Gå til innhold

Cross The Pond - ATC Info!


Werner Rafteseth

Anbefalte innlegg

Ja, ingenting å klage på kvaliteten på kontrollerne som kom etter Scottish idag nei. Veldig bra jobb. :)

Det var i og for seg veldig bra hele veien. Meget mer kontroll på Montreal og Moncton enn mange ganger før, og veldig speedy Oceanic Clearence! NAT Victor Gander hadde stålkontroll!! Position Report on request via text og ble tatt i tur etter som de kom inn. Et genialt "triks"!!

Victor Shanwick litt slappere.

Ground ved Andreas S. var også på hugget, når jeg etter eventet skulle fly til Bergen og taxet til 01 istedenfor 19.

Men en tur innom deice for å snu skader jo ingen. :grin:

Da gjenstår det bare å telle ned til neste crossing. Som blir vestover i vinter en gang. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt jeg vet har ikke vatsim medlemsavgift, og heller ingen faste inntekter. Det meste går vel på donasjoner tenker jeg? Alle som er med og har verv gjør jo dette på fritiden sin. Jeg regner med at de har begrensede innkjøpsmuligheter. Med det sagt så mener jeg at jeg har hørt at Vaccsca trodde faktisk at dataene var sikret, og krasjet avslørte at leverandør ikke hadde tingene sine på stell. Kan noen bekrefte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poster: Werner Rafteseth

Emne: Re: Cross The Pond - ATC Info!

 

All forumdata er borte (et eksternt firma jobber med recovery). Vi vet ikke om vi får dataen tilbake - og om vi får den, så vet vi ikke når smile

 

Med andre ord, alle må registrere seg på nytt.

 

 

Ja da er det vel bare å vente en halv evighet på å få aktivisert kontoen da, så man får skrevet i tråder o.l på etstatningsforumet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forventer du at jeg skal sitte å følge med på valideringssiden 24 timer i døgnet?

 

Du er nå godkjent, 7 timer etter registrering, nå som jeg har kommet hjem.

 

Det meste går vel på donasjoner tenker jeg

Serverleie og domene er donert av et medlem. System for offline backup er nå innkjøpt og vil komme på plass når vi får dataen vår tilbake. Og Andreas, ja, backup ble tatt innad i serverclusteret. Og det viser seg jo nå å være en elendig løsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poster: Werner Rafteseth

Emne: Re: Cross The Pond - ATC Info!

 

Forventer du at jeg skal sitte å følge med på valideringssiden 24 timer i døgnet?

 

Du er nå godkjent, 7 timer etter registrering, nå som jeg har kommet hjem.

 

Nei ikke du alene, men om du har med flere som kan åpne kontoer så lar det seg kanskje gjøre lettere. 7timer er ihvertfall den seineste kontoåpninga jeg har opplevd på noe type forum! Men det er jo ingen hast!:) Bare kjett når man sitter der og hadde noen innlegg å poste etter registrering å ikke ha tilgang!

 

Edit-Meese: seriøst? "Stakkars liten"?

 

Ikke gidd a ;)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Serverleie og domene er donert av et medlem. System for offline backup er nå innkjøpt og vil komme på plass når vi får dataen vår tilbake. Og Andreas, ja, backup ble tatt innad i serverclusteret. Og det viser seg jo nå å være en elendig løsning.

 

Med så mange medlemmer i flere land må det vel være mulig å ha replikering til en offsite database hos et 'trusted member'.

Det krever ikke mye båndbredde heller, og HW spec. er helt uinterresant.

 

Audun

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt, vi har kjøpt en backupløsning. Denne vil ta en fullstendig kopi av nettsiden og databaser en gang i døgnet, og de blir kjørt over til en off-site server. Og som du sier Audun, det tar ikke mye plass, det er kjapt å sette opp. Og ikke minst, det er en tryggere løsning enn å kun kjøre backup mellom to harddisker i samme cluster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...