Gå til innhold

Cross The Pond - ATC Info!


Werner Rafteseth

Anbefalte innlegg

Da VACCSCA-serveren har krasjet, så vil jeg benytte denne tråden til å gi info (perfect timing.. typisk).

 

Peter Schneider har trukket seg. Har derfor flyttet Anders Grønmyr til TWR, og har jeg vil overta ENSV_N. Håper dette går bra - du vil nok få mer trafikk på tårnet.

 

Cross the Pond Eastbound 2010

Staffing, Oslo Gardermoen

 

Ground

East: Kim Vanvik

West: John Moen / Andreas Stangenes

North: Even Rognlien

 

Tower

West: Magnus Meese

East: Anders Merch Grønmyr

 

Approach

West: Daniel Klepp

East: Tore Urvik

Director: Eivind Fosse

 

Oslo Control

South: Daniel Larsen

West: Anders Henriksen

 

Stavanger Control

North: Werner Rafteseth

South: Jan Tore Elvheim

 

Foreløpige ruter fra NAT-track er:

 

RESNO DCT NETKI DCT NIBOG UN552 MAC UN537 GOW UP600 KLONN UP600 SOTIR UZ16 SIG

 

DOGAL DCT BEXET DCT NIPIT UP867 GOTNA UP600 TRN UM89 RIVOT UM82 NIVUN UP609 SORPI

 

Vi har møter utover natten, så endringer kan foreløpig forekomme.

 

 

 

Denne tråden vil bli oppdatert med jevne mellomrom frem til i morgen kveld.

Om vi ikke får opp VACCSCA-serveren til i morgen, så vil jeg legge ut et LOP-dokument for Oslo Gardermoen, og en kopi av pilot briefing også.

 

TEAMSPEAK

Grunnet serverkræsj, er VACCSCAs TeamSpeak-server nede.

Vi har fått låne serverplass fra Fredrik Haugen. Logg derfor på 67.222.46.54:9987

Logg på med fullt navn - posisjon

F.eks. Werner Rafteseth - ENSV_N_CTR

 

Jeg vil at alle skal være pålogget teamspeak senest klokken 1700 LOKAL TID i morgen for briefing.

 

Plan for Control:

Begge rutene vil gå gjennom Stavanger sektor sør. Vi gjør derfor en liten endring - Stavanger Sør dekker det sørlige track, og Stavanger Nord dekker det nordlige track.

 

Stavanger Sør hander over til Oslo Sør, som klarerer for approach via SORPI (IKKE Torp!), og hander over til Approach East.

 

Stavanger Nord hander over til Oslo West, som klarerer for approach via Sigdal, og hander over til Approach West.

 

Speed Restriction inn til APP dersom ikke annet er koordinert eller du ser nødvendig, er 250 KT.

 

Speed Restriction fra APP til Director er 210 KT.

 

enroute_plan.jpg

 

app_plan.jpg

 

ground_inndeling.jpg

 

NATtoOslo.jpg

 

Pilot Briefing: www.vatsim-scandinavia.org/documents/engm_pilotbrief.pdf

 

LOP Oslo: www.vatsim-scandinavia.org/documents/LOP_Oslo.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melding til Jan Tore eller den som bemanner Stavanger sektor sør:

 

Siden trekket SOLSI - RISER på UP609 i virkeligheten ligger i Oslo sektor vest sektor vil mest sannsynlig den automatiske handoffen i ES si at du skal hande over fly til Oslo vest!

 

Siden dette er endret på ifbm CTP må Stavanger sektor sør manuelt hande over til Oslo sektør sør. Dette gjøres ved en av to metoder:

 

1 - Når flyet nærmer seg neste kontroller og du vil hande over, trykk med venstre museknapp på Callsignet i taggen, eller i Sector Exit List. Bla deg ned, eller opp, til riktig kontroller og trykk på ham. ES vil da sende handoff request til aktuell kontroller.

 

2 - I god tid før flyet skal sendes over til neste kontroller (kan være så tidlig som rett etter at du har motatt flyet selv) trykker du med høyre museknapp på aktuell CJI/FREQ i Sector Exit List. Da får du opp samme liste som i eksempelet over. Velg neste kontroller i lista. Nå vil flyet derimot IKKE bli handet over før du hander over på din vanlige måte, men denne gang til den kontroller du manuelt har valgt.

 

Håper dette går relativt smertefritt.

 

Eivind

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er etablert noen holdings i SV i tilfelle behov, vedlagt følger sectorfil får dem som sitter Oslo Sør og West.

 

De som ligger nermest Oslo/grensen til Oslo:

SOGLO HOLDING: Inbound 050 , LEFT TURN

SOLSI HOLDING: Inbound 066 , RIGHT TURN

SORVI HOLDING: Inbound 090 , RIGHT TURN

 

Får de som ønsker dette visuelt i sektorfila, last ned denne, ligger under STAR. Her kan også hele trackene vises fra flyene forlater NAT tracks.

Ligger under UPPER AIRWAYS CTP1 og CTP2

 

Ta backup av den gamle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...