Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk mail på min søknad,om SAS VA medlems skap...

 

Der stod det,Please follow the application instructions available on our site.

 

 

Det holdt ikke med min Vatsim ID...

 

 

 

 

 

Welcome to the Application Office

To join us we ask you to do a checkride, because we would like to know if you have some basic flying and navigational skills. Don't worry too much about it.

Old SVA members, who rejoin, do not have to send in a checkride.

 

The checkride should be performed with the default FS2004/FSX Boeing 737-400 as a domestic flight in Sweden. Also make sure you use the default FS2004/FSX ESSA scenery only.

Depart from ESOK (Karlstad) and fly to ESSA (Stockholm Arlanda). Your flight should include the ELTOK 2T STAR and your landing will be at ESSA, runway 26. Just before passing ERKEN (NDB) start the FS video recorder.

 

After you have landed, save the video at send it to:

 

 

 

 

Er det en vits.... :crazy:

default.....fly ja.

Skrevet
Det handler litt mer om at de som faktisk er intresserte nok til å fly for VAet, er villig til å bruke de få minuttene det tar å lage denne filmen.

 

Ja,jeg kunne ha tenk meg og fly SAS i Norge.

Nei,Jeg gidder ikke og fly default fly og lage en film om det.

 

Hvis 3000 timer ++ på Vatsim ikke holder...

 

Kim...vær så snill

 

Skrevet
Lurer fælt på hvorfor du ikke kom inn da, Lars. Jeg har ikke tusen timer engang

 

Har vel ikke blitt nektet medlemskap enda.

Her er det vel en svenske som har tatt beslutningen.

 

Da jeg søkte på icelandair sitt va for noen år siden var det en idiot av en islending som forsjell behandlet folk.

 

Videoen sin SAS kan stappe en viss plass.

Skrevet

Hehe, det handler vel om at de skal se at folk har kunnskaper nok til å kunne fly etter basic navaids, uten hjelp fra onboard computers. Men jeg ser absolutt poenget ditt, det er meget få som har flydd så mye som deg i forhold til hvor lenge de har vært registrert på VATSIM, så om de faktisk slipper inn enkelte folk bare ved å sjekke vatsim-ID, så burde du ha stått først i den køa!

Skrevet
Som svar på:

Poster: Lars-Petter Meyer Bedin

Emne: Re: SAS Virtual?

 

Fikk mail på min søknad,om SAS VA medlems skap...

 

Der stod det,Please follow the application instructions available on our site.

 

 

Det holdt ikke med min Vatsim ID...

 

 

 

 

 

Welcome to the Application Office

To join us we ask you to do a checkride, because we would like to know if you have some basic flying and navigational skills. Don't worry too much about it.

Old SVA members, who rejoin, do not have to send in a checkride.

 

The checkride should be performed with the default FS2004/FSX Boeing 737-400 as a domestic flight in Sweden. Also make sure you use the default FS2004/FSX ESSA scenery only.

Depart from ESOK (Karlstad) and fly to ESSA (Stockholm Arlanda). Your flight should include the ELTOK 2T STAR and your landing will be at ESSA, runway 26. Just before passing ERKEN (NDB) start the FS video recorder.

 

After you have landed, save the video at send it to:

 

 

 

 

Er det en vits.... crazy

default.....fly ja.

 

 

 

Det var rart, her er en quote fra forumet fra the Boss himself:

Sure.

Please read the recruitement section, so you know what to do to join us.

Don't worry about too much about the checkride.

direkte link til forumet

og det skrev han 5/10 nå i år!

Skrevet

Hvis du føler du er for god for det enkle kravet der, så er det ingen som tvinger deg til å gjennomføre og søke.

Tar deg ikke lange tiden, og grunnen til at det er default fly har med at da er han som sjekker replayen sikker på at alt vises rett. Finnes mange forskjellige addons der ute for 737.

Skrevet

Det Har ikke noe med at jeg er for "God" til det kravet.Heller at de i SAS VA er for proffe,at de må ha video av folk flyr,før de slipper folk til.

 

Jeg synes det var litt merkelig at noe slipper og lage den videoen,og at man må fly default fly,på den Staren der,ELTOK2T,og så begynne og filme først etter ERK(ERKEN)NDB.Det som er siste punkt.Snodig..

 

Jeg har får alltid Vektorer til Rullebanen på Vatsim der allefall

 

Men som sagt,jeg gidder ikke og legge inn mye dritt på pcn,for og filme at jeg flyr default.

 

SAS Va klarer seg uten meg.Det er de som forsjellsbehandler.

Skrevet

Da har jeg prøvd å ta opp "problemet" med checkride på sva-forumet og venter spent på svar! for de som er intr i å se hva jeg har ytret se her:

 

 

 

As an Vaccsca ATC in Norway I see that our rival airline NAX-Norwegian is dominating the Norwegian airspace, I hope to see some more SAS-pilots coming up! As registerd va-members with nationallity Norway I`ve seen there is 12 counted and I was the only Norwegian participating the meeting in august Malmø/Copenhagen. I know a few members have joined this viritual SAS without making the video-flight, I`m one of them. I saw Drenth replied a post here on the forum some days ago saying don`t care to much about the aplication video!

