Ivar Skaugstad Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 [color:#000099]Hei alle piloter og kontrollere! Nå er det alt for lenge siden Norwegian Eagles har vist sitt ansikt på forumet. Med mer tid nå som jeg er ferdig med utdannelsen i USA, er jeg og dere andre ørner klare for nye eventyr! I denne anledning ønsker jeg å arrangere ett jule-event, som forhåpentligvis blir en norsk VATSIM tradisjon! [size:11pt]Jeg vil derfor, få invitere DEG til å delta på JULESTJERNEN 2010![/size] [size:14pt]Eventet:[/size] I år har vi valgt Værnes som hovedflyplass for julestjernen 2010. Grunnlaget for dette valget er at flyplassen ligger sentralt i landet, med mesteparten av de norske byene innenfor rekkevidde. Tanken med dette konseptet er å samle piloter og kontrollere på ett sted! Ved at vi piloter flyr den samme ruten, mellom de samme flyplassene, vil vi også kunne samle alle kontrollerne på disse flyplassene! Jeg håper og tror, at samtlige her inne finner det både spennende, givende og utfordrende å fly sammen med alle våre venner, både på forumet, på VATSIM og privat! [size:11pt]Eventet arrangeres mellom klokken 18:00 - 22:00 UTC tid[/size], det er opp til hver enkelt til når du vil delta innenfor dette tidspennet, samt til hvilken grad du vil delta. Kanskje du vil fly 3 ganger t/r mellom flyplassene vi har valgt for den aktuelle kvelden, eller kanskje det holder med en lokalt tur i området? Uansett erfaring eller flytype, du er hjertlig velkommen til å delta, det er på ingen måte noen påmeldingsplikt på dette felleseventet! ---------------------------------------------------------- [size:11pt]Søndag 12. Desember 2010[/size] Trondheim Lufthavn Værnes (ENVA) - Oslo Lufthavn Gardermoen (ENGM) [size:11pt]Onsdag 15. Desember 2010[/size] Trondheim Lufthavn Værnes (ENVA) - Bergen Lufthavn Flesland (ENBR) [size:11pt]Lørdag 18. Desember 2010[/size] Tromsø Lufthavn Langenes (ENTC) - Rovaniemi (EFRO) [size:11pt]Søndag 19. Desember 2010[/size] Trondheim Lufthavn Værnes (ENVA) - Tromsø Lufthavn Langenes (ENTC) [size:11pt]Onsdag 22. Desember 2010[/size] Avganger/Ankomster til/fra hele Norge nisseland, Røros (ENRO) markerer en avsluttning på Julestjernen 2010, og starten på julen! -------------------------------------------------------- Jeg håper, at så mange som mulig tar seg tid til å hjelpe til med å sette igang, og vedlikeholde denne tradisjonen! Disse turene vil garantert få deg i julestemning. Velkommen skal dere alle være til ett uhøytidelig jule-event![/color] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 8. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2010 Er det noen som vet om det er blitt opprettet en egen hjemmeside for Fly & See Santa 2010? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Hansen Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 I'm in! Fly mye i Norge ved juletider er jo koselig. På Rovaniemi eventet, hadde det kanskje vært en idé med en felles avgang? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Tradisjon!Jeg blir med når jeg kan Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joakim Hagen Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Jeg er informert om at det jobbes med side Ivar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sivert Indergaard Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Im in! Dette kommer til å bli artig tenker jeg! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werner Rafteseth Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Siden er straks klar, Ivar. Sjekk PM. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 9. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2010 [size:11pt][color:#000099]For å støtte våre dyktige controllere her hjemme i Norge, har vi valgt å benytte TROMSØ som avgangsflyplass når vi lørdag 18. Desember skal besøke nissen![/color][/size] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegard Mardahl Skrevet 10. desember 2010 Del Skrevet 10. desember 2010 Jeg blir selvsagt med Ivar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 10. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2010 Flott å se at så mange har lyst til å bli med på det ultimate jule-eventyret! Har allerede fløyet flymaskinen ned til Værnes, så nå er jeg klar for julerushet til og fra Gardermoen! Skal kjøpe inn pepperkaker og lage en jule-spillelieste i morgen! Er det forøvrig noen som planlegger å bemanne Gardermoen eller Værnes denne kvelden? Ser ut til at hjemmesiden til Fly&See santa begynner å ta form nå, dette er uten tvil en av de største eventene, om ikke det største, som arrangeres hvert år! Har du ikke vært med tidligere, da er det på høy tid at du blir med! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars Hassel Skrevet 10. desember 2010 Del Skrevet 10. desember 2010 Hvis jeg får igang pc'n i morra så er jeg med Akkurat nå sliter den litt med temperaturen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 11. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2010 Da er de ferdige med Fly&See Santa 2010 event siden! http://santa.vateud.net/ Anbefaler alle å lese igjennom teksten for flyplassene vi skal fly til/fra. Hva sier dere til en felles avgang fra Tromsø klokken 18:00 UTC? