Gå til innhold

Øyvind gjør ting han ikke kan. "Repaint"


Anbefalte innlegg

Som overskriften sier så er dette mitt første forsøk på å male litt. Utfordringene sto jammen i kø når man aldri har gjort dette før og i tillegg benytter seg av ett helt ukjent redigerings program.

Men jeg fikk da kladda litt her og tenkte jeg skulle slenge ut ett par bilder av forsøket.

 

Real Air sin Spit var det som måtte gå igjennom denne plagsomme forandringen da jeg savnet en "Norsk" paint til denne. Jeg ser jo nå at den kanskje ble litt vel Norsk, men pytt pytt. Dette var kun for å prøve å lære meg litt.

 

Var noe i tvil om registrerings koder på norske fly, men heldigvis var det to snille sjeler på teamspeak i går som sendte meg en link. (Takk Øystein og Geir)

På denne linken fant jeg ut at i -46 ble det forandringer på merkene.

Det ble bestemt at det skulle stå en A for flytype Spit, og to bokstaver for flyindividet. Dette gjorde at skvadrontilhørigheten forsvant, med mye surmuling som følge.

Etter mye masing fikk di tilbake di "gamle" merkene i -51.

Hennholdsvis FN for 331 sqd og AH for 332.

AH var meget enkelt å få gjort om på det flyet jeg prøvde å painte så da ble det slik:

 

2010-8-15_8-53-28-69.jpg

 

2010-8-15_8-53-53-778.jpg

 

2010-8-15_8-54-20-64.jpg

 

2010-8-15_8-54-50-250.jpg

 

Personlig synes jeg vingmerkene ble altfor store, men dette er lagt rett på og har samme størelse som di orginale.

Litt mye farger ble det vel også tenker jeg?

Kommenter gjerne hva som kan gjøres anderledes, men husk på at dette er mitt første forsøk så ikke heng meg... :grin:

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for tilbakemeldinger.

Fargene var rimelig kvasse ja, så di er nå tonet ned og lagt på noe Blur og greier slik at di ikke skjærer slik i øya.

 

Må si jeg synes det er moro og prøve å lære seg litt painting.

Skal nok ikke se bort ifra at det dukker opp noen flere rariteter etter hvert heller..

 

Skal slenge ut ett bildet av forandringene bare jeg kommer meg hjem fra vakta..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver her og leker og prøver meg fram litt på dette repaint prosjektet. Så jeg tenkte jeg skulle poste noen bilder av hva som har skjedd her nå. Ingen kjempestore forandringer men merkene har fått seg en omgang med blur og distort samt litt annet pjask for å få ett noe mere "Gammalt" preg.

Som sagt så har ikke jeg drevne øyer for slike ting, så er det noen som innvendinger på hva som kan forandres, ikke nøl med å rope ut.

 

Tok en liten test tur her fra Darrington i solnedgangen.

 

2010-8-18_8-10-33-828.jpg

 

2010-8-18_8-12-24-675.jpg

 

2010-8-18_8-15-36-797.jpg

 

2010-8-18_8-17-19-905.jpg

 

2010-8-18_8-22-38-807.jpg

 

2010-8-18_8-23-54-829.jpg

 

2010-8-18_8-24-34-793.jpg

 

2010-8-18_8-25-32-733.jpg

 

Ser litt nærmere på bildene her nå før jeg poster dem, og er fremdeles ikke helt fornøyd. Blir nok litt mere fomling her for å få det mere "ekte".

Ikke veit jeg helt hvordan, så tips gode eller dårlige mottas med takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser bra ut :) Men egtykkjer "roundellane" (eller korleis i svarte ein skriv det :grin: ) hadde fått litt mykje blur på siste utgaven. :) Repainting er morosamt. Har leika litt med det sjølve men ikkje fått til noko som er verdt å skrive heim om igrunn... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he.. Godt sagt Per.. :grin:

Ny og forbedret utgave kanskje??