 

Qoute:

Sure.

Please read the recruitement section, so you know what to do to join us.

Don't worry about too much about the checkride.

 

And I invited some of my Vatsim friends in Norway to apply for membership here, and said that they should atleast give their Vatsim ID so the staff could check their expirience. Regarding the checkride should be done in a default aircraft with default scenery I think we loose 50-75% of intressted members already here! Is this realy needed, and why can some get inside without the checkride and some don`t. Doesn`t look fair to me! Just asking and want to see other members opinion on this one!

 

Have a safe flight everyone!

Skrevet

Dette er jo en hobby folkens, og ethvert VA burde være svært takknemmelige for å få dyktige, hyggelige folk. Jeg har et veldig positivt inntrykk av Mr. Bedin og det er ingen tvil om at han kan sine sysaker. Videoen regner jeg med er ment til å dokumentere flyferdigheter, og en vatsim ID med mange timer skulle absolutt tilsi det samme. Helt sikker kan man jo ikke være, men med 99% sannsynlighet vil en pilot som har flydd mange hundre timer være skilled. Når en slik pilot søker ethvert VA skulle jeg tro at man burde legge godviljen til.

 

Jeg har nettopp joined SVA uten å gjennomføre checkride - ved å henvise til vataware.com. Jeg sørget da selvfølgelig for å være hyggelig i tonen og ikke kreve å slippe - jeg bare forhørte meg om det var mulig å slippe å fly default ettersom det er noe jeg vanligvis aldri flyr likevel. Og det fikk jeg.

Skrevet

Problemet i denne saken er ikke at en må ta checkride eller ikke, problemet er at man ikke blir behandlet likt...

 

 

Selv har vi(VNAS) ikke noe checkride, men et enkelt spørsmål og 14 dagers frist på første flytur. Trur nok ikke vi kommer til å innføre noe verre en det iallefall.

 

As an Vaccsca ATC in Norway I see that our rival airline NAX-Norwegian is dominating the Norwegian airspace' date='[/quote']

Lei av å si norshuttle Anders? :grin:

Skrevet
Problemet i denne saken er ikke at en må ta checkride eller ikke, problemet er at man ikke blir behandlet likt...

 

 

Selv har vi(VNAS) ikke noe checkride, men et enkelt spørsmål og 14 dagers frist på første flytur. Trur nok ikke vi kommer til å innføre noe verre en det iallefall.

 

Opprinnelig Postet Av: Anders Merch Grønmyr

As an Vaccsca ATC in Norway I see that our rival airline NAX-Norwegian is dominating the Norwegian airspace,

 

Lei av å si norshuttle Anders? grin

 

Nei jeg blir ikke lei det :) men slik dominansen er i norsk luftrom om dagen er det urealistisk høyt nivå av NAX fly sammenlignet med andre, det blir urealistisk og kjedelig og jeg sku ønske flere SAS kom på banen! :) Men jeg stortrives både som atc med å gi service til nax og som pilot for nax so no problem ;)

Skrevet

Ønsker selv å bli medlem av dette VA-et, men denne videoen stanset også meg. Å kunne få oversikt og samle opp timer i samhold med andre, tror jeg kunne økt simulasjonsgleden ytterligere og tent en ekstra gnist.

 

Default 747-400 har jeg imidlertid kun flydd ved noen få anledninger, og korrekt throttle-konfigurasjon for dette flyet har jeg heller ikke. Videoprogrammet som må anvendes, har jeg ingen kjennskap til - og hadde jeg først fått det til å fungere, ville sannsynligvis fps-fallet gjort FSX uspillbart.

 

Nå har riktignok jeg svakere kort enn gjennomsnittet med mine knappe 164 VATSIM-timer. Ikke kan jeg fly SID og STARS uten CDU heller - som målet med denne videoen åpenbart er - så dette prosjektet må nok utsettes ytterligere for min del.

Skrevet

Tenkte jeg skulle prøve lykken selv.. Fyllte ut søknadsskjemaet jeg fant på http://sas.virtual-airlines.com/apply.php

 

Så fikk jeg denne mailen:

 

Hi Even Rognlien!

 

You are receiving this message because you have applied as a pilot to Air Canada Virtual Airlines. In order to complete your application you must confirm your e-mail using the following link:

 

Air Canada? :crazy: Er det en feil i søknadsprosessen dems?

Skrevet
Videoprogrammet som må anvendes, har jeg ingen kjennskap til - og hadde jeg først fått det til å fungere, ville sannsynligvis fps-fallet gjort FSX uspillbart.

 

Alex: Du skal kun bruke det innebygde videoopptaksprogrammet i Fsx - såvidt jeg kjenner til vil ikke det droppe Fps så veldig galt.

 

For øvrig er det jo veldig greit å vise til VA at man kan fly uten LNAV hooket opp, er det ikke :)

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...