Gå til innhold

Prepar3D software


Fred Solli

Anbefalte innlegg

Her er siste nytt på denne fronten:

 

A New Era in Visual Simulation Launching 1 November

Lockheed Martin Prepar3D

 

Release V 1.0 November 1st $499

Backwards compatible with FSX SP2 and ESP 2.0

 

Some new capabilities in the first release for Nov 2010 include:

 

* IEEE 1278 – Distributed Interactive Simulation (DIS) support.

* Expanded Multi-player (Can have more than 2 users sharing a cockpit)

* Expanded Hardware Controls

* Upgraded Landclass

* Upgraded User Interface

* Added Multichannel support

* Added Sensor capability

* Added Global Bathymetry

* Added Global Dynamic Water Surface

* Enhanced SDK documentation and code samples

* Added OpenGL Support

* Added DirectX Guage Interface

 

Upgraded Landclass

 

10 million updated 1km tiles

 

* 3 million tiles upgraded from urban/farms to higher density

* 7 million tiles upgraded from vegetation to more accurately reflect the human footprint in the real world

 

Upgraded User Interface

 

* Drag n’ Drop

* Customized Data – save your favorites

* Save and quickly retrieve your aircraft, your missions, your pilot records

* Upgraded Learning Center – Create and edit your own articles for reference inside the simulation

 

Features

 

* Living World

* Customizable, data driven graphics and models

* Whole Earth WGS-84 Model

* Accurate topography with Regionally and Culturally appropriate textures

* Modifiable real-time weather system, continuous time of day, seasons and a variety of lighting effects

* Realistic Air Traffic Control

* Expandable library of vehicle models

 

Living World

 

* Airport vehicles

* Highway traffic

* Boats and ships on lakes and oceans

* Air traffic

* Livestock

* Wild animals

 

More features follows in the final 2011 release, as I know...

 

* /MT code runtime = full multithread support (so if you have a twin Xeon 8 cores board it will work)

* DX10/DX11 support

* CIGI

* other performance updates

* weapons

 

More here: www.prepar3d.com

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe nytt er jo alltid spennende, må innrømme at denne har gått meg hus forbi, kan du utdype hva det er?

 

Grafikken på screenshots minnet om FSX (logisk nok er det vel det) men dønn ræva og lite imponerende.

 

Det jeg tror videre er at det må være noe annet spennende dette her, som f.eks simulator egenskaper osv. (dette ut fra hva jeg leser)

 

Int. iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg skrev i første innlegget er dette en videreutvikling av Microsoft ESP som Lockheed Martin kjøpte rettighetene til. De har siden den gang skrevet om og tilpasset 1 million linjer i denne softwaren til proff simulatorbruk og prøvd å bli kvitt en del bugs (og helt sikkert lagd noen nye :) )

Men det som er interessant her er at den er FSX kompatibel og at den ser ut til å få støtte for DX10/11.

Jeg vet ikke mer enn det som står på websiden dems og det jeg har lest meg til på webben, men at den er spennende å kikke på er ingen tvil. Spesiellt hvis man bygger cockpiter etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Dette var noe av det mest spennende FS-nyheter jeg har lest på lenge :D ! Bare den T-33 som er under utvikling vil alene være nok til at jeg stiller meg i køen for nysgjerrige!! Og hvis ATC blir mer realistisk, vil det kunne løfte FSX opp på et nytt nivå. Med en pris på 500 dollar bør man kunne forvente en god del forbedringer av dagens FSX, og hvis jeg misforstår intensjonene til Lockheed Martin rett, så blir det også simulering av våpensystemer i Prepar3D ? Det er mye som tyder på at neste generasjon FS er like rundt hjørnet :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ideen om en platform der man kan simulere alt fra ubåter til romskip.

En annen ting er at de skal ha optimalisert simulatoren til å utnytte flere kjerner.

Det negative så langt er at de er meget treeeege til å svare på forummet. Håper det er for at de har det travelt i inspurten før utgivelsen, og ikke fordi at de kun er tre mann.

 

Ragnar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til alle som planlegger å slenge ut 500 daler, så husk at dette produktet på langt nær er ferdig. Det er f.eks. en ny Simconnect module som er statisk i dette programmet og det betyr at alle som lager tilleggssoftware som bruker den "gamle" simconnect må "recompile" sitt produkt slik at det passer til denne simmen.

FSUIPC er en helt annen skål. Her har Peter Dowson alt klart så langt :)

 

Jeg ville ha lastet ned SDK'en og lest den til øye ble stort og vått for jeg handla noe som helst.

Dessuten så får man se om disse cockpit utbyderene kommer med de "rette" interface mot denne simmen.

Det er nok litt tidlig enda skulle jeg tro.

 

Jeg leste bl.a. på Orbx Fora at hvis du skulle handle Pacific Northwest i en kommersiell utgave til denne simmen ville prisen ligge på ca. 4900 Australske daler. Så dette kan bli svært dyrt for en hobby-simmer. Med eller uten cockpit :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste bl.a. på Orbx Fora at hvis du skulle handle Pacific Northwest i en kommersiell utgave til denne simmen ville prisen ligge på ca. 4900 Australske daler.

Det var ikke småpenger akkurat. Jeg hadde vært villig til å betalt 499$ om det var en forbedret SFX uten de irreterende flaskehalsene. Samt at den virket likedan samme hvilken dag i uken man fløy.

 

De markedsfører produktet som SFX kompatibelt. Vil dette si at om man kjøper et SFX addon så har man ikke rett i å bruke det i denne simmen, siden den er kommersiell?

 

Ragnar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Members

Lockheed Martin relanserer FSX (ESP).

 

Jada, det pirrer kanskje litt i entusiasthodet mitt. Spesielt med tanke på å bygge et eller annet rundt det. Noe sier meg at det kanskje bør bygges F- ett eller annet også... Men, etter å ha studert en god del her, så ser jo dette ut som en tidlig beta av en annen FSX, som vil få problemer med det meste av de addon som er på markedet per idag.

 

Men det er ikke det mest interessante egentlig, da mange addons sikkert vil bli skrevet så de passer til prepared også. Men hvis man kjøper et nedstrypt FSX av en flyprodusent, så hadde jeg ihvertfall forventet at de hadde gjort noe med flydynamikken. Det har de ikke gjort enda, men antyder at de vil gjøre noe med det. At de også vil gjøre det DX11 kompatibelt er jo veldig bra da. Det betyr at man kan kjøre mye av ressursene over på GPU istedet for CPU. (en våt drøm). Da kan man i neste omgang forhåpentligvis bruke et Nvidia tesla kort som prosessor. (også en våt og dyr drøm).

 

Men per idag så virker ikke FSUIPC heller, så det blir i beste fall et veldig dyrt eksperiment, da man heller ikke har noen demo tilgjengelig for testing.

 

Men man kan jo lure på hvorfor Lockheed Martin selger dette til hvemsomhelst. Var det ikke bra nok for dem til eget bruk? Gjorde dem en dårlig investering da dem kjøpte ESP fra Microsoft? Prøver dem å få grafset inn endel penger dem har "kasta bort"? For så å legge det ned? Vanskelig å si.

 

Men det skal bli spennendes å følge med på utviklingen av dette. Får dem styr på flyegenskaper og ressurser, så blar jeg lett opp 500 USD for pakken. Men per idag så er ikke dette noe jeg vil bruke penger på ihvertfall. Da er det mer spennendes å følge utviklingen av Outerra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...