Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Premium Medlem
Skrevet

Etter å ha mollkosa meg med B og C-utgaven av Warbirdsim Mustang i et par år, kommer de endelig med P-51D . Denne utvikleren er ikke av de mest snakkesalige, så dette kom som en hyggelig overraskelse :D . Modellen kommer i 7 varianter, som alle er detaljerte kopier av restaurerte fly i virkeligheten !!! Den flyr helt "etter boka" og lydkvaliteten kan ikke beskrives. Her noen bilder fra min første, forsiktige prøvetur.

ang1.jpg

ang2.jpg

ang3.jpg

ang4.jpg

ang5.jpg

ang6.jpg

ang7.jpg

ang8.jpg

ang9.jpg

Her har A2A fått en verdig konkurrent, og det skal bli spennende å se hva DE klarer å tilføye av realisme, bortsett fra Accusim med behandling av motor. God Jul.

Skrevet

Ernst! Er du nødt til å gjere slik imot meg? Trur eg må grine til kjerringa om å få kjøpt ny PC! For dette her er perverst å sjå på. Kanskje bartemannen ifrå nord vil dele litt pengar med meg så eg får investert i ny PC? :grin:

• Premium Medlem
Skrevet

Takk skal dere ha :) .

ER den MP-sikker også?

He he, det må vi få avklart snarest :grin: Det blir vel noen tester framover, men først må vi få unna Sveriges-turen med kjempebig irons i kveld :D .

Kanskje bartemannen ifrå nord vil dele litt pengar med meg så eg får investert i ny PC?

:grin: :grin: .... er dessverre blakk FØR julehandelen setter inn, det har blitt noen nye flykjøp i det siste skjønneru :grin:

den HERLIGE Merlinlyden dundrer ut av basskassa

....... da skulle du ha hørt den mer bekymringsfulle lyden ut av brystkassa mi...... :grin: .

Hvordan vil du sammenligne A2A sin version ( som er min favoritt) mot denne fra Warbirdsim??

Det er synd å måtte si det Øyvind, men A2A sin Mustang er egentlig en gammel portover fra FS9, så selv om det er en fin modell, blir det umulig å sammenligne...... :whistle: . Warbirdsim har laget P-51 B og C tidligere, som har vært blant de beste warbird-modeller som er å få tak i, og denne D-modellen går helt til topps i flyfeeling, lydkvalitet og perfeksjonisme!! A2A sin Accusim-Mustang vil muligens gå noen skritt videre i motor-simulering, men noe merkbart bedre kan det vanskelig bli. Og den er lett som ei fjær i forhold til FPS :cool: .

Skrevet

Hmmmmfff.

Der gjorde du det veit du... Igjen...

Visa`en ligger bare og spreller i boka her... Igjen.

Og jeg gleder meg som en liten unge til å prøve ut en skikkelig Warbird... Igjen...

Takker så mye Ernst. Hadde sikkert tatt lang tid før jeg hadde kommet over denne hvis det ikke var for deg..

Skal lure på om det lar seg gjøre å få en godkjenning på 1/3 av påkrevd skatt hele året pga software innkjøp???

Trenger snart noe i den bane trur jeg.. :grin:

• Premium Medlem
Skrevet

Tror nok det er mer panikk enn rasling med sablene :/ . Warbirdsim overrasket de fleste med å komme med P-51D allerede nå, så A2A prøver å holde interessen til sin modell ved like.

Men på den annen side, kan det tenkes at Warbirdsim framskyndet sin utgivelse i panikk for å bli slått av A2A. Utseendemessig er Warbirdsim så bra dagens teknologi tillater, og oppmerksomheten til detaljer er ekstremt bra, men etter noen timer i lufta med denne modellen har det meldt seg noe tvil om den flyr 100% etter boka (?). Synes det skjer ting som ikke kan stemme med virkeligheten ( litt sånn som den oppskrytte Pitts Spesial ), men dette kan selvsagt ha noe med hvordan MIN cockpit er satt opp........

Uansett er Warbirdsim noe av det beste du kan få til FSX, så denne blir værende fremst i hangaren ( sammen med A2A sin P-51D Accusim, ..... når den kommer ) :grin: .

Skrevet

Ser ut som en fantastisk modell! Trenger noe nytt å male på nå som det begynner å bli få Spitfire igjenn..hehe

Faktisk så har både C og D modellen av Mustangen Norsk krigshistorie knyttet til seg...Werner Christie...hint hint

Googler dere det så finner dere mye spennende historie, få vet at norske "ess" også fløy Mustang

• Premium Medlem
Skrevet

få vet at norske "ess" også fløy Mustang

.... Hmmm, det var nytt for meg?!

Ellers er det kanskje en utfordring å lage ny paint på denne, da alle modellene er nøyaktige kopier av ekte fly, med individuelle forskjeller avhengig hvor og når disse er restaurert. Detaljrikdommen er rett å slett fantastisk.

Skrevet

Werner Christie er kanskje den meste kjente av de Norske Mustang pilotene. Han var allerede et ess ved 332 skv og i 1944- starten av 45 var han skvadronsjef for 234 skv RAF der han fløy Mustang III (P-51B).

I mars 45 ble Christie i en alder av 27 år wingsjef for ”Hundson Wing” (154 og 611 skv) som fløy Mustang IV (samme som P-51D/K), der hadde han en personlig sølvmalt Mustang med WHC kodene på siden. Han ledet vingen på langtrekkende eskorteoppdrag for RAF bombefly inn i Tyskland, flere av toktene var helt til Berlin.

http://www.directart.co.uk/mall/more.php?ProdID=22214

Mener å huske at Werner Christie fikk 3 av sine 11 kills i Mustang.

Selv om denne Mustang pakken viser warbirds, ser jeg ingen store problemer for en paint. Bare å velge den grunnmodellen som er mest lik en RAF Mustang IV. For ikke å snakke om hans Mustang III (P-51B)...

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...