Tommy Hansen Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 [size:14pt]Da kjører vi i gang med en siste generalprøve før Cross The Pond. Søndag 24.oktober med avgang fra JFK og ankomst OSL. Vi har en liten preflight briefing for en evt diskusjon rundt rute og prosedyrer.[/size] Departure: John F. Kennedy,NY 1300Z Arrival: Oslo Gardermoen, 2000Z Route: TBA 1100Z Equipment: Heavy [color:#FF0000][size:14pt]Preflight briefing 1215Z[/size][/color] TeamSpeak 3 server: 67.222.46.54 port 9987 Logg på med fornavn og callsign.(lettere og ha oversikt over hvem som flyr hva da) -1145Z-1215Z Egen preflight for å sette opp fly ,FMC og det som trengs. Dvs. vi møter til preflight briefing med alt klart og a/c at assigned gate. -1215Z-1240Z Diskusjon,spørsmål og svar -1240Z-1245Z Siste justeringer på gates og TO times -1245Z-1255Z Pushback and taxi [size:11pt]Avgang 1300Z->[/size] Vi planlegger Mach .86 cruise speed for alle. Active Sky er absolutt meget anbefalt, enda mer på longhaul enn ellers. Dette for å kunne gjøre seg nytte av realistisk vind i høyden. Den kan østover fort utgjøre 50-100 kts ekstra fart. De med bare Vatsimvær,vil få vind fra Metar til nærmeste flyplass. Scenery for OSL regner jeg med alle har. NA for FS9 eller Andrew sin AoN for FSX Scenery JFK fra FSDT eller FRF JFK v7.0 Freeware Charts ENGM Charts KJFK Planning Charts US east og NAT Ops NAT Flight Planning Tutorial Transatlantic Radio Checksheet TeamSpeak 3 [size:8pt]Ps. Du må ha Vatsimerfaring og beherske flyengelsk kommunikasjon og ha god erfaring på a/c in use som må ha FMC eller annen relevant navutsyr som Civa INS f.eks. Er du usikker på om dette er noe for deg,send meg en pm. [/size] [color:#FFFFFF]1234567891011121314151617181920[/color][size:20pt]Velkommen ombord![/size] [color:#FFFFFF]123456789101112131415161718192[/color] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Hansen Skrevet 22. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2010 PAA247 B744 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 ICE616 B757-200WL. TF-FIN"ELDBORG" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 EIA7658 B744F Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 Det gikk fort i svingene her ser jeg.Dere skal fly heavyes i M.860. Da sliter jeg med 757..... Kanskje jeg burde dra litt før dere da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sandro Stanojevic Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 Prøver igjen jeg, håper at simmen ikke klikker som sist gang. Jeg stiller opp som DAL119 B744, men jeg har ikke sceneryet til JFK og er ikke sikker på om jeg får kjøpt det til søndag. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Hansen Skrevet 22. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2010 Nja, du vet 757 er jo ikke Heavy i utgangspunktet. Den er bare regnes som heavy i wake turbulence kategorien. Hva klarer 757 i cruise speed? .80? Det blir jo som å fly med håndbrekket på for andre heavies. :grin: Men vi kan sikkert sende deg ut først, litt før oss andre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 Tjah....den cruiser fint i M.80. ligger an til og ta av fulle tanker for meg da. :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Kristiansen Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 Har ikke ICE 767 i flåten da Lars? hehe! Men forbehold så blir jeg muligens med. VBX103(Coast Air) 767-300 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Mikal Aronsen Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 DAL720 MD11 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
per berge Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 Sandro, det linkes til ett flott freeware. Brukte det selv ei tid før jeg kjøpte meg FSDT. http://library.avsim.net/esearch.php?DLID=148285&Cookie=1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sandro Stanojevic Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 Takk skal du ha Jeg kan dessverre ikke bli med på turen, jeg så nå at vi skal ankomme OSL kl 22:00 Norsk tid, det blir litt sent for meg, skole dagen etterpå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Hansen Skrevet 23. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2010 Jeg har satt 22:00, men tiden er umulig å spå. Med god vind og noen direkterutinger etter NAT delen kan vi fort bruke 6 timer kun å være framme 21:00 norsk tid. I skrivende stund vil ankomst være 21:10 norsk tid. Foreløpig og mest sansynlige rute vil bli den COA bruker fra EWR kl 0200 inatt. Så følg med HER eller sjekk CAO38 KEWR-ENGM HER Vi sjekker den ruta opp mot vind på før preflight. Har den veldig ugunstig vind da, kan vi forandre noe på den. LP, Med .80 på cruise vil du få ca 36-37 kts lavere speed enn oss på .86 i samme høyde og temp. Det vil i praksis si at du vil bruke 25-30 lenger tid enn oss om du får samme vind. Setter deg opp med avgang først, 1230Z sandro, kan sende deg på avgang sammen med LP,så har du litt å gå på. Vi bruker en av disse. Den som gir oss best vind i morgen: MERIT3.MERIT HFD PUT WITCH ALLEX N65B VIXUN LOGSU 4950N 5440N 5730N 5920N ATSIX UP60 AKIVO UN603 SUM UP612 FLS UN623 SOPAR UZ15 SIG.SIG4L GREKI3.GREKI JUDDS MARTN ALLEX N79B YQX KOBEV 5050N 5540N 5830N 6020N RATSU GUNPA FLS UN623 SOPAR UZ15 SIG.SIG4L Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sandro Stanojevic Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 Men de fleste som deg bruker jo Active sky og da får dere en sterk vind mens jeg derimot får en veldig svak vind siden jeg ikke har AS. Jeg blir med og ser hvor langt jeg kommer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 Altså... Skal i stå ved pax terminal med en Cargo maskin? Kan gjerne ta en remote stand i nærheten, men jetway blir for dumt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Mikal Aronsen Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 Har sett litt på vindkart over atlanteren, og jeg mener at det første alternativet du presenterer for oss er det beste, da vi får vind fra nordvest i Nordsjøen, og dermed får den sånn høvelig i ryggen da. Vet ikke om mine observasjoner er korrekte, så jeg vil gjerne høre deres meninger om det. Høyreklikk - Vis bilde: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 jepp.litt x vind i starten,så 50 knop ca i halen senere.Blir bra La nettopp inn Teamspeak 3.Av en og annen merkelig grunn,så ville ikke push to talk funke.Kun voice activate. Hadde TS2 før.Funka Push to talk da...hmm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sandro Stanojevic Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 Lars-Petter jo jeg hørte deg, men var opptatt til å svare beklager. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 Må desverre melde meg ut av denne turen. Fikk akkurat beskjed fra Overkomandoen i huset at vi skal på besøk til Besteforeldrene i 4 tiden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 Her står ELBORG Flott lys om morran i NY Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Merch Grønmyr Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 Flott dame ho Elborg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus F. Meese Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 Tar departure 1310z, DAL597 - B763 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Czybulla Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 Skulle ønske jeg kunne blitt med på denne turen, men har familie,så tia på døgnet passer dårlig for meg, neste gang kona å barn er på hytta ol, da blir jeg også med på en av turene deres, ha en fin tur over dammen folkens PS:Flott bilde lars petter Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andreas nærbø Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 Hadde vert kult om du hadde laget en bilderepotasje Tommy Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 Flott dame ho Elborg Hu er sexy :grin: Hvem trenger og drasse på en svær 747 etc,når en 757 gjør jobben :cool: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Hansen Skrevet 24. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2010 Forventet ankomst er ca. 1930Z og utover. Om noen ATC sjeler skulle finne på å ta en halvtime på scopet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sandro Stanojevic Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 Kommet meg fram til OSL. Hatt det kjekt til OSL Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sandro Stanojevic Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 Legger ved to bilder fra turen idag Her er jeg godt igang med turen Tok et bilde fra gate på OSL, alle som var med å fløy er ikke med på bilde men noen er der. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joakim Hagen Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 Kanskje dum som satt dere så nært. Men gjorde det for at dere skulle få bilder sammen Bra du utnytta det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.