Gå til innhold

Norwegian Eagles - JULESTJERNEN 2010!


Ivar Skaugstad

Anbefalte innlegg

Norwegian_eagles_jul.jpg

 

[color:#000099]Hei alle piloter og kontrollere! Nå er det alt for lenge siden Norwegian Eagles har vist sitt ansikt på forumet. Med mer tid nå som jeg er ferdig med utdannelsen i USA, er jeg og dere andre ørner klare for nye eventyr!

 

I denne anledning ønsker jeg å arrangere ett jule-event, som forhåpentligvis blir en norsk VATSIM tradisjon!

 

[size:11pt]Jeg vil derfor, få invitere DEG til å delta på JULESTJERNEN 2010![/size]

 

rv1.jpg

 

 

[size:14pt]Eventet:[/size]

I år har vi valgt Værnes som hovedflyplass for julestjernen 2010. Grunnlaget for dette valget er at flyplassen ligger sentralt i landet, med mesteparten av de norske byene innenfor rekkevidde. Tanken med dette konseptet er å samle piloter og kontrollere på ett sted! Ved at vi piloter flyr den samme ruten, mellom de samme flyplassene, vil vi også kunne samle alle kontrollerne på disse flyplassene! Jeg håper og tror, at samtlige her inne finner det både spennende, givende og utfordrende å fly sammen med alle våre venner, både på forumet, på VATSIM og privat!

 

[size:11pt]Eventet arrangeres mellom klokken 18:00 - 22:00 UTC tid[/size], det er opp til hver enkelt til når du vil delta innenfor dette tidspennet, samt til hvilken grad du vil delta. Kanskje du vil fly 3 ganger t/r mellom flyplassene vi har valgt for den aktuelle kvelden, eller kanskje det holder med en lokalt tur i området? Uansett erfaring eller flytype, du er hjertlig velkommen til å delta, det er på ingen måte noen påmeldingsplikt på dette felleseventet!

 

----------------------------------------------------------

 

[size:11pt]Søndag 12. Desember 2010[/size]

Trondheim Lufthavn Værnes (ENVA) - Oslo Lufthavn Gardermoen (ENGM)

 

[size:11pt]Onsdag 15. Desember 2010[/size]

Trondheim Lufthavn Værnes (ENVA) - Bergen Lufthavn Flesland (ENBR)

 

[size:11pt]Lørdag 18. Desember 2010[/size]

Tromsø Lufthavn Langenes (ENTC) - Rovaniemi (EFRO)

 

[size:11pt]Søndag 19. Desember 2010[/size]

Trondheim Lufthavn Værnes (ENVA) - Tromsø Lufthavn Langenes (ENTC)

 

[size:11pt]Onsdag 22. Desember 2010[/size]

Avganger/Ankomster til/fra hele Norge nisseland, Røros (ENRO) markerer en avsluttning på Julestjernen 2010, og starten på julen!

 

--------------------------------------------------------

 

Jeg håper, at så mange som mulig tar seg tid til å hjelpe til med å sette igang, og vedlikeholde denne tradisjonen! Disse turene vil garantert få deg i julestemning. Velkommen skal dere alle være til ett uhøytidelig jule-event![/color]

 

F28.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 67
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Flott å se at så mange har lyst til å bli med på det ultimate jule-eventyret! Har allerede fløyet flymaskinen ned til Værnes, så nå er jeg klar for julerushet til og fra Gardermoen! Skal kjøpe inn pepperkaker og lage en jule-spillelieste i morgen!

 

Er det forøvrig noen som planlegger å bemanne Gardermoen eller Værnes denne kvelden? :)

 

Ser ut til at hjemmesiden til Fly&See santa begynner å ta form nå, dette er uten tvil en av de største eventene, om ikke det største, som arrangeres hvert år! Har du ikke vært med tidligere, da er det på høy tid at du blir med! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi kanskje ha en felles avgang fra Værnes og Gardermoen i morgen, søndag?

 

Hva med avgang fra Værnes kl. 1800UTC, og avgang og retur fra Gardermoen kl. 1915UTC? :)

Andre pulje fra Værnes til Gardermoen kl. 2030UTC, med retur 2145UTC fra Gardermoen. :)

 

Det er selvfølgelig valgfritt om man vil fly sammen med resten, eller svirre mellom flyplassene på egen hånd, uansett så sees vi jo der oppe! :)

 

Jeg blir nok å bli med i begge puljene, hva med deg? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommenterte flighten den 18. til RVN.

 

Når det gjelder morgendagen og onsdag, har jeg visst forsnakket meg med tanke på deltakelse. :grin:

Er dessverre opptatt på andre fronter. Konsert i morgen og jobbting onsdag. Men ellers joiner jeg nok resten.

 

Bare et lite forslag angående den 18. Hva med avgang fa sør i landet til RVN.

Rundt 1700Z så og videre TIL TOS etter det? Evt back til RNV etter TOS. Er jo en kort tur mellom de flyplassene. Under timen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er listen over dagens realtime avganger, det er bare å velge å vrake om noen ønsker å benytte seg av disse. Selv blir jeg å fly en Dash8 i kveld. :)

 

Værnes - Gardermoen:

DY791 Norwegian 34

SK377 SAS 32

DY753 Norwegian 33

DY795 Norwegian 35

SK385 SAS 33

 

 

Gardermoen - Værnes:

SK368 SAS

DY796 Norwegian

DY764 Norwegian

SK370 SAS

SK380 SAS

DY734 Norwegian

SK382 SAS

DY766 Norwegian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fun facts:

Runten Gardermoen - Værnes, var per 10. januar 2010 Europas 10'ende mest travle flyrute!

Til sammenligning kom London - Paris på en 17'ende plass!

 

Forøvrig så ser jeg at både Bodø controll, Gardermoen tower og Gardermoen ground er booket! Ser ut til at det blir en strålende aften for å tegne den første streken på julestjernen i kveld! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig så ser jeg at både Bodø controll, Gardermoen tower og Gardermoen ground er booket! Ser ut til at det blir en strålende aften for å tegne den første streken på julestjernen i kveld!

 

ENBD_CTR dekker i utgangspunktet ikke Værnes! om ENBD-S_CTR er booket, online derimot vil det bety ATC-service på ENVA!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Opprett ny...