Gå til innhold

Kveldens MP tur i NRM


Anbefalte innlegg

Kveldens tur var storslått, og for dem som har skaffet seg FTX NRM ble dette en opplevelse av de skjeldne... :grin:

Selv deltok jeg bare på 2 legs, og jeg regner med at de mest hardbarka flyr fortsatt når dette postes.

 

Det møtte mange til kveldens tur, og majoriteten hadde nok studert flyruten bedre enn meg. Beaver var absolutt et førstevalg for disse turene. Men, jeg stillte traust med min Cessna 310, og fikk noen utfordringer med denne på små flystriper.

 

Selv ble jeg liggende på god høyde over «hovedfeltet», og solid vintervær med heftige snøbyger gjorde det til tider vanskelig å observere Beaverene under meg.

 

Vi startet i klarvær, men her skifter det kjapt.....

m6.jpg

 

m8.jpg

 

m2.jpg

 

Vi fikk en cumulusoppbygging, som er noe av det heftigste jeg har sett i MP...

m1.jpg

 

m3.jpg

 

m5.jpg

 

m9.jpg

 

14.jpg

 

11.jpg

 

Og så fikk jeg selskap av Ernst i sin Cessna 310 - Songbird III...

12.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte bilder, Gunnar.

Hyggelig å fikk tid til en liten tur ihvertfall. Ser frem til flere paints på 310'en.

 

Vi opplever en liten snag på denne maskina fra tid til annen inne på MP'en og det er at du ikke får stilt leaninga på motoren.

Fungerer perfekt i freeflight, men det er ett eller annet som skjer med den på MP. Vet ikke om du opplevde det under denne turen. Kanskje noe å bringe frem for MilViz gutta ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh... helt nydelige bilder av et fantastisk landskap. Utrolig flott presentert. Ser ut som om Northern Rockies er perfekt for våre søndagsutflukter og ikke minst så må jo dette være Beaver'ens "hjemsted" og passe perfekt.

 

Virker som om det var en herlig tur dere hadde igår.

 

Var litt morro å være med på sidelinjen, selv om det klødde i fingrene etter å være med å fly.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en fantastisk tur. Nok en gang imponerer ORBX, og nok engang legger Fred opp til en kjempetur!!...ORBX og Fred gjør disse søndagsturene til noe helt spesielt.

 

Jeg er kjempetakknemlig for å komme til "dekket bord". Ruten er bare å skrive ned, så er man i gang. og ikke nok med det, men i går kveld, etter at turen var ferdig tok han tiden og hjelpe meg med vannproblemer.

 

Og dette er ikke første gang både Jan Arild og Fred er er reddningsmenn!...så takk takk og atter takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glemte av fotograferingen helt, vel nesten, fikk tatt 3 bilder, og de var hverken interesante eller vakkre heller :o

 

Men ellers var det en flott tur i flotte omgivelser og stemmningsfullt vær, eneste som var litt dumt med multiplayer delen var at det var så mange som skulle fly samme ruta samtidig. :mad: :whistle: :grin:

 

 

FSXmp_0512_00400.jpg

FSXmp_0512_00402.jpg

FSXmp_0512_00405.jpg

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Storslåtte bilder fra alle sammen! Jeg fikk være med til et par av flyplassene, og hadde det kjempegøy så lenge det varte. Men så begynte simmen å skjelve ( lurer på om det har en sammenheng med flyvningen til Pasi.... ?), og etter hvert mistet jeg nettforbindelsen :cry: . Simmen er tilbake i storform, ........... men nettforbindelsen er borte :o .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Ernie: Ble sceneryet bra etter du la inn på nytt?

 

Alt i orden, vet ikke hva som foregikk, men plutselig fløy jeg i default landskap med flyplassene i hyttåpine. Samtidig forsvant nettforbindelsen gradvis, til jeg satt der i "halvmørket". Er fremdeles fri for nett, men FSX er i storform :grin: .

 

du er herved utfordret til SU'ering på MP ikveld

 

:grin: :grin: det var jo typisk, nå er jeg fri for nettforbindelse, og DA kommer du SUkkende...... Er i kontakt, med Can.Dig. men har ikke funnet feilen enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi opplever en liten snag på denne maskina fra tid til annen inne på MP'en og det er at du ikke får stilt leaninga på motoren.

Fungerer perfekt i freeflight, men det er ett eller annet som skjer med den på MP. Vet ikke om du opplevde det under denne turen. Kanskje noe å bringe frem for MilViz gutta wink

 

Takker for opplysninger Fred! Jeg har ikke opplevd dette (men tror at du har flere timer enn meg i MP med 310'en).

 

Hvordan opplever du problemet - er det ingen animasjon på mixture leavers?.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan bekrefte det Fred beskriver her.

Skjedde med meg i går efta.

Null reaksjon hverken på måleinstrumenter og motor uansett hvor leaning hendel står før man når cut off og motorer stanser..

 

Snåle greier.

 

Uansett takk for en kjempefin tur i går og for alle bilder som er lagt ut.

Greit å ha slik å se på når man er på jobb..

 

Ble noe krøll med photobucket for min del, så bilder får vi vente med til neste Søndag... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Jeg er jo å betrakte som "storforbruker" av Cessna 310 :grin: , og jeg liker denne modellen bedre og bedre, selv på små bush-striper. Men jeg må innrømme at jeg ikke har merket denne bug`en med mixtures. Justerer hele tiden etter høyden jeg flyr, men så lenge motorene har godlyd, har jeg ikke sjekket om instrumentene har gitt de rette utslagene. Her er jeg mer opptatt av turtall og manifoldtrykket, og det virker som det skal. Skal teste mer bevisst på neste flytur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...