Gå til innhold

Gåsetrekk i Tasmania


Anbefalte innlegg

Når jeg startet dette opplegget lurte jeg på hvor mange som ville møte opp for denne noe spesielle turen.

Til all forventning ble det et enormt oppmøte til tidenes største begivenhet på MP det siste året.

Takk til alle som møtte opp, dette var kjempeartig og gikk over all forventning.

 

Ernie, Andreas, Kjell, Jan Arild, Øyvind, Robert, Benjamin og meg stillt opp før avgang fra Hobart.

19569309.jpg

 

På tur mot Launceston, og flokken samles

67643058.jpg

 

82021019.jpg

 

Begynner å samles nå

64842324.jpg

 

Ernst ved min venstre side

41256037.jpg

 

Flyby over Launceston. Vakkert, vakkert :cool:

82860768.jpg

 

Turner rundt for landing på 32L på YMLT

12976599.jpg

 

Etter en liten pause der folk måtte tøye ut litt og brekke fingre vekk fra stikka satte vi turen videre mot St.Helens

91025339.jpg

 

Ernst og Fred ligger tett

20233134.jpg

 

Oppmøte på stranda der vi avsluttet kvelden

91827697.jpg

 

Dessverre glemte jeg å lagre min FSR fil, men har hørt rykter om video av begivenheten i nærmeste framtid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Jeg forsøkte i starten å ligge 1000ft over gruppa for å dirigere flyene inn i formasjon bak lederen. Gutta i front fløy som proffer og lå limt på hverandres vinger hele tiden, mens det ble mer og mer uorden i rekkene jo lenger bak man kom. MEN, det kom seg etterhvert! Synes dere var skikkelig dyktige, og dette ble en knallfin jubileumstur.

 

2010-11-14_20-36-11-935.jpg

 

2010-11-14_20-43-15-670.jpg

 

2010-11-14_20-41-26-132.jpg

 

2010-11-14_20-40-11-646.jpg

 

2010-11-14_21-1-36-632.jpg

 

2010-11-14_21-52-20-165.jpg

 

2010-11-14_21-56-29-837.jpg

 

2010-11-14_22-10-20-765.jpg

 

2010-11-14_22-11-53-191.jpg

 

TAKK FOR TUREN!

 

--------

Øystein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:grin:

 

Men nå kan jo de som vil bruke mine eller Jan Arild sine fsr filer hvis man har lyst å leke fotograf, så kan man enkelt skifte outside view mellom de forskjellige (ymse) deltatagere he he, bare gå i outside view, så bruker du 'a' for å skifte mellom de forskjellige deltakerene/flyene.

 

Ett annet tips er å velge å avspille filen som traffic, da kan man enten fly sammen med flokken, eller man kan benytte slew funksjonen til å forvandle flyet til en 'mobil' kameraplattform hvor du kan posisjonere deg helt uavhengig av 'flokken' :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knallfine bilder alle sammen. Sitter her og koser meg med Pasis filer og drømmer meg tilbake. Dette var virkelig en opplevelse av de sjeldne. Takk til Paul-Andre for opplegget og til alle deltakerene som gjorde dette til noe av det morsomste jeg har vært med på i flysim sammenheng.

 

Synd ingen kom opp i 222 i frames her da, men vi kan jo som kjent ikke få i pose eller sekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var videoene analysert og sjekket. Jan Arild sine led samme skjebne som mine uten AI, men Pasis filer er helt topp. Flott prestasjon.

Hvis jeg skal trekke ned på noe her må det kanskje være at en av deltakerene tror jeg har en særdeles dårlig linje da dette flyet hopper frem og tilbake under hele turen. Litt synd.

Vedkommende kjenner seg sikkert igjen når jeg sier at hjula var ute veldig lenge etter takeoff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Steike tykjebra gode bilder hele gjengen, og den villeste MP-kvelden jeg har opplevd. Prøvde å ta kveld nå, men senga ville ikke stå stille. Lastet ned rec-filene fra Pasi, og dermed måtte jeg starte FSX igjen, og det endte med at jeg tok turen en gang til :o . Beklager hvis det blir mange lignende bilder, men det tåler vi sikkert. Bildene er forøvrig diverse vinkler hentet ut av rec-filene til Pasi !!

