Gå til innhold

Sprek PC vurderes solgt


Thor Johnny

Anbefalte innlegg

Vurderer og selge spill pcen min (bygd for max stillhet kontra ytelse.

 

1år gammel

 

pris 12000,-

 

nypris på deler:

 

PSU 2000,-

Skjermkort med moddet kjøler 5500,-

hovedkort 2500,-

CPU 2500,-

Kabinett: 2500,-

Vifter+cpu kjøler samlet 2700,-

ram 1800,-

64gb ssd disk 1700,-

1tb disk 1000,-

dvd brenner 250,-

 

Den er mest brukt som flight sim pc, og med rette tweaks har jeg vært oppi 130 fps med div mods med all grafikk Makset ut i FSX

 

DCS black shark flyter som en drøm, med alt på max

Il2 1946 null hakk med ultrapack,DCG 3.45 150+ planes 8x speed

 

Specs

 

asus rampage gene II 1366 MB

intel i7 920 at 2.67, noctua cpu cooler dual 120 fans

OCZ Reaper 1333 6gb

asus 4870x2 /w accelerato xtreme cooler clocked 800/1000

Cooler Master stacker kabinett 832 sort

Corsair ssd 2gen c:\\ 64gb

Seagate 1tb sata 3,5 7200/32 d:\\

Dvd brenner 16x

mist 1000w psu

11x 120mm vifter: schyte/noctua

Sunbeam viftestyring 4kan. har serie koplet vifter til vær enkelt kanal

 

Bygd av en gamer med hjerte for minst mulig støy, minst mulig Lysdioder og irriterende lys,max ytelse og mest mulig kjøling

 

Har bilde av innmat om ønsklig,

 

Kontakt meg på 91825957 eller Thorjohnny@hotmail.com

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget mitt er att du setter opp nyprisen som var for ett år siden. Slike priser er totalt uinteresante når vi snakker om elektronik. Varer som ble solgt for ett år siden kan nærmest regnes som Maihaugen vare i dag. Desuten er elektronik ett produkt der du har ingen mulighet til å sjekke kvalitet og evnt, skader av forskjelige årsaker som fuktighet under transport, støt, både fysiske og strøm speninger som kan ha gitt små skader.

Dette er altså ikke ett piano eller ei jakke der du kan fysisk se alt slik det skal være.

Jeg sier dette fordi jeg ser enkelte har en overdrevent tro på elektronikken og hva den tåler gjenom bruk. Og 1 års FSX slitasje er heller ikke å skimse av. Vi snakker kansje overklokking her også? Hva med slitasje på CPU bla, etter den bruken?

Har selv kjøpt brukt elektronik og angra skjorta av meg når jeg testa det ut. Har jo ingen andre enn meg selv å klandre selvfølgelig.

Elektronik og software er på en måte ferskvare slik jeg ser det.

Men for all del om noen vil gamble med den prisen som er satt opp her så er det jo helt opp til dem. ;)

 

12.000 så får du en temmelig fet PC fra Datakjeden vil jeg påstå. En ny og fersk en med garanti til og med :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat: 12.000 så får du en temmelig fet PC fra Datakjeden vil jeg påstå. En ny og fersk en med garanti til og med

 

joda, sprek pc får du, og stort sett får man det man betaler for,

 

men hva med komponent\\produsent kvalitet? for meg er dette alfa og omega, og etter 13 år med pc bygging til meg selv og andre så har jeg lært hva som er bra og ikke fullt så bra, jeg bygger for at det skal holde i mange år.. alle pcer jeg har bygd til meg selv og solgt videre til kjente virker den dag i dag.. helt tilbake til athlon fx 64 med 2x 6600gtx i sli :) husker ikke når den ble bygd. alle pcer etter denne pcen er solgt til kjente

 

de som var eldre enn det ble solgt i lokalavisen og de har jeg ikke kjennskap til lengre

 

dette kan selvfølgelig skyldes flaks, eller ikke.

 

noen tenker bare pris, andre tenker på andre ting, men sånn er det vel med alt at kjøper vil gi minst mulig, mens selger vil ha mest mulig :P har sett dårligere pcer på finn for samme pris eller mer. om de får solgt de eller ikke aner jeg ikke men det ga meg en pekepinn på hvor jeg skulle legge prisen.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vil jeg bare informere om at jeg skrudde ut hovedkortet, tok av nb+mosfet og sb kjølere, satt i 2 timer med 600 sandpapir og slipte vekk sementen (orginal kjølepasta) og byttet den ut med arctic silver 5.

 

resultat: klokket pcen til 965 (3.2) og RAM til 1282mhz

 

alt av vifter på minimum nå, tempraturene på SB sank 10c mens NB sank med 25c under spilling

 

nåværene tempraturer på ting med vifter på 16-20db

 

CPU:44c ved 1.30 volt

MB: 42c

SB: 55c

NB: 63c

GPU:48C manuelt klokket og låst til 800/1000mhz 34%rpm

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tom: pcen selges i sin helhet, så skjermkortet følger nok med den

 

det blir så mye vanskligere og selge en pc uten skjermkort

 

men ett tips til deg, gå inn på netshop og kjøp accelerato xtreme 4870x2 GPU kjøleren om du ikke har gjort det.. det blir en helt annen verden og du kan klokke max og holde kortet på 40C ved MAX rpm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAha!!!! GLEM DET Mads.

Eg har allerede gitt han eit tilbud som er over det du nevner, men ser ikkje ut som at fyren er intressert i salg.

Visst han trur han skal få 10000 kroner for en BRUKT Pc til det eg meinar ein kan få ein tilsvarende ny ein til under samme pris, ja så er mannen laaaangt ute på bærtur, men for all del, stå på :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, bærtur... bare fordi du ikke er villig til og betale det så betyr vel ikke det at jeg er på bærtur?

 

1. den vurderes solgt om jeg får det jeg vil ha for den som sagt.

2. vist får du billigere pc til samma pris, men laaangt fra så mye custom deler, som i 100% av tilfellene i min pc er mye bedre komponenter en stock. jeg vet at arbeidstimer ikke har en dritt og si, men at jeg har lagt inn 5-6 timer med jobb inne kabinettet

med oppgraderinger og div arbeid mht. kjøling og andre ting.

 

har fks. lagt arctic silver 5 på ALLE overflater istedet for standard pasta... som har langt dårligere effekt cpu,gpu,nb,sb,mosfet for og klokke høyere uten mer varme

 

sånt type arbeid får du ikke med en pakkepc til 10000,-

 

 

det er også kjøpers marked, klar over det, har en som har sagt at han skal ha den når han får skrapa sammen penger til den... om den ikke er verdt 10000,- for dere, men er det for en annen, ja så er den verdt 10000,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Den er mest brukt som flight sim pc, og med rette tweaks har jeg vært oppi 130 fps med div mods med all grafikk Makset ut i FSX"

Du verden! Må vel være årets reklamestunt dette da

 

Mange klarer og komme opp i over 100+ fps, men å holde det stabilt på 100 er en helt annen sak :) Har hatt 260fps i fsx eg, men det flyter best på 35-40 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innledningsvis vil jeg vise til Christian Paulsens (som forlengst har bevist sine kunnskaper om FSX og datakapasitet)innlegg i tråden "Ingen ytelsesforbedring i FSX etter overklokking" her på forumet, hvorfra jeg siteter:

 

"Personlig syns jeg de som skryter av utmerket flyt med "absolutt alt på max" med ditten og datten hardware gjør FS-miljøet en bjørnetjeneste. Sorry, jeg tror ikke noe på det med mindre man snakker om spesifikke områder i hangglider. Selv klarer jeg meget enkelt å komme ned i ensifret FPS med Ci7@ 4,51Ghz hvis jeg går inn for det, og at noen har 200-300% høyere ytelse har jeg litt vondt for å tro".

 

Undertegnede hører også til de troløse. :grin: Jeg kjører selv en oveklokket Ci7@3.8GHz, ATI HD 5870 skjermkort, 6Gb RAM og Win7 64 bit med med bl.a tunge addons som LH Maddog 2010, PMDG's BAe JS4100, Mega Airport Stockholm, Frankfurt, REX, UTX Europe osv, men kommer aldri i nærheten av det antall fps som du opererer med. Men det flyter ok etter mine krav.

 

Skal jeg nærme meg 130 fps i FSX, blir det i en ren FSX installasjon og med med triken langt ute i ødemarken, men heller ikke da med alle sliderne på full. Slutt å bløffe og kom ned på jorda, folkens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...