Jump to content

Sverre Andre Nordheim

Members
  • Content Count

    396
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About Sverre Andre Nordheim

  • Birthday 08/21/1973
  1. Heisan Hans Jørgen! Trivelig å lese historien din og kjenner meg igjen på flere av punktene du nevnte Joda, prosjektet er stort og det kommer til å ta tid, lang tid. Kjærringa mi anbefalte også at jeg skulle komme meg ut av kontoret og inn i egen "hule" med all "dritten" min og det ble vel etterhvert litt mer enn hun hadde tenkt seg Har nå i hvertfall nok å henge fingrene i gjennom mørke høst og vinterkvelder Været her er så som så. Går fra regn og kjølig til sol og stekende temperaturer.
  2. Er der ofte i løpet av hockey sesongen og ser på Portland Winterhawks. Vi må da finne en måte og treffes på
  3. Er jo ikke så gærnt som navnet på emnet men syns det ville ha vært morsont å få kontakt med felles nordmenn. Skype/msn: flyboyandre eller andre.nordheim@hotmail.com
  4. Bildet viser at Vidar er i byen som jeg bor og da ble det en dag sammen. Helge forstod hva jeg mente
  5. Fikk en hyggelig beskjed fra Vidar Eggen her om dagen. Fortalte meg at campingbilen hans var pã tur nord fra California med kurs mot Vancouver. Som dere ser på bildet så har jeg et uendelig bevis på at han slapper av rundt en mil fra huset mitt. Så i morgen tidlig henter jeg dem og starter i garasjen min. Allerede reservert plass for Boeing omvisningen kl 14 men tenker vi drar og ser på 737 fabrikken også. Velkommen!
  6. Jeg bruker Radar Contact og jeg syns det er et godt alternativ til default ATC men selvfølgelig ikke det samme som Vatsim/IVAO. I tillegg til å lese diverse forum så anbefaler jeg på det sterkeste og lese manualen som kommer med. Selv om det er kjedelig så er det alltid smart ã studere dokumentasjon som kommer fra produsenten selv
  7. Besøkte Boeing's hovedfabrikk I Everett I går og tok blant annet en 90 minutters omvisning av produksjonslinjen for 747-8, 767, 777 og 787 Dreamliner. Kamera var selvfølgelig ikke tillatt på omvisningen men tok noen bilder etterpå. Den enorme GE90 som brukes på trippel 7. Vertikale halefinnen til en 747-400 Genx er en av 2 alternativer kundene har på Dreamliner. Den andre er RR Trent 1000, motoren som var brukt på jomfruturen. Akkurat nå har Boeing 850 bestillinger inne for den nye 787. Fly nummer 1000 av den populære 767 varianten kom ut av fabrikken I høst mens jeg stod og så på eksemplar nummer 500 av trippel 7 varianten under montering av landing gear. Denne maskinen skal til Air Austral. Her er et par "fun facts" Fabrikken har plass til 220 NHL hockeyarenaer. Fabrikken har plass til hele Disneyland og dens 12 akere med parkering. Er bare 1 fly som kan komme innom for gratis touch-up paint....... Air Force One Takk for meg
  8. Mange hadde spurt for en oppdatering til cockpit. Her er noen bilder og kommentarer som jeg viste over på flightsim.com i dag: Here are a few pictures of the setup as it stands today. I'm in the process of making a completely new throttle quadrant, hence why I have my goFlight throttle listed on e-bay. I've said many times before, this is not comparable to some of the professional cockpits you see out there, rather a very universal cockpit system that allows me to fly nearly any plane and presents itself with the opportunity to switch between FS2004, FSX and X-Plane. The entire simulator takes up about a third of my garage, is fully insulated for the winter months, in addition to featuring powerful fans to move the air outside during a summer flight. The machine park is located externally within its own secure cabinet. The main computer on the left runs the simulator and OS itself while the 3 Dell machines provides instrumentation via the network. Quick view from the entry door. Notice the projector platform just above the entrance. My very own homemade overhead panel. This allows me to fully utilize any add-on aircraft overheads via FSUIPC mousetrapping. Here is a snapshot of the Pedestal and bottom MIP. Basic equipment, including a mix of CH, Saitek, GoFlight and the OpenCockpits CDU. The landing gear system is also completely home made. Yes, I know that one of the green LED caps are missing. Forgot to replace it after I seated the lights in the MIP.
  9. Takk for det. Ble visst litt for sent for meg her nede
  10. Det har jaggu meg blitt en stund siden siste bidrag fra Seattle men her er jeg igjen, denne gang med fersk FSX installasjon og hjemmecockpiten oppe og kjører for fullt! Ja jeg vet at disse bildene er kjipe med hensyn til kreativitet men tenkte uansett jeg skulle dele turen fra Oslo til Manchester fra i ettermiddag. Hei og hå!! SK4609 Ready for pushback at OSL gate 48. Passasjeren på høyrevingen fikk et fint bilde opp mot cruise høyde på 34000 fot. Går frem og tilbake mellom høyre og venstre side. Strålende dag mens ASE kværner ut "Real-Time weather". Denne tar seg godt ut på postkort! Utsikten fra nesen! Fin definasjon på REX skyene. Da var vi på cruise høyde! Skydekket ligger som bomull så langt som man sikter. Syns dette bildet viser frem vannet på en fin måte. Bruker FSWaterconfigurator etter at Mathias Kjærstad fikk meg huket. Hvordan i all verden kunne jeg ha lastet opp et bilde som var nesten identisk til det som Mathias lastet opp for noen timer siden? Da er vi på tur ned mot EGCC. Akkurat passert 10000 fot. Denne passasjeren fikk noen kanonbilder av solen! Da har vi RWY23R i sikte! Klar for landing. Nesten nede. Tekstbok dette her. Her er det bare å komme seg til gate. Nå må jeg gjøre meg klar til neste tur!
  11. EasyJet og SAS var praktfulle!! :whistle:
×
×
  • Create New...