 

gos1-1.jpg

 

gos2-1.jpg

 

gos3-1.jpg

 

gos4-1.jpg

 

gos5-1.jpg

 

gos6.jpg

 

gos7.jpg

 

gos8.jpg

 

gos9.jpg

 

gos9b.jpg

 

Takk for et entusiastisk oppmøte og en fantastisk kveld, kjemisk fri for frames-bekymringer :D .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen fantastiske bilder, og ser ut som dere hadde det kjempemorro!!!! Tett og tight!..HERLIG!

 

Fred: Utrolig at noen la ut bilder uten AA her?...skamme seg, tenk å vise slik dårlig grafikk, fy og fy.....burde vært minstekrav på 340 fps...Jeg er helt sikker på at dere hadde hatt det mye morsommere med 400 fps og AA..? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen og takk for en kjempetur med utfordringer utenom det vanlige.

Det hørtes ut som det var flere enn meg som var sår i øya (pga minimal blunking) og trengte hjelp til å få handa bryti av throtle og stikke/yoke etter første leg.. :/

Viste seg at dette ble en stor konsentrasjons prøve, personlig var jeg nok litt forsiktig og lå med for stor avstand til Ernst til å begynne med. Etter hvert ble man mere vant med flyet og ikke minst å ligge tett så da minsket avstanden.

 

Jeg følte meg etter hvert som en skygge av Ernst, noe forsinka i tid men hver eneste bevegelse han gjorde opp ned eller sideveis ble overført til mi stikke automatisk.

Følte at det største problemet var å holde hastigheten, litt for lite power og dermed må man virkelig skuffe på i noen sekunder.

Dermed glir man litt for kjapt innpå og må dra av.

Slik var det som sagt tidlig på turen, men etter hvert kom det seg..

Jeg byttet fokus fra Ernst og over til Paul A som tuslet og cruisa på autopilot, og prøvde å holde samme avstand vinkel og høyde i forhold til han. Da ble det letter gitt.

 

Jeg har ikke annet å si enn det resten av gutta har postet her.

 

Fantastisk, kjempemoro, herlig.

 

Da er det vel bare å glede seg til neste formasjons tur.

Kanskje vi neste gang skal prøve oss med ett fly som har noe bedre utsyn fra cockpit?? :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Fantastisk litt missunderlig nå gitt. Det er dette som er morro spørr du meg

 

......trasig at du ikke fikk være med, men dette ga mersmak, så det kommer helt sikkert flere gåsetrekk ( kanskje Canada-gjess neste gang.... :grin: ) ?

 

personleg skulle eg ønska at det var gamle WW2 bombefly eller jagarfly dykk lufta. Det hadde vore rått å lagt augo på ein tidleg mandag morgon

 

Det hadde vært kjempetøfft Torstein, og vi har faktisk flydd formasjon med både bombefly og jagerfly tidligere, men aldri i slikt omfang som i går.

 

Ellers var det et viktig poeng at dette IKKE SKULLE VÆRE PAYWARE, men gratis for alle som har FSX/Acceleration.

Goose Redux er freeware (meget bra sådan), FTX Tasmania inkl. flyplassen Launceston er freeware ( topp kvalitet), TeamSpeak er freeware og server med betjening var sponset av Øystein Hansen ( topp kvalitet ) :) !!

 

Formasjonstrening med warbirds lurer bak neste flyplass, men da snakker vi payware, og vi må bare bli enige om hvilken modell vi skal satse på........ :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for en herlig tur i går, en slik organisert tur er jeg gjerne med på flere ganger.

For en gangs skyld var det null problemere med servern, men det kommer vell mye av at alle hadde det samme flyet og samme scenery.

Tror jeg heller aldrig har hørt Ernst så stille i løpet av en tur :grin:

 

Og sist men ikke minst en STOR takk til Paul-Andre for et kjempe opplegg :)

 

Steve: hvis det er Real air sin spit så er vell den utelokket fra MP, den har en tildens og ødelegge alt så fort man bruker den i MP.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...