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Hansen Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 Er jo en VELDIG kort flight når det er endret avgangsflyplass til TOS. Jeg kunne tenkt meg en lengre tur sammen med resten av trafikken fra Europa. Så min stemme går til sen avgang,så kan jeg rekke begge deler, akkurat som Ole Brum. :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 11. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2010 Skal vi kanskje ha en felles avgang fra Værnes og Gardermoen i morgen, søndag? Hva med avgang fra Værnes kl. 1800UTC, og avgang og retur fra Gardermoen kl. 1915UTC? Andre pulje fra Værnes til Gardermoen kl. 2030UTC, med retur 2145UTC fra Gardermoen. Det er selvfølgelig valgfritt om man vil fly sammen med resten, eller svirre mellom flyplassene på egen hånd, uansett så sees vi jo der oppe! Jeg blir nok å bli med i begge puljene, hva med deg? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sivert Indergaard Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 Hmm, hvis jeg rekker er jeg med på alle Men når er disse tidene i lokal? er det en time fram ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 11. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2010 Jepp, det er bare å addere en time, så har man norsk tid. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sivert Indergaard Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 ok blir ihvertfall med på de første turene Edit: er det full ATC dekning eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Hansen Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 Jeg kommenterte flighten den 18. til RVN. Når det gjelder morgendagen og onsdag, har jeg visst forsnakket meg med tanke på deltakelse. :grin: Er dessverre opptatt på andre fronter. Konsert i morgen og jobbting onsdag. Men ellers joiner jeg nok resten. Bare et lite forslag angående den 18. Hva med avgang fa sør i landet til RVN. Rundt 1700Z så og videre TIL TOS etter det? Evt back til RNV etter TOS. Er jo en kort tur mellom de flyplassene. Under timen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 Jeg er med jeg! (Vet at jeg vel ikke akkurat er kjent for å møte opp så ofte på NE turene, men dette er jeg med på!) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andreas nærbø Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 Blir nok med på OSl-TRD-OSL Får se om jeg gidder. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 12. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2010 Per-Kristian, du møter jo opp, det er bare det at du forsvinner etter 40 min. :grin: Godt å høre at du igjen, gjør ett tappert forsøk! Ja, Andreas, vi får se om du "gidder". :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 12. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2010 Her er listen over dagens realtime avganger, det er bare å velge å vrake om noen ønsker å benytte seg av disse. Selv blir jeg å fly en Dash8 i kveld. Værnes - Gardermoen: DY791 Norwegian 34 SK377 SAS 32 DY753 Norwegian 33 DY795 Norwegian 35 SK385 SAS 33 Gardermoen - Værnes: SK368 SAS DY796 Norwegian DY764 Norwegian SK370 SAS SK380 SAS DY734 Norwegian SK382 SAS DY766 Norwegian Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 12. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2010 Fun facts: Runten Gardermoen - Værnes, var per 10. januar 2010 Europas 10'ende mest travle flyrute! Til sammenligning kom London - Paris på en 17'ende plass! Forøvrig så ser jeg at både Bodø controll, Gardermoen tower og Gardermoen ground er booket! Ser ut til at det blir en strålende aften for å tegne den første streken på julestjernen i kveld! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Merch Grønmyr Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 Forøvrig så ser jeg at både Bodø controll, Gardermoen tower og Gardermoen ground er booket! Ser ut til at det blir en strålende aften for å tegne den første streken på julestjernen i kveld! ENBD_CTR dekker i utgangspunktet ikke Værnes! om ENBD-S_CTR er booket, online derimot vil det bety ATC-service på ENVA! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andreas nærbø Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 Da flyr jeg til Værnes nå og blir med på TRD-OSL og kanskje til TRD igjenn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 12. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2010 Herlig! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 NAX786 OSL-TRD LN-NOL Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A L Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 ENVA Approach vil også bli bemannet! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 12. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2010 Ser ut til at man bør logge seg på i god tid for å sikre seg gate/stand. Tenker de av oss som er pratelystne i kveld møtes på ts.vaccsca.org for en juletrall. :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andreas nærbø Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 Da kommer jeg fra SVg og flyr videre til ENGM etterpå Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.