erfart at når vi er mange 310'er på tur, så klarer ikke maskinene å håndtere dette

 

Det er jo ikke så rart, det er jo høyere oppløsning på texturene enn default (hvis jeg husker rett), så er den dobbelt så stor, så vil jo f.eks 10 mann (m/samme modell) tilsvare 20 stk hvis man tar textur størrelsen i betraktning ved multiplay.

 

Så da er det bare å nedskalere texturen for MP bruk, eller lage en MP versjon med max 1024 texturer, da skulle den saken være grei tror jeg.

 

Så kanskje vi kan driste oss frampå og spørre om Gunna/Milviz vil/kan hjelpe oss noen MP versjoner av repaintpakkene?

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke så rart, det er jo høyere oppløsning på texturene enn default (hvis jeg husker rett), så er den dobbelt så stor, så vil jo f.eks 10 mann (m/samme modell) tilsvare 20 stk hvis man tar textur størrelsen i betraktning ved multiplay.

 

DET var slettes ingen dårlig konklusjon!

Jeg kan selvsagt redusere teksturstørrelsen på noen få av liveryene.

 

Selv har jeg allerede redusert endel av teksturene i hoved texture mappen (alle 2048 teksturer). I starten slet jeg veldig med FPS, men nå flyter (freepanel versjonen) svært bra....

 

Tom: Synd med trærene. Disse er laget for noen år siden, og kanskje ikke tilpasset W7-64bit. Jeg kjører fortsatt XP-32bit, men planlegger nytt system på nyåret. Da er det godt å vite om alt som ikke er kompatibelt.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...