 

Enig i hva du skriver Torstein.. Skal se litt nærmere på disse merkene.

Sliter litt med hvordan man skal bruke div paint program, så dette er en blanding av Paint.net og PaintPro.net eller hva det heter..

Synes det ene programmet funker fint til visse ting mens det andre er bedre på andre oppgaver. Så jeg sitter og veksler mellom og prøver meg smått om sent fram..

 

Vi får se om det ikke lar seg gjøre å komme opp med ett resultat som er brukbart etter hvert..

 

Moro er det uansett.. Så langt... :crazy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for det Ernst.

 

Klarer ikke holde meg unna her og har gjort noen små forandringer igjen..

Di Norske merkene har fått seg en ny layer bestående av ett noe omgjort bildet jeg fant av noe gammal maling som var sprukket. Ble sittende og fomle litt med det og etter noe træl ble det lagt oppå bildet fra før. Dette ble det da ett noe eldre utseende av.

 

2010-8-19_15-1-34-112.jpg

 

Og hva er vel en gammal jager uten ei lita Pin Up dame på nebbet? :grin:

 

2010-8-19_15-1-2-652.jpg

 

Var litt synd at jeg måtte gå ned en god del på kvaliteten på denne Pinup`en da den faktisk ikke var værst å se på før den havna på skrotten. Men men. Nå har jeg da ihvertfall selskap på flyturen..

 

Kjør på med ideer på hva som kan forbedres her, hvis dere har noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger ut ett enkelt bildet her etter div forandringer igjen.

Er fortsatt usikker på hva jeg skal finne på med halen.

Som dere ser fjernet jeg flagget fra selve roret og prøver meg her med en annen version.

Merkene har også fått seg en ny omgang med div pensler og spraybokser.

Har kjørt meg litt fast med ideer her nå på hva som kan foandres eller legges til (Evt fjernes) så jeg søker litt input fra dere. Gode råd trengs her.

 

 

2010-8-22_11-19-26-883.jpg

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens painte økt er gjennomført her nå, dæven jeg glemmer jo helt å fly!!!

Etter mye snoking på nettet etter gamle bilder fant jeg en løsning på halen som jeg likte bedre.

Fant en god del bilder som tilsa at merkene ofte var rimelige strøkne uansett om flyet var gammalt og stusselig, så da ble resultatet slik:

 

2010-8-22_14-57-12-11.jpg

 

2010-8-22_15-0-5-707.jpg

 

Da parkeres malingsbøtter og pensler og flyet skal bare tørke litt før kveldens store ståhei nedi Grand Canyon.

Håper dere likte resultatet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk, fantastisk! :D

Dette falt virkelig i smak!

Lastes den opp et sted eller? :whistle:

 

 

[size:8pt]Bare en bitte bitte liten konstruktiv kritikk:[/size] ;)

 

[size:8pt]Jeg synes det er noe med blåfargen på merkene på vingene... Synes blåfargen på flagget på haleroret er mye varmere og "ekte"... Hadde vært fint om de var samme farge. Men det kan jo vær min skjerm som ikke er rett innstilt.[/size]

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sådan. Da har merkene fått samme farge som roret uten at det gjorde den helt store forskjellen synes jeg.

Mulig du kanskje så på bildene litt for høyt opp på tråden?

Det bled en del forandringer på merkene på di to siste, men det var muligens litt køddent å se?

 

Uansett, her er ett par pics av ny farge..

 

2010-8-22_19-14-17-690.jpg

 

2010-8-22_19-57-0-451.jpg

 

2010-8-22_19-57-27-185.jpg

 

2010-8-22_20-37-56-256.jpg

 

Det siste er kanskje ett noe spesielt bildet?

Når vi skal ut på lavtflyging, så er det lavt vi flyr.. Ca 270 Kias her. Uhuuu.

Veit ikke helt avstanden ned til vannet her, men såpass bør det være??

 

Artig at dere likte painten, og setter pris på tilbakemeldinger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...