Fred Solli Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 Det ser ut som Lockheed Martin som har kjøpt alle rettighetene til Microsoft ESP har visse planer fremover. Er vel redd for at dette er gammelt nytt, men det står litt på websidene deres hvis dere er interessert i å se hva dette kan bringe. http://www.prepar3D.com/index.php/products/prepar3d-client/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Teigo Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 Var nytt for meg i allefall. Har hatt en tanke om å prøve ESP og kun legge inn norge for å se om det ble mindre å tygge på og dermed høyere ytelse. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fred Solli Skrevet 16. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2010 Her er siste nytt på denne fronten: A New Era in Visual Simulation Launching 1 November Lockheed Martin Prepar3D Release V 1.0 November 1st $499 Backwards compatible with FSX SP2 and ESP 2.0 Some new capabilities in the first release for Nov 2010 include: * IEEE 1278 – Distributed Interactive Simulation (DIS) support. * Expanded Multi-player (Can have more than 2 users sharing a cockpit) * Expanded Hardware Controls * Upgraded Landclass * Upgraded User Interface * Added Multichannel support * Added Sensor capability * Added Global Bathymetry * Added Global Dynamic Water Surface * Enhanced SDK documentation and code samples * Added OpenGL Support * Added DirectX Guage Interface Upgraded Landclass 10 million updated 1km tiles * 3 million tiles upgraded from urban/farms to higher density * 7 million tiles upgraded from vegetation to more accurately reflect the human footprint in the real world Upgraded User Interface * Drag n’ Drop * Customized Data – save your favorites * Save and quickly retrieve your aircraft, your missions, your pilot records * Upgraded Learning Center – Create and edit your own articles for reference inside the simulation Features * Living World * Customizable, data driven graphics and models * Whole Earth WGS-84 Model * Accurate topography with Regionally and Culturally appropriate textures * Modifiable real-time weather system, continuous time of day, seasons and a variety of lighting effects * Realistic Air Traffic Control * Expandable library of vehicle models Living World * Airport vehicles * Highway traffic * Boats and ships on lakes and oceans * Air traffic * Livestock * Wild animals More features follows in the final 2011 release, as I know... * /MT code runtime = full multithread support (so if you have a twin Xeon 8 cores board it will work) * DX10/DX11 support * CIGI * other performance updates * weapons More here: www.prepar3d.com Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 Noe nytt er jo alltid spennende, må innrømme at denne har gått meg hus forbi, kan du utdype hva det er? Grafikken på screenshots minnet om FSX (logisk nok er det vel det) men dønn ræva og lite imponerende. Det jeg tror videre er at det må være noe annet spennende dette her, som f.eks simulator egenskaper osv. (dette ut fra hva jeg leser) Int. iallefall. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fred Solli Skrevet 16. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2010 Som jeg skrev i første innlegget er dette en videreutvikling av Microsoft ESP som Lockheed Martin kjøpte rettighetene til. De har siden den gang skrevet om og tilpasset 1 million linjer i denne softwaren til proff simulatorbruk og prøvd å bli kvitt en del bugs (og helt sikkert lagd noen nye ) Men det som er interessant her er at den er FSX kompatibel og at den ser ut til å få støtte for DX10/11. Jeg vet ikke mer enn det som står på websiden dems og det jeg har lest meg til på webben, men at den er spennende å kikke på er ingen tvil. Spesiellt hvis man bygger cockpiter etc. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 16. oktober 2010 Premium Medlem Del Skrevet 16. oktober 2010 Dette var noe av det mest spennende FS-nyheter jeg har lest på lenge ! Bare den T-33 som er under utvikling vil alene være nok til at jeg stiller meg i køen for nysgjerrige!! Og hvis ATC blir mer realistisk, vil det kunne løfte FSX opp på et nytt nivå. Med en pris på 500 dollar bør man kunne forvente en god del forbedringer av dagens FSX, og hvis jeg misforstår intensjonene til Lockheed Martin rett, så blir det også simulering av våpensystemer i Prepar3D ? Det er mye som tyder på at neste generasjon FS er like rundt hjørnet . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ragnar Egeland Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 Jeg er enig i at grafikken ikke har blitt mer spennende, men det ser ut til at den er optimalisert slik at man kan kjøpe seg ut av problemet med dårlig fps. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 Ja uansett hvor en dette går så kan det bidra til å løfte FSX slik det er i dag, kanskje til dels spisse brukervennligheten også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Arild Gjemble Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Nå har Lockheed sluppet en video av Lockheed Prepar3D også. [video:youtube]agqri1nYFOU Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ragnar Egeland Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Jeg liker ideen om en platform der man kan simulere alt fra ubåter til romskip. En annen ting er at de skal ha optimalisert simulatoren til å utnytte flere kjerner. Det negative så langt er at de er meget treeeege til å svare på forummet. Håper det er for at de har det travelt i inspurten før utgivelsen, og ikke fordi at de kun er tre mann. Ragnar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Rognlien Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Ser meget interessant ut! Og release er jo allerede neste uke! Det jeg ikke liker er prisen... 500 USD! :crazy: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Nå markedsføres jo ikke Prepar3d mot privatkunder heller, dette er software for profesjonell simulering. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ragnar Egeland Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 Nye bilder av interfacen. Det er en forbedring etter mitt hode. http://www.prepar3d.com/experience/ Ragnar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aslak Iversen Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 Keiserens nye klær, FSX til 500 USD. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ragnar Egeland Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 Jeg ser at den er klar for nedlasting nå. Er det noen her som har planer om å teste den ut? Ragnar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Teigo Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 Jeg er veldig hypp, men her skal jo alt passe i en cockpit med FSUIPC verdier. Blir nok å følge med først en stund, men er overbevist om at jeg skal teste denne om litt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fred Solli Skrevet 1. november 2010 Forfatter Del Skrevet 1. november 2010 Til alle som planlegger å slenge ut 500 daler, så husk at dette produktet på langt nær er ferdig. Det er f.eks. en ny Simconnect module som er statisk i dette programmet og det betyr at alle som lager tilleggssoftware som bruker den "gamle" simconnect må "recompile" sitt produkt slik at det passer til denne simmen. FSUIPC er en helt annen skål. Her har Peter Dowson alt klart så langt Jeg ville ha lastet ned SDK'en og lest den til øye ble stort og vått for jeg handla noe som helst. Dessuten så får man se om disse cockpit utbyderene kommer med de "rette" interface mot denne simmen. Det er nok litt tidlig enda skulle jeg tro. Jeg leste bl.a. på Orbx Fora at hvis du skulle handle Pacific Northwest i en kommersiell utgave til denne simmen ville prisen ligge på ca. 4900 Australske daler. Så dette kan bli svært dyrt for en hobby-simmer. Med eller uten cockpit Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ragnar Egeland Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 Jeg leste bl.a. på Orbx Fora at hvis du skulle handle Pacific Northwest i en kommersiell utgave til denne simmen ville prisen ligge på ca. 4900 Australske daler. Det var ikke småpenger akkurat. Jeg hadde vært villig til å betalt 499$ om det var en forbedret SFX uten de irreterende flaskehalsene. Samt at den virket likedan samme hvilken dag i uken man fløy. De markedsfører produktet som SFX kompatibelt. Vil dette si at om man kjøper et SFX addon så har man ikke rett i å bruke det i denne simmen, siden den er kommersiell? Ragnar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Members Ivar Hestnes Skrevet 7. november 2010 Members Del Skrevet 7. november 2010 Lockheed Martin relanserer FSX (ESP). Jada, det pirrer kanskje litt i entusiasthodet mitt. Spesielt med tanke på å bygge et eller annet rundt det. Noe sier meg at det kanskje bør bygges F- ett eller annet også... Men, etter å ha studert en god del her, så ser jo dette ut som en tidlig beta av en annen FSX, som vil få problemer med det meste av de addon som er på markedet per idag. Men det er ikke det mest interessante egentlig, da mange addons sikkert vil bli skrevet så de passer til prepared også. Men hvis man kjøper et nedstrypt FSX av en flyprodusent, så hadde jeg ihvertfall forventet at de hadde gjort noe med flydynamikken. Det har de ikke gjort enda, men antyder at de vil gjøre noe med det. At de også vil gjøre det DX11 kompatibelt er jo veldig bra da. Det betyr at man kan kjøre mye av ressursene over på GPU istedet for CPU. (en våt drøm). Da kan man i neste omgang forhåpentligvis bruke et Nvidia tesla kort som prosessor. (også en våt og dyr drøm). Men per idag så virker ikke FSUIPC heller, så det blir i beste fall et veldig dyrt eksperiment, da man heller ikke har noen demo tilgjengelig for testing. Men man kan jo lure på hvorfor Lockheed Martin selger dette til hvemsomhelst. Var det ikke bra nok for dem til eget bruk? Gjorde dem en dårlig investering da dem kjøpte ESP fra Microsoft? Prøver dem å få grafset inn endel penger dem har "kasta bort"? For så å legge det ned? Vanskelig å si. Men det skal bli spennendes å følge med på utviklingen av dette. Får dem styr på flyegenskaper og ressurser, så blar jeg lett opp 500 USD for pakken. Men per idag så er ikke dette noe jeg vil bruke penger på ihvertfall. Da er det mer spennendes å følge utviklingen av Outerra